Lifan 125cc, is dat wat?

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
Ik zit hier in Frankrijk bij een vriend, en zijn zoon heeft zijn Lifan 125cc aan mij te koop aangeboden. Ik ken het merk verder niet zo goed, het is een Chinese motor. Hij is 3 jaar oud, ziet er heel mooi uit en loopt goed. Zou zoiets te verkopen zijn in Nederland?
foto van internet, hij is exact gelijk:
28209_0_1_2_lf%20125-30_Biker.jpg


sprintlf12530.jpg


Lifan%20%C2%A0LF%20125-30.jpg


Nog wat info:
LIFAN LF 250
 
Laatst bewerkt:
Lifan is in Nederland bekend geworden door de Honda imitatie blokjes (en wellicht complete brommers?) in de Honda dax en pitbike stijl.

Prijs/kwaliteit verhouding wordt door velen omschreven als hoog, maar motorisch schijnen ze bij lange na de levensduur niet te halen van een Japanse variant.

Dus als de prijs goed is kan je er wat mee. Ik denk echter dat niet veel Nederlanders om een 125cc staan te springen. In Frankrijk mag je er namelijk met een autorijbewijs op rijden terwijl het hier door de wet als volwaardige motor wordt beschouwd. Snelweg is echter geen pretje met een geknepen 125cc.
 
Ik weet van een collega (van Turkse komaf) dat Lifan een bekend merk in Turkije is. Veel scootertjes en lichte motoren die daar ook verhuurt worden. Redelijke waar voor het geld volgens hem.

Mocht het niets zijn smelt je hem thuis toch om? :+
 
Laatst bewerkt:
Als je 'm koopt voor de handel, zou ik zeggen: Lekker laten staan.
Hij is hier niet te verkopen, 30% werkloosheid hier, iedereen heeft alles te koop.

Ik dacht, eens kijken of dat handel is in NL. Ik vrees al weer het ergste, er staat er ook niet 1 op MP. Keuren etc komt er nog bij, geen idee hoeveel BPM er nog op zit.
 
Ik weet van een collega (van Turkse komaf) dat Lifan een bekend merk in Turkije is. Veel scootertjes en lichte motoren die daar ook verhuurt worden. Redelijke waar voor het geld volgens hem.
Idd, sommige Lifans die je hier ziet komen niet recht uit China, maar uit Turkije.
Mocht het niets zijn smelt je hem thuis toch om? :+
Gek!
 
Laatst bewerkt:
30% werkloosheid? Wow, hoop dat dat hier nooit voor gaat komen.
De Lifan heeft wel een eigen smoelwerk, maar daar red je het ook niet mee.
Zo heb je bijv. nog 2 CBR125 klonen, de XGJAO XGJ-125-23 en de Kymco Quannon. Beiden zie je ook niet in Nederland rijden, er is 1 importeur van XGJAO in Nederland, maar ik heb zo'n idee dat hij ze ook niet aan de straatstenen kwijt kan. Daarnaast zal een CBR125 ook niet veel verkopen hier.
Kymco heeft natuurlijk best een goeie naam, maar de Quannon? Hier ongezien, in Belgie en Duitsland rijden ze overigens wel.

Op www.mobile.de staat 1 Lifan Hero (dit model) voor €1050.- 2e hands. Nieuwprijs schijnt €2200,- geweest te zijn. Zou het er nooit voor betalen.
 
Als je bij ons in het Grote Kleine Wielen Topic kijkt kom je met enige regelmaat de Lifan blokjes tegen (de liggende cilinder blokjes en niet de staande zoals deze in dit topic).

De Lifan brommer/motortjes zijn qua afwerking niet eens zo slecht maar het blijft Chinees en dus niet vergelijkbaar met Japans maar de prijs is er dan ook naar (zeg maar 25% de prijs van Japans dus je zou daar ook niet mee moeten vergelijken..).

Ik heb nooit een dergelijke motor hier gezien, je moet dus oppassen of het ding hier wel door de keuring komt. De nieuwprijs die hier genoemd wordt is zonder meer redelijk. Hou er ook rekening mee dat dit soort blokken erg lastig op te voeren is (als je harder wilt, deze motortjes zijn gebouwd om zuinig te rijden en gaan dus niet zo hard). Blokken met grotere cilinderinhoud zijn echter wel weer makkelijk en zeer goedkoop nieuw te vinden. Hou er rekening mee dat dit ding zich gedraagt als een opgevoerde brommer.
 
Ik heb nooit een dergelijke motor hier gezien, je moet dus oppassen of het ding hier wel door de keuring komt.
Hij heeft een Frans kenteken dus dat is geen enkel probleem. Als een motor een kenteken heeft (gehad) in een Europees land, dan krijgt hij hier ook een kenteken.

Maar afijn, ik heb besloten hem te laten staan. Ik ga morgenochtend weer terug naar NL. Iedereen bedankt voor het meedenken.
 
Hij heeft een Frans kenteken dus dat is geen enkel probleem. Als een motor een kenteken heeft (gehad) in een Europees land, dan krijgt hij hier ook een kenteken.

Maar afijn, ik heb besloten hem te laten staan. Ik ga morgenochtend weer terug naar NL. Iedereen bedankt voor het meedenken.

Als hij er volgend jaar nog staat kun je hem nog steeds meenemen als je dat dan zou willen.

Voor de opeet! :P :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan