Lidl druppellader van EUR 20

degrees

Die hard MF'er
13 nov 2007
330
0
Beste mensen,

Ik heb enige tijd geleden bij de lidl een druppellader gekocht voro 20 euro. Ik heb deze pas vorige week aangesloten op mijn accu. Je kan de mode knop indrukken totdat hij op de stand staat dat hij oplaad naar de accu die jij heb. In dit geval brand het ledje met de motorfiets erop.

Hij laat bij het ledlichtje zien dat de accu vol is, maar is de druppellader nu geactiveert?
En wat betekend het stand-by ledje, die is namelijk niet aan?

En de laatste vraag:
Mijn accu is helemaal zwart, hij laat ook geen vloeistof hoogte zien en je kan hem niet bijvullen. Is dit een gel accu? De accu komt uit de Aprilia Sportcity 250.

Alvast bedankt
 
Beste mensen,

Ik heb enige tijd geleden bij de lidl een druppellader gekocht voro 20 euro. Ik heb deze pas vorige week aangesloten op mijn accu. Je kan de mode knop indrukken totdat hij op de stand staat dat hij oplaad naar de accu die jij heb. In dit geval brand het ledje met de motorfiets erop.

Hij laat bij het ledlichtje zien dat de accu vol is, maar is de druppellader nu geactiveert?
En wat betekend het stand-by ledje, die is namelijk niet aan?

En de laatste vraag:
Mijn accu is helemaal zwart, hij laat ook geen vloeistof hoogte zien en je kan hem niet bijvullen. Is dit een gel accu? De accu komt uit de Aprilia Sportcity 250.

Alvast bedankt


Je doet het goed.

Het stad by lampje betekent dat de lader wacht op jou, om aan te geven op welke manier hij moet gaan laden.

Er zijn drie mogelijkheden: 1, 2 en 3 ( |( ).

Jij hebt gekozen voor 1, het motorfietsje. Da hedde goe gedoan!

Aan de onderste rij lempkes kende zien hoe ver de lader is, of dat er een probleem is. Als ie een lempke geeft onder het volle accutje, dan issie vol (Duh-hu!).

De lader gaat dan automatisch over naar druppelstand.

Je heb in ieder geval een onderhoudsvrije accu. Niet bijvullen, niet aan komen, is verder goed, totdat ie in elkaar zakt. Dan is de accu operdepop, en moet je een nieuwe aanschaffen.

Maakt verder niet zoveel uit of het een lood-zuur of AGM type is.
 
hoi mannen ik heb ene optimate 3 en no probs

Das erg fijn voor je ;)

TS heeft ook geen probleem, maar dat wistie nog niet. Nu wel.

Ik gebruik nog een Optimate II, die lader van de Aldi (met een blokje aan de stekker, en de computerlader van de LIDL.

Ze doen het alledrie even goed, ware het niet dat die Optimate en LIDL lader aan kunnen geven of een accu rot is, of niet. En ze kunnen beter omgaan met echt zwaar ontladen accu's, omdat ze verschillende laadprogramma's kunnen draaien.
 
dankje voor de info!! ik ben van plan om in de winter 2 x per maand mn motor te starte, om een beetje doorloop van de vloeistoffen te hebben. Is het dan ook nodig om de gehele tussentijd de accu aan de druppellader te laten hangen? of een paardagen paar maand?
 
dankje voor de info!! ik ben van plan om in de winter 2 x per maand mn motor te starte, om een beetje doorloop van de vloeistoffen te hebben. Is het dan ook nodig om de gehele tussentijd de accu aan de druppellader te laten hangen? of een paardagen paar maand?


Paar dagen per maan dis al prima.

Maar het leuke van een druppel lader is, is dat je het gewoon zo kan laten staan (aangesloten dus) zonder je zorgen te moeten maken.
 
ja oke dat snap ik , maar als ik af entoe mijn blokkie van mn motor wil laten draaien, dan heb ik toch echt de accu nodig :P...

Maar als je de druppellader regelamtig gebruikt, verleng je hiermee ook de levensduur?
 
Vraagje over accu laden, mijn motor staat wel eens een maand (zijn het niet 2) stil, met alarm der op, zonder acculader. Ding start toch elke keer weer als een opgewonden standje die het hok uit wil :) Dus heb ik nu een monsterlijke accu, jullie emo-accu's of ik puur geluk :)

DOEI :W
 
Vraagje over accu laden, mijn motor staat wel eens een maand (zijn het niet 2) stil, met alarm der op, zonder acculader. Ding start toch elke keer weer als een opgewonden standje die het hok uit wil :) Dus heb ik nu een monsterlijke accu, jullie emo-accu's of ik puur geluk :)

DOEI :W

Je hebt mazzel ;)

De ene motor is de ander niet. Misschien staat die van jouw binnen (minder temperatuursinvloeden), heb je een beter type accu, een versere accu, wie zal t zeggen.
 
Mijn motor staat in een garage zonder stroom dus als ik een druppellader wil aansluiten dan moet ik over straat met mn accu.

Alternatief: Batterijen bewaar je in de koelkast om ze langer goed te houden. Zelfs het OH-boekje van mijn motor zegt "accu loopt langzamer leeg als het koud is" (m.a.w. hoe warmer, des te sneller je accu leegloopt).
Ik werk met een accubooster. Is het slecht voor je accu om helemaal leeg te lopen, met de booster tot leven gewerkt te worden en vervolgens al rijdend weer opgeladen te worden?
 
Mijn motor staat in een garage zonder stroom dus als ik een druppellader wil aansluiten dan moet ik over straat met mn accu.

Alternatief: Batterijen bewaar je in de koelkast om ze langer goed te houden. Zelfs het OH-boekje van mijn motor zegt "accu loopt langzamer leeg als het koud is" (m.a.w. hoe warmer, des te sneller je accu leegloopt).
Ik werk met een accubooster. Is het slecht voor je accu om helemaal leeg te lopen, met de booster tot leven gewerkt te worden en vervolgens al rijdend weer opgeladen te worden?

Batterijen in de koelkast geld voor penlights (NiMh of Nicad)
Een motoraccu is iets heel anders.
De loodplaten hangen in het accuzuur en trekken krom bij diep ontladen. Accu stuk !
Hij zal misschien langzamer leeglopen bij lagere temperaturen, maar heeft ook minder capaciteit.

Beste oplossing: blijven rijden of druppelen.
 
~
ja oke dat snap ik , maar als ik af entoe mijn blokkie van mn motor wil laten draaien, dan heb ik toch echt de accu nodig :P...
quote]

Beste Degrees,
Als er iets is waarmee je een motor ( of auto ) om zeep helpt, is het eventjes laten lopen en weer afzetten.
Laat de motor helemaal op bedrijfstemperatuur komen met een rit van minstens 25 kilometer of start helemaal niet.
De eerste minuten treed 99% van alle slijtage op.
Je krijgt ook zoveel condenswater in de cilinder en uitlaat en benzineverdunning die alle olie wegspoelt, dat in het voorjaar de zuigerveren in de cilinders vastgeroest zitten.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat in een garage zonder stroom dus als ik een druppellader wil aansluiten dan moet ik over straat met mn accu.

Alternatief: Batterijen bewaar je in de koelkast om ze langer goed te houden. Zelfs het OH-boekje van mijn motor zegt "accu loopt langzamer leeg als het koud is" (m.a.w. hoe warmer, des te sneller je accu leegloopt).
Ik werk met een accubooster. Is het slecht voor je accu om helemaal leeg te lopen, met de booster tot leven gewerkt te worden en vervolgens al rijdend weer opgeladen te worden?

Daar denkt de ANWB wegenwacht toch echt anders over ;)
 
\
ja oke dat snap ik , maar als ik af entoe mijn blokkie van mn motor wil laten draaien, dan heb ik toch echt de accu nodig :P...
quote]

Beste Degrees,
Als er iets is waarmee je een motor ( of auto ) om zeep helpt, is het eventjes laten lopen en weer afzetten.
Laat de motor helemaal op bedrijfstemperatuur komen met een rit van minstens 25 kilometer of start helemaal niet.
De eerste minuten treed 99% van alle slijtage op.
Je krijgt ook zoveel condenswater in de cilinder en uitlaat en benzineverdunning die alle olie wegspoelt, dat in het voorjaar de zuigerveren in de cilinders vastgeroest zitten.

Ik bedoel ook goed warm laten lopen, stukje rijden en weer terug zetten. Hierdoor loopt je smering goed door, en je brandstof wordt weer ververst uit je injectie systeem. Het ljikt me sterk dat je zuigerveren vastroesten alsje deze te lang stil laat staan!
 
Ik bedoel ook goed warm laten lopen, stukje rijden en weer terug zetten. Hierdoor loopt je smering goed door, en je brandstof wordt weer ververst uit je injectie systeem. Het ljikt me sterk dat je zuigerveren vastroesten alsje deze te lang stil laat staan!

Ik heb ze toch echt gezien hoor.

En dan niet na één winter stilstand, maar enige jaren.

Het zag er aan de buitenkant nog niet eens zo slecht uit, maar: de hele zooi aan de binnenkant verroest _O-
 
Daar denkt de ANWB wegenwacht toch echt anders over ;)

Yeah, misschien wanneer de startmotor ronddraait dat de accu sneller leeg loopt. Maar buiten gebruik om loopt een accu minder snel leeg wanneer deze koud is.
Toch grappig dat er weer zoveel mensen zijn met accu problemen in de winter. Zal wel aan 't feit liggen dat ze de auto alleen maar voor korte ritjes gebruiken. De accu krijgt dan nooit de gelegenheid om goed op te laden... Of de accu is al flink op leeftijd.
 
De loodplaten hangen in het accuzuur en trekken krom bij diep ontladen. Accu stuk !
Loodplaten trekken krom bij een te grote ontlaadstroom, niet door te diep ontladen, daar kan zo'n accu goed tegen. Alleen een ontladen accu kan al bij - 5 graden Celsius bevriezen, terwijl een volgeladen accu minstens 30 graden vorst kan hebben.

Verder kan een lood-zwavelaccu (vloeistof of gel) heel slecht tegen langer leeg staan. Daar gaan de platen van sulfateren en dat is bijna niet te herstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan