Lichtere velgen...

KaWaReZ

MF veteraan
10 nov 2003
14.079
10
Den Haag
Voordat je dit topic verder leest:
Als je niks te melden hebt, behalve: Koop een andere fiets! , dan verzoek ik je bij deze uit te loggen en nooit meer terug te komen ;)
In Streetfighters hou je ook gewoon je bek als iemand (zoals jerryt) iets economisch totaal onverantwoord begint te bouwen. Dus :+


Ivm ombouw van mijn ZX10 naar wat leukers/moderners (en uit verveling en gewoon omdat het kan).

Lichtelijk op zoek naar een set velgen met de volgende eisen:

- "Licht" (helaas worden dat toch wel de nieuwere modellen)
- 17" , waarbij achter minimaal 5,5 breed als het kan (voor de 190'ers)
- voorvelg liefst niet uit een USD (ivm mogelijk te dikke as)
- remschijven voor 310mm. (Sorry, maar heb hier speling op).
- achter geen mono.. :+
- redelijk goedkoop

Ter info: gaat onder een ouwe ZX10/ZZR1100.

Mogelijk iemand die weet van welke merken + bouwjaren eea mogelijk zou kunnen passen.?


schijnt dat ZX6r '00 voorvelg en RF900R achtervelg met weinig aanpassing er onder kunnen.
 
Laatst bewerkt:
hebben die 310mm schijven voor?

en ZX6.. welk bj ZX6?

Spacers ben ik niet zo bang voor.. alhoewel, t moet geen 10mm per kant zijn ;)

zou je anders eea voor me op kunnen meten?
 
Laatst bewerkt:
Marchesini's zijn wat aan de dure kant
190 of 180... onder de 10 zie je dat toch wel... subtiel ;)
Die 10 is al speciaal en wordt nog specialer ;)
T geld wat erin zit had een hele mooie gix1000 Knogwat kunnen zijn, die 100x beter stuurt en 100x beter remt en 100x lichter is en 100x sneller accelereert...
Maar dat kan iedereen... is geen kunst aan :N
Veel geld aan nieuwe velgen heb ik niet, maar kan er in de loop van de tijd wel budget voor vrijmaken :+
en voor nieuwere type fietsen zijn ook leukere remschijfjes te bestellen :+

Hmja, ik snap je. Aan de ene kant wil je gewoon je huidige fiets optimaal maken, aan de andere kant moet het dan weer niet de hoofdprijs kosten, blijft toch een wat oudere fiets.
Blijft wel heel fraai, die Marchesini's....... ;)
 
Als ik ze voor een paar meier kan kopen neem ik ze :+

Maargoed, Het gaat mij om een significant verschil in gewicht (vs de moeite en kosten).

Stel voor weegt nu 10 kg en achter 15 (om maar iets te noemen)

Marchesini's wegen 2 en 4
R1 wegen 4 en 6
Blade wegen 5 en 8

Incl schijven en tandwielhouder
M kost 1500
R1 kost 1000
B kost 500

Dan heb ik meer baat bij de Blade velgen , Zouden de R1 velgen 600 kosten, dan ging ik voor de R1 velgen...
Die "ene" honderd euro spaar ik wel uit door minder plezierritjes te rijden of minder om te rijden. (Tank normaal 2-3x in de week a 30e p tank) of onderdelenzooi te verkopen oid..
maar dan heeft t nut.

Als ik voor 300 euro ZX6 velgen neem die in bovenstaande voorbeeld 8 en 12 kg zouden zijn... zie ik dat toch meer als weggegooid geld voor iets wat niet superveel nut heeft (afgezien van het feit dat ik beter een nieuwe fiets kan kopen :+ )

Ik wil die ZX10 uiteindelijk VEEL beter hebben als origineel.
Nu heb ik een lijst mods waarbij deze fiets een paar treden is gestegen in handling/vering/remmerij. Acceleratie/PK/Nm ga ik wat doen met wat aanpassingen aan het blok.
Verdere verbetering van de handling/acceleratie kan ik doen dmv de wielen
Daarna kan ik weinig meer doen. (Ja,.. gewicht afstropen of blok verder tunen).
Hooguit vervangende kuipdelen voor de beschadigde die ik nu heb...
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je.

Realiseer je wel dat, als je het onafgeveerde gewicht drastisch verlaagt, dat lang niet altijd positief hoeft uit te werken....... Het hangt helemaal van de gewichtsverdeling van je fiets af. Ligt die balans wat hoger, dan kon het wel eens averechts uitwerken. Dan kan de fiets juist heel nerveus gaan aanvoelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan