Lieve mensen.

hatsee

Rookie
9 okt 2004
11
0
amsterdam
..met wat voor motor begint een beginnende rijder als ie modellen honda cb 1100, kawasaki xjr en dergelijke errug mooi vindt maar weet dat deze te zwaar zijn??

ps nieuw op het forum.. ziet er goed uit allemaal!!

Moet m'n rijbewijs nog halen, ben helemaal verkocht maar onwetend dus tips zijn bijzonder welkom.
Gr Jan
 
8-)

Laat ik nu denken bij t TOPIC zinnetje..LIEVE MENSEN .. dat t ging om die achterlijke reklame waarbij reisleidsters met volwassenen omgaan als ware t kleutertjes.. :X
 
Ik zou niet gelijk zon zware nemen

Begin eerst wat ervaring op te doen op een 500 cc..


motorrijden is namelijk niet alleer motorrijervaring maar ook zelfbeheersing..en met een 500 kun je natuurlijk ook ontzettend hard tegenwoordig maar met zo'n 1100 ...tja en weinig rijervaring...hmmm ik zou op een 500 beginnen heb ik ook gedaan


Zon yamaha Fazer 600 is b.v. een verdomd geinige fiets!
 
suzuki bandit 650?yamaha fazer 600? honda hornet?(met dat heerlijke kontje)
yamaha TDM 600/900 suzuki sv 650?.
net wat je wilt, 2 of 4 cilinder.
tourmotor/naked als ik je voorkeur zie toch?
 
Hhehehe,
even vergeten te vertellen dat ie gewoon op de stoep in amsterdam-oost komt te staan als het zover is..
 
..honda cb 750 nighthawk uit 1984 (275euro) dan maar??
Of kloppen de berichten dat je daar veel aan sleuteld??
 
..of een duitse herder.
Nee gewoon een beginnersbrikkie dat niet of nauwelijks op de boevenmarkt ligt..die moeten er toch zijn??
 
na m'n 25 kwtje heb ik een FZR1000 streetfighter gehad,
was wel ff wat anders maar wel lekker.

bedoel te zeggen dat het aan je rechterhand en je hersens ligt of je d'r mee weg kan komen.
(ik snap dus niet dat het goed gegaan is bij mij) maar het kan wel :P
 
Ik zou niet gelijk zon zware nemen

Begin eerst wat ervaring op te doen op een 500 cc..


<snip>

Wat een onzin. Vóór ik mijn rijbewijs haalde kikte ik al op de dikke machines. Het vermogen! Het formaat van de fiets! Mijn eerste motor was een ZX10. En ja, dan moet je wél zelf beheersing hebben, maar we zijn du 11 jaar verder dus dat zit wel goed (of ik had geluk hier en daar, maar wie niet denk ik dan)

Nuancerend: geen onzin als je wéét dat je jezelf niet ALTIJD in de hand weet te houden.

Mazzel,

Roland
 
..met wat voor motor begint een beginnende rijder als ie modellen honda cb 1100, kawasaki xjr en dergelijke errug mooi vindt maar weet dat deze te zwaar zijn??

ps nieuw op het forum.. ziet er goed uit allemaal!!

Moet m'n rijbewijs nog halen, ben helemaal verkocht maar onwetend dus tips zijn bijzonder welkom.
Gr Jan


cb600 :? :X cb900 :?
of een fazer....
mijn keus viel op dat heerlijk kontje van de cb600...alhoewel in de nieuwe fazer mooier vond trouwens
 
sportiever:

honda cb600 hornet
suzuki sv650
yamaha fazer 600

sportief/toer

yamaha diversion
suzuki bandit 600
honda cb750 (seven fifty)
 
Tja, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen....

Begin gewoon lekker op een fiets waar JIJ je baas over voelt, dan leer je er uit te halen wat er in zit (vooral bij jezelf, ook een "lullig" zeshonderdje kan meer dan jij kunt....) Het leerproces dat motorrijden is, gaat een stuk makkelijker en sneller als je het gevoel hebt dat JIJ de fiets onder controle hebt in plaats van andersom.

Begin dus op maximaal een zeshonderd, maar dan nog ff geen supersport zoals een R6 of GSXR. Denk dan aan bv. een Fazer, Hornet, Bandit, SV 650 of wat oudere vergelijkbare types. Sportief zát, zeker in het begin, maar niet zo intimiderend als de grote bakken. Reken maar dat je evengoed ff schrikt als je vanaf je lesmotor komt en een dot gas geeft op een van deze motoren.
 
Koop nu maar meteen de motor die je uiteindelijk toch wilt hebben, anders koop je een motor die je binnen een jaar weer kwijt wilt en bij inruil een heleboel moet bijleggen. Zolang je je hersens er maar bij houdt is er niets aan de hand, ik ben zelf ook begonnen op een Yamaha FJ1200, het is even een maandje wennen aan het gewicht en vermogen maar je krijgt er zeker geen spijt van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan