Lieve SRX600 rijder op de A27/A1 vanochtend..

Roadracer

Die hard MF'er
1 jul 2003
274
0
Almere
Lieve jongen,

Vanaf het eerste moment dat ik je zag, trok je mijn aandacht. Je deed er ook wel echt je best voor trouwens. Ik vroeg me meteen af welke geweldige instructeur jouw les gegeven heeft, wil je me zijn gegevens doorgeven? Je plaats op de weg was namelijk uitermate origineel te noemen, complimenten hiervoor! Eerst dacht ik nog dat je tussen de auto's heen wilde rijden, wat me een beetje verbaasde omdat we allemaal 100+ reden. Maar gelukkig was je niet zo onverstandig en vond je het gewoon heel prettig om op het midden van 2 rijstroken te blijven hangen :] . Het leek me wel lastig voor je, al die gemene autorijders die je elk moment voorbij lijken te willen schieten omdat er nog zoveel ruimte naast je is. Ook vervelend voor je dat je steeds die verfstrepen (ook wel wegmarkering genoemd) moest ontwijken.

Je bleef een tijdje achter me rijden, ik voelde me al helemaal gevleid door zoveel aandacht, werd er zelfs een beetje zenuwachtig van omdat ik niet zo goed wist wat je van me wilde :j . Op een gegeven moment dacht ik dat je me ging verlaten, de A1 richting Amsterdam op. Ikzelf reed op de linkerbaan en wilde een baantje naar rechts opschuiven om naar de A1 richting Amersfoort te kunnen. Ik heb zooooo mijn best gedaan je nog een keer te kunnen zien. Mijn nekwervels bijna verrekt, zo fanatiek was ik aan het spiegelen, omdraaien, enzovoorts. Helaas kwam je niet meer in zicht. Toen heb ik maar heel voorzichtig richting aangegeven, nog een paar seconden gewacht, langzaam ingestuurd en INEENS ZAG IK JE WEER *O* Bleek je toch niet de afslag genomen te hebben maar ergens in een dood hoekje op een baantje naast me te rijden!!! Zo blij als ik was dat ik je weer in levende lijve naast/achter me zag, zo raar keek jij?!? Alsof jij niet blij was om mij te zien naderen :?

Lief SRXje. Neem alsjeblieft nog wat rijlessen. Ken je plaats op de weg. Neem de opmerking "midden op de weg" niet te letterlijk, hou liever het midden van jouw rijstrook aan. Ten eerste claim je dan jouw plekje op de weg. Ten tweede is het duidelijk wat je wilt gaan doen en waarheen je wilt gaan. En last but not least: Je maakt jezelf ZICHTBAAR op de weg.

Ik hoop dat je nog heel veel veilige kms mag hebben.
kusje, A3tje
 
_O-

Volgens de Google ad is het rijschool hanoman "haal je RBW in 2 dagen, met garantie"
 
Laatst bewerkt:
*snif* Wat een mooi verhaal... echte liefde! Het ontroert me...

... ook wel herkenbaar trouwens.
 
Mooi herkenbaar stukje. Met een beetje pech was je naar links gegaan en had hier een stuk van hem gestaan over die aso automobilist. Want een motorrijder is toch altijd een goede weggebruiker?? (beetje gal spuwen over term voor automobilisten).
Door dit soort idioten komen ook veel posts tot stand. Hoe je ook je best doet als (motorrijdende) automobilist om te kijken of er wat aan komt jij maakt de fout. Heb regelmatig gehad dat op het laatste moment een motor uit "het niets" in mijn spiegel zat.
Heb ook discussie met mijn beide zoons over halen rijbewijs. Ik vind eerst je A dan leer je kijken, kijken , kijken, en opletten op verkeer.
Maar die discussie loopt nog.
 
proza op vrijdag.. *O*



Er was eens een SRX-rijder,
die zijn plek op de weg nog niet gevonden had.
Daardoor ontstond een flinke glijder!
Hoogglans en chroom werd plots mat,
omdat meneer in twee dagen zijn rijbewijs had.

:P
 
Mooi herkenbaar stukje. Met een beetje pech was je naar links gegaan en had hier een stuk van hem gestaan over die aso automobilist. Want een motorrijder is toch altijd een goede weggebruiker?? (beetje gal spuwen over term voor automobilisten).
Door dit soort idioten komen ook veel posts tot stand. Hoe je ook je best doet als (motorrijdende) automobilist om te kijken of er wat aan komt jij maakt de fout. Heb regelmatig gehad dat op het laatste moment een motor uit "het niets" in mijn spiegel zat.
Heb ook discussie met mijn beide zoons over halen rijbewijs. Ik vind eerst je A dan leer je kijken, kijken , kijken, en opletten op verkeer.
Maar die discussie loopt nog.


:^

Zelf ook al gehad...op de snelweg met auto en aanhanger met 2 motoren.
Een motor wil invoegen , wij schuiven een baantje op om hem de ruimte te geven.
Op den duur wilden we terug naar rechts, links van ons was een motor voorbij gekomen.
"Waar is die motor nou? "zei mijn vriend. "Er is net een motor voorbij gekomen"antwoordde ik.
"Nee, dat is een ander, ik weet het zeker. Kijk eens even, ik zie hem niet in mijn spiegels."

Dus ik kijk naast me en schuin naar achter....niet te zien.
"Hij moet daar ergens zitten, of hij heeft al weer een afslag genomen"
Ik moest me vrijwel omdraaien in mijn stoel en ja hoor, ineens zag ik hem. Met zijn handje in de zij heel kort naast de aanhanger, precies in de dode hoek op dezelfde rijstrook.
Hij was op zijn gemak even mijn motor aan het bekijken.
Na een poos gaf hij gas en kwam rechts voorbij stuiven.

Had mijn vriend dus niet gezien dat het een andere motor was die ons voorbij kwam, had hij hem zeker te pakken gehad.
Want hij had hem nooit kunnen zien , niet in zijn spiegels, niet door de zijruit.

Geen strakke actie van de motorrijder :N
 
Laatst bewerkt:
Ik vind eerst je A dan leer je kijken, kijken , kijken, en opletten op verkeer.
Maar die discussie loopt nog.


Misschien, maar dan heb je geen idee waar nu precies de dode hoek van een auto is (kan zijn, want mijn auto heeft geen dode hoek)

ik denk dat het een wissel werking is.
Heb je eerst je B gehaald, zul je (na wat ervaring natuurlijk) als je voor je A gaat beter de risico's in kunnen schatten, en andersom.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan