liggende accu

alexxer

MF'er
5 mei 2008
82
1
Rotterdam
Hallo allemaal,

Heb sinds een tijdje een TL 1000 r.
Na wat electra problemen, heb ik een nieuwe accu in het apparaat gezet.
In de TL ligt de accu.

Weet iemand of ik hier elke accu voor kan gebruiken of een speciale die kan liggen?

Gr
 
Gewoon een onderhoudsvrije lood/gel accu werkt volgens mij prima in zo'n fiets :Y

Een conventionele lood/zuur accu (met dopjes) lijkt me te kunnen gaan lekken. In geval van een Yuasa: YT12A-BS zou moeten kunnen (is een onderhoudsvrije Lood/Zuur accu).


[edit]Yuasa lijstje ..... [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Heb sinds een tijdje een TL 1000 r.
Na wat electra problemen, heb ik een nieuwe accu in het apparaat gezet.
In de TL ligt de accu.

Weet iemand of ik hier elke accu voor kan gebruiken of een speciale die kan liggen?

Gr
Niet iedere accu kan liggend worden gebruikt! Wil je weten of een bepaald merk/type daar wel geschikt voor is, dan gewoon de instructies van de fabrikant raadplegen.
 
Laatst bewerkt:
In het serviceboekje staat een nummertje welke accu erin mot.
Als je dat nou gewoon volgt is er nooit een probleem. :)
De ontwerpers hebben dat als het goed is heel nauwkeurig bekeken en bepaald dat deze de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft.
 
In het serviceboekje staat een nummertje welke accu erin mot.
Als je dat nou gewoon volgt is er nooit een probleem. :)
De ontwerpers hebben dat als het goed is heel nauwkeurig bekeken en bepaald dat deze de beste prijs/kwaliteitverhouding heeft.

ontwerpers kijken alleen naar functie en niet naar prijs. De uiteindelijke productieafdeling kijkt naar zo goedkoop mogelijk en niet voor het beste. De prijs bij productie is van zoveel dingen afhankelijk.

Vaak is bij de 1e montage enorme korting verleent, alleen omdat hele volkstammen standaard vervangen door hetzelfde merk. Daar wordt dan de winst gemaakt.

***** Het wil naar aanleiding van bovenstaande niet standaard betekenen dat de geleverde produkten niet van goede kwaliteit zijn. *****
 
Het is ook een beetje sarcastisch bedoeld. ;)
Het ging er meer om dat je gewoon de standaard meuk erin gooit, dat het prima werkt en je er geen topic voor hoeft te openen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan