Lichtgewicht motoren voor motorfietsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

caleyfeli85

Rookie
21 jan 2021
1
0
Ik werk in Werktuigbouwkunde, en ik ben op zoek naar een motorfietsmotor met de volgende kenmerken (in volgorde van belangrijkheid):

ZEER licht (<150 lbs, lichter hoe beter)

Relatief goedkoop

Goed vermogen (20-60 pk)

Transmissie met 5 versnellingen (of beter)

Optioneel

Volledige powerband

Goed geluid

Eventuele suggesties? Als je er een hebt, vermeld dan het (geschatte) vermogen, het gewicht en de prijs (als je een schatting hebt).

Heel erg bedankt voor je tijd!
 

Bijlagen

  • 1611229733771.png
    1611229733771.png
    324 bytes · Weergaven: 6
en dan ook nog voor een prikkie als het kan zeker ?
150lbs ? is denk ik iets van 65 kg ?
vermogen van 20-60 pk is een heel ruim begrip
Volledige powerband ( je zoekt dus electro )
goed geluid ( je zoekt dus geen electro.. )

Ik denk dat jij op een cross blok uit komt.
 
Een crossmotor blok past bij het meeste van je vereiste. Ik zou wel voor een 250 of 450 4 takt blok gaan maar dat ligt eraan waar je de motor voor gaat gebruiken.
Ik heb nog een kapot crf450 blok met 55pk.
 
Lucht of water gekoeld?
Injectie of carburateur(s)?
Wat zou een tweecilinder blok uit bv een CB 450 wegen?
 
Ik werk in Werktuigbouwkunde, en ik ben op zoek naar een motorfietsmotor met de volgende kenmerken (in volgorde van belangrijkheid):

ZEER licht (<150 lbs, lichter hoe beter)

Relatief goedkoop

Goed vermogen (20-60 pk)

Transmissie met 5 versnellingen (of beter)

Optioneel

Volledige powerband

Goed geluid

Eventuele suggesties? Als je er een hebt, vermeld dan het (geschatte) vermogen, het gewicht en de prijs (als je een schatting hebt).

Heel erg bedankt voor je tijd!

Jezelf eerst eens fatsoenlijk voorstellen zou niet verkeerd zijn.
Melden waarvoor je het motorblokje wil gaan gebruiken maakt het ook makkelijker.
 
alles gaat in t Engels op de uni tegenwoordig...
maar 2-cil 2takt,
(zeldzaam-> RD)
aprilia 550 2-cilinder, mooi blok, maar vroege modellen dacht onbetrouwbaar, dat weet @Haye (?) beter..

hang alles in een brommer frame en je bent een heel eind...

kost wel wat... dat dan weer wel..
 
alles gaat in t Engels op de uni tegenwoordig...
maar 2-cil 2takt,
(zeldzaam-> RD)
aprilia 550 2-cilinder, mooi blok, maar vroege modellen dacht onbetrouwbaar, dat weet @Haye (?) beter..

hang alles in een brommer frame en je bent een heel eind...

kost wel wat... dat dan weer wel..
Op de uni maken ze wel gebruik van het SI-stelsel. Op HBO ook.

Dus TS is een van de volgende:
  • Geen werktuigbouwkundige
  • Al flink op leeftijd
  • Uit een ander land
  • Uit zn nek aan het kletsen
  • Of een combinatie van bovenstaande.
Edit:
  • Of een spambot
 
Laatst bewerkt:
Ik gok op een werkstudent uit de USA die een opdrachtje moet doen.
Studenten in de United states of AAAA leren tegenwoordig ook al werken met het SI stelsel. Ik kan me nog een verhaal vertellen dat dat ineens belangrijker werd geacht toen er door een rekenfoutje een raket van veel miljoen ontplofte.
 
4 jaar Trump heeft het gebruik van het SI stelsel aardig weggedrukt.
"USA first, we don't need no frickin' commie units of measurement!"

We zullen zien waar de TS mee terugkomt. Wie weet wordt het wel een heel leuk topic!

Veel vermogen, weinig gewicht en lage kosten. Dan ga je al snel richting het blok uit een crossmotor.
 
Laatst bewerkt:
Heel rechtlijnig vermogen tot een redelijk hoog toerental met ca 40 pk. Een Kawasaki 300 blok. Gevonden in de Ninja/Z/Versys.
Heel de Versys weegt 175kg volgetankt, dus t blok zal vast niet zwaarder dan 65 kg zijn.
 
Op de uni maken ze wel gebruik van het SI-stelsel. Op HBO ook.

Dus TS is een van de volgende:
  • Geen werktuigbouwkundige
  • Al flink op leeftijd
  • Uit een ander land
  • Uit zn nek aan het kletsen
  • Of een combinatie van bovenstaande.
Werktuigbouwkunde wordt ook op het MBO gegeven.
 
Ik kan er gelukkig allemaal mee overweg als er maar een eenheid achter staat. Niet dat je iets vraagt wat 10 moet worden en dan afvragen waarom het zo klein is ipv 10cm. 😂
 
Zijn broer kan er ook wat van.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan