Liefde op het eerste gezicht. (de verboden vrucht?)

Zoals gras!
Veel groener kan niet denk ik, dat zou mijn eerste motor worden.

Mijn verstand zegt: "Niet doen!"...


volg je verstand, hoe mooi ze ook is, het is geen motor om lekker op te leren rijden. Koop eerst eens een motor welke je met plezier en met gemak kan berijden en leren kennen.

Die droomfiets blijft nog wel even staan en kan je altijd nog kopen. Mits deze na een proefrit nog steeds voldoet aan je verwachtingen en bevalt.
 
volg je verstand, hoe mooi ze ook is, het is geen motor om lekker op te leren rijden. Koop eerst eens een motor welke je met plezier en met gemak kan berijden en leren kennen.

Die droomfiets blijft nog wel even staan en kan je altijd nog kopen. Mits deze na een proefrit nog steeds voldoet aan je verwachtingen en bevalt.

Die ZZR's gaan over enkele jaren wel talrijker (en betaalbaarder) zijn op de tweedehandsmarkt denk ik.
Wachten lijkt inderdaad de verstandigste keuze in mijn geval.
(terug naar de VFR jacht dus maar)
 
Zoals gras!
Veel groener kan niet denk ik, dat zou mijn eerste motor worden.
Mijn verstand zegt: "Niet doen!"...

Oi...... in dat geval: laten staan die fiets. Laat je ogen niet groter worden dan je verstand..... Dit is zeker geen fiets om op te leren rijden, want dat moet je op je eerste eigen motor.

Koop een hanteerbare fiets waarop je kunt leren rijden. Dan, na een jaartje of wat, kun je altijd nog achter je droom aan.
 
in principe doen, maar let op, als beginnende motorrijder heb je snel een "motorliefde". ik was ook "verliefd" op de r6 (het laatste model, het liefst met zoveel mogelijk carbon, ohlins, brembo en akrapovic) maar het werd toch een "ouwe" sv650... en dat bleek later mijn echte liefde te zijn. dus wees niet te snel, vrouwen genoeg op deze wereld. en motoren ook :+
 
Zoals gras!
Veel groener kan niet denk ik, dat zou mijn eerste motor worden.

Mijn verstand zegt: "Niet doen!"...

Motorrijden is per definitie onverstandig. :9
en doe je met je gevoel.

Als je droom binnen je bereik is , gewoon doen en het
grote genieten kan beginnen :]

Het scheel dat je geen snotneus van 18 meer bent,
qua verstand dan ;)
 
Ga er gewoon voor.

Je kunt nu een tamme fiets kopen, en ik garandeer je dat je er na 3 of 4 jaar op uitgekeken bent.

Mijn allereerste bike was een bandit 1200N, absoluut een beest, maar je leert er snel respect voor op te bouwen en langzaam de grenzen te verkennen.
Op die manier leer je continue door op dezelfde fiets, en kun je jarenlang vooruit.
 
Vergeleken met je lesfiets spuit je op een R6 ook weg als je het gas opendraait.

Ik heb altijd een beetje het idee dat iemand die als eerste motor zoiets koopt dat meer op cijfertjes doet ipv op de fiets die je krijgt. Ga eens een rondje op dat ding rijden, en een rondje op iets lichters dat nog steeds snel is, en beslis dan. Daar heb je meer aan dan te vragen wat anderen er van vinden want het verzand elke keer weer in dezelfde discussie.
 
Vergeleken met je lesfiets spuit je op een R6 ook weg als je het gas opendraait.

Ik heb altijd een beetje het idee dat iemand die als eerste motor zoiets koopt dat meer op cijfertjes doet ipv op de fiets die je krijgt. Ga eens een rondje op dat ding rijden, en een rondje op iets lichters dat nog steeds snel is, en beslis dan. Daar heb je meer aan dan te vragen wat anderen er van vinden want het verzand elke keer weer in dezelfde discussie.


:^

Ieder zijn ding hoor natuurlijk, maar regelmatig zie en hoor je dat mensen op 'hun droomfiets' rijden. Terwijl ze eigenlijk geen idee hebben hoe 'andere' fietsen rijden. Eigenlijk doe je jezelf daarmee dan te kort.
Probeer een aantal type fietsen en maak dan een beslissing of het rijden op 'je droomfiets' het het werkelijk wel waard is.

En dat geldt voor een beginner misschien nog wel meer dan voor iemand die al wat jaartjes motor rijdt, en daardoor beter een idee heeft van wat men wel, en wat men niet wil van een motorfiets.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mijn pa kan je iedereen er op rijden.
Zolang je maar onder de 5000 toeren blijft.
Daarboven word je afgeschoten... Die van mijn pa heeft ook nog wat leuke extra's :9

en zo'n 1400 geen stuurfiets?
Een R1 is ook geen stuurfiets, als de persoon die erop zit er niet mee om kan gaan.
 
Persoonlijk zou ik zeggen: niet doen. Koop een meer "gangbare" fiets, leer rijden, en ga dan voor het echte werk.
Zelf ben ik ook redelijk groen, en heb na het behalen van m'n rijbewijs direkt een tourfiets gekocht, waarvan ik dacht dat het een oude-lullen-fiets was. Yamaha XJ 600 Diversion.
Deze bevalt mij zó dat ik er de komende jaren er echt wel op blijf rijden. Míjn Droomfiets is een BMW GS 1200 R, puur op looks, geen idee hoe zoiets rijdt. Ga 'm wel 's een keer proberen. Maar voorlopig ben ik errug blij met mijn divi, die me al 7000 km trouw is!
 
ik zit zelf ook een beetje met hetzelfde probleem. ik wil graag een R1 maar dat als eerste motor?
als ik moet kiezen zou ik toch gewoon voor de motor gaan die je wilt
 
Gewoon doen, het is natuurlijk geen gewone fiets maar een raket, ik rij dagelijks met een zwarte (2008) ZZR van rotterdam naar Amsterdam en geen problemen in de file, hanteerbaar en absoluut niet lomp. DOEN, minpuntje is alleen dat er niemand meer een sprintje bij t stoplicht wil trekken maar dat terzijde.....
 
~
Ga er gewoon voor.

Je kunt nu een tamme fiets kopen, en ik garandeer je dat je er na 3 of 4 jaar op uitgekeken bent.

quote]

3 tot 4 jaar is een hele tijd. Tot nu toe heb ik meestal na twee, maximaal 3 jaar (zo'n 50 tot 70k) zoiets dat ik ben uitgekeken op een bepaalde motorfiets. Dat heeft trouwens weinig met het aantal CC's en PK's te maken. Meer met zithouding en handelbaarheid.

Mijn advies zou zijn (wat ook al veel mensen geven) begin met een goedkopere, iets oudere en lichtere motorfiets. Dan doen de beginnersfoutjes (bijvoorbeeld laten vallen bij manouvreren) financieel veel minder pijn.

En je hebt nog een iets om naar uit te kijken, want na een paar jaar kan je alsnog de droomfiets (voor veel minder geld als dat je hem nu koopt omdat deze ouder is) gaan kopen.
 
Gewoon doen, het is natuurlijk geen gewone fiets maar een raket, ik rij dagelijks met een zwarte (2008) ZZR van rotterdam naar Amsterdam en geen problemen in de file, hanteerbaar en absoluut niet lomp. DOEN, minpuntje is alleen dat er niemand meer een sprintje bij t stoplicht wil trekken maar dat terzijde.....
Maar da's dan ook nog een redelijke afstand... TS gaat ritjes van 10 km maken... Dan lijkt 1400 cc me op het eerste oog niet de meest handige keuze...
 
\
Ga er gewoon voor.

Je kunt nu een tamme fiets kopen, en ik garandeer je dat je er na 3 of 4 jaar op uitgekeken bent.

quote]

3 tot 4 jaar is een hele tijd. Tot nu toe heb ik meestal na twee, maximaal 3 jaar (zo'n 50 tot 70k) zoiets dat ik ben uitgekeken op een bepaalde motorfiets. Dat heeft trouwens weinig met het aantal CC's en PK's te maken. Meer met zithouding en handelbaarheid.

Mijn advies zou zijn (wat ook al veel mensen geven) begin met een goedkopere, iets oudere en lichtere motorfiets. Dan doen de beginnersfoutjes (bijvoorbeeld laten vallen bij manouvreren) financieel veel minder pijn.

En je hebt nog een iets om naar uit te kijken, want na een paar jaar kan je alsnog de droomfiets (voor veel minder geld als dat je hem nu koopt omdat deze ouder is) gaan kopen.
:^ en sowieso.... een motorrijder die uitgekeken raakt op motorrijden? :? Persoonlijk heb ik op iedere motor plezier, of het nou 51cc is of 1200.
Plus je moet kijken naar wat je er mee gaat doen. Zo doe ik redelijk veel korte ritten van zo'n 25 km enkele reis, in de randstad, en wat stadsverkeer. Dus zocht ik een beetje een lichte en wendbare motor. Simpel toch? :?

Maar ja, als je "doel" is om zoveel mogelijk CCs te hebben, omdat het anders gewoon niet cool is... sja... ik geloof dat er ook een Yamaha is met 1700 cc ofzo.
 
Ga er gewoon voor.

Je kunt nu een tamme fiets kopen, en ik garandeer je dat je er na 3 of 4 jaar op uitgekeken bent.

Mijn allereerste bike was een bandit 1200N, absoluut een beest, maar je leert er snel respect voor op te bouwen en langzaam de grenzen te verkennen.
Op die manier leer je continue door op dezelfde fiets, en kun je jarenlang vooruit.


jou definitie van tam is geheel zoek als je iemand een motor met 180 pk aanraad :W
als je op een moderne 600 begint heb je ook al snel 100/120 pk tot je beschikking. laat hem daar eerst maar is op rijden, daar heb je sowiezo wel een tijdje je handen vol aan als beginner!
en met een beetje ervaring ook meer als voldoende vermogen om je goed uit te leven op straat ;)

na 3/4 jaar uitgekeken zijn op je motor? prima toch! als je 4 jaar plezier en rijervaring opdoet, kun je daarna altijd nog je 1400cc kanon kopen. Dan kun je er teminste mee overweg en heb je er ook iets aan :W

een motor waar je respect voor moet hebben daar leer je echt helemaal niks op. grenzen verkennen op zon kanon? de gemiddelde 25kwatter rijd je nog zoek :')
 
Laatst bewerkt:
Laten we dit niet laten uitmonden in een flamewar. :o

Ik ben ondertussen wel overtuigd dat die motor een slecht idee is om als eerste motor te kopen.
Dus ben ik aan het uitkijken naar iets waar ik rustig en veilig op kan leren rijden. (echt rijden dan, niet rijden om door je examen te geraken)

de hornet '08 van de rijschool was al genoeg voor mij, maar daar kan je niet echt mee reizen met een passagier en baggage voor 2...
 
Verstandige keuze die je maakt,, niet kopen dus,,
Eerst ervaring opdoen op een lichtere pk motor en later overgaan naar je droomfiets.

geniet ervan :W
 
Zoals gras!
Veel groener kan niet denk ik, dat zou mijn eerste motor worden.

Mijn verstand zegt: "Niet doen!"...

Heel goed dat je verstand dat zegt. Onderkenning van het "probleem" is het belangrijkste dat er is. Nu je je daarvan bewust bent, zul je dus niet als een wildeman op de motor tekeer gaan.
Dus vanaf nu gewoon je hart volgen.

Conclusie:
Koop die motor met je hart en rij vervolgens met je verstand *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan