Liever de motor dan de auto?

The DanMan

MF veteraan
25 jun 2005
8.575
1.904
Rotterdam
Hallo motorvrienden :W

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring over het autorijden.
Natuurlijk gebruik ik de motor als hoofdvervoersmiddel en de
auto voor als het echt slecht weer is.
Nu ben ik van de week met de auto weggeweest, en wat valt me op,
autorijden is absoluut niet mijn 'ding'.
Ik voel me gewoon onveilig in het koekblik, en vindt het ook onprettig
om auto te rijden.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
 
Nope maar ik rij dan ook erg veel auto en weinig motor. Zovaak schijnt de zon niet met het zachte briesje erbij :+
 
Ìk rijd ook eigenlijk altijd op de motor of het moet zon slecht weer zijn en dat ik ook nogeens late dienst heb ofzo dan leen ik weleens de auto. Ken het gevoel dat je je veiliger voelt op de motor, die raamspijlen enzo blokkeren het zicht best veel vind ik. Geef mij maar de motor (moet alleen wel opbiechten dat ik dit jaar vaker de auto heb gepakt al stuk of 15 keer O-) ?
 
Ik merk dat ik door het vele motorrijden (ook woon-werk) steeds slechter auto ga rijden. Althans, dat gevoel heb ik. Ik vind dat je in een auto eigenlijk maar slecht zicht hebt rondom. Vooral die A-stijlen zitten behoorlijk in de weg.

En ik betrap mijzelf er geregeld op dat ik op de fiets in spiegels probeer te kijken die er niet zijn :+ Mooi spul hoor, dat motorrijden *O*
 
En ik betrap mijzelf er geregeld op dat ik op de fiets in spiegels probeer te kijken die er niet zijn :+ Mooi spul hoor, dat motorrijden *O*

He komt me bekend voor laatst fietste ik van huis weg en toen ik naar rechts moest sloe ik het fietspad over en fietste over de weg 8-) en dan in je spiegel proberen te kijken of er wat achter je aan komt rijden. Toch maar weer het fietspad opgegaan
 
Rij liever motor dan auto, maar als er veel spul mee moet worden genomen dan is een auto toch best makkelijk. Ook als ik totaal geen haast heb vind ik het vrij makkelijk, maar voor woon-werk, nee bedankt.
 
Hallo motorvrienden :W

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring over het autorijden.
Natuurlijk gebruik ik de motor als hoofdvervoersmiddel en de
auto voor als het echt slecht weer is.
Nu ben ik van de week met de auto weggeweest, en wat valt me op,
autorijden is absoluut niet mijn 'ding'.
Ik voel me gewoon onveilig in het koekblik, en vindt het ook onprettig
om auto te rijden.
Zijn er meer mensen met deze ervaring?

Nooit meer instappen dan, in een koekblik bedoel ik dan hè!!
Levensgevaarlijk man.

Ik voel me eigenlijk alleen veilig in een Leopardtank of een Volvo 244.


Maar alle gekheid op een stokje, zelf ben ik ook een behoorlijk fanatiek motorrijder alleen wat jij nu loopt te beweren dat is volgens mij volkomen BS.
 
Maar alle gekheid op een stokje, zelf ben ik ook een behoorlijk fanatiek motorrijder alleen wat jij nu loopt te beweren dat is volgens mij volkomen BS.



Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb zelf ook in de auto het gevoel dat ik geen kant op kan als er wat gebeurd. En dat heb ik met de motor absoluut niet er is altijd wel een gaatje waar ik tussen kan schieten. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu nog niet zoveel rijlessen gehad, maar motor bevalt mij toch beter dan een auto, zelf een bromfiets bevalt mij beter

ik heb gewoon het gevoel dat ik in een auto niet alles meekrijg

terwijl ik voor mijn werk toch heel veel km's rijd
 
Nooit meer instappen dan, in een koekblik bedoel ik dan hè!!
Levensgevaarlijk man.

Ik voel me eigenlijk alleen veilig in een Leopardtank of een Volvo 244.


Maar alle gekheid op een stokje, zelf ben ik ook een behoorlijk fanatiek motorrijder alleen wat jij nu loopt te beweren dat is volgens mij volkomen BS.


BullShit he...

Volgens mij rij jij OF geen motor OF geen auto.

En het is idd waar dat die raamstijlen me absoluut geen gevoel van veiligheid geven, ik voel me alleen maar opgesloten!

En de motor prak je idd tussen elk gaatje, en je zicht is vele malen beter op de motor!
 
ik had tot vorig jaar een auto en een motor, maar aangezien ik alsnog op de motor ging met slecht weer heb ik maar de auto verkocht.Toen meteen een nieuwe zx-12 gekocht en daar rij ik nu elke dag mee weer of geen weer
 
Ben ik niet helemaal met je eens, ik heb zelf ook als ik in de auto zit dat ik het gevoel heb dat ik geen kant op kan als er wat gebeurd. En dat heb ik met de motor absoluut niet er is altijd wel een gaatje waar ik tussen kan schieten. ;)
:^

en die stijve nek bij het stoplicht ben ik drie straten verder ook al weer spuugzat B|
 
met de sportieve roadster van me pa rij ik enorm graag, maar in een gewone camionet bvb voel ik me veelste veel afgeleid!

een kooi rond je heen en je let niet meer op wat er gebeurt, veel meer van die bijna-ongevalletjes weetjewel '( laat reageren, slechter inschatten, niet zien omdat je veel meer ruimte rond je int oog moet houe)

PS ik rij nog geen motor, enkel brommert maar al meer dan een halfjaar autorbw -O-

tkomt er deze zomer van
 
Vooral die achterraam spijlen zijn uiterst irritant. En die dooie hook heeft zn naam ook wel verdiend je rijd er alles plat mee.

En die pokke binnenspiegel die het zicht ontneemt
 
Ik heb sinds 3 a 4 weken een auto en vindt het maar een saaie bedoeling zo´n koekblik.

Er zitten echter wel een aantal voordelen aan auto
*het voordeel dat je ineens bagagecapaciteit hebt vind ik ook ideaal
*slecht weer / slecht zicht is veel minder spannend in een koekblik
*je komt ietwat representatiever op werk aan (ben een beetje ijdel)

Ik heb de laatste weken dat ik met de motor naar m´n werk moest dan ook niet bepaald genoten van 50 km. heen en terug in het donker te rijden door weer en wind.

Afhankelijk van de bike die ik aanstaand jaar ga kopen besluit ik of ik vanaf +/- maart/april weer fulltime ga motofietsen. Met een nieuwer model supersport ben ik bang dat de kosten van woonwerk verkeer te hoog worden. Vooral de afschrijving door hoge km. stand lijkt mij in vergelijking met mijn huidige fiets (fzr600) toch een aardige kostenpost. En natuurlijk 15.000 km´s rechtuit rijden in een jaar is zonde van die dure sportbanden. '(
 
Wij hebben geen auto.
Dus alles op de motor, of met openbaar vervoer.

2 a 3 keer per jaar huren we een auto, voor vakantie, 3 dagen winterpret,
en dat soort dingen.

Redden we het prima mee!
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik een auto-liefhebber ben,ben gek op m'n corvette en er gaat ook redelijk wat geld inzitten in die hobby,daarom rij ik ook op de motor als het gaat om woon-werk verkeer of ritjes hier in de buurt,de motor loopt toch wat zuiniger.Behalve dan met ijzel en sneeuw,dan pak ik toch de auto.Ik heb er trouwens wel plezier in als ik met de motor onderweg ben,het is een oude hobby die ik weer heb opgepakt.Nou ben ik toch wel gek op alles wat een motor en een stuur heeft maar dat zal wel een chauffeurs-tik zijn.
 
Ik rijd nu 14 jaar motor en heb 6 jaar geleden eens een paar auto lessen gehad. Dat beviel niet en daar is het bij gebleven.

Nu drie motoren, waarvan één met span, één bakfiets (cargobike) en een NS voordeelurenkaart. En zelfs met twee kleine kinderen komen wij overal.
 
JA!!!!

ik gebruik het OV en ik weet nu sindskort.. Die antwerpse allochtonen zijn echt lieverds in vergelijk met het tuig van Maaseik :|

Doe mij maar liever de motor en een auto ipv een auto maar student hé :
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan