Lightning Strikes twice

Oh? Vet.

Is dus:
circa € 15.000 vanafprijs
240 km range
240 km/h max. snelheid
Snellaadfunctie

Dat is... lekker =) Ben zéér benieuwd!
 
Zeker goed nieuws... Krijgt Zero eindelijk een echte concurrent. Nu komt er eindelijk meer keus en zal iedereen beter zijn best moeten doen om te kunnen blijven verkopen.

Gaan we eindelijk profiteren van de batterijprijzen die alsmaar dalen maar waar we niets van merken.

Vooral dat snel laden is een groot pluspunt, het maakt de motor breder inzetbaar.
 
Een beetje raar dat er alleen (nog?) een supersport is, die koopt bijna niemand meer.
 
fijn achtertandwiel heeft die ook:P. Die 240 km/h is dus met andere tandwielen als ik dit zo lees.
Daarnaast zijn er 3 battery packs, dus hoever gaat de prijs omhoog met de grootste?

Inderdaad ook beetje raar dat het een supersport is en geen allroad. Zeker aangezien het gewicht daar beter zou passen vermoedelijk.

Wel leuk ding.
 
fijn achtertandwiel heeft die ook:P. Die 240 km/h is dus met andere tandwielen als ik dit zo lees.
Daarnaast zijn er 3 battery packs, dus hoever gaat de prijs omhoog met de grootste?

Inderdaad ook beetje raar dat het een supersport is en geen allroad. Zeker aangezien het gewicht daar beter zou passen vermoedelijk.

Wel leuk ding.
Volgens mij heb jij het nu over het bestaande model, van het aangekondigde model zijn nog geen foto's gepubliceerd.
 
Nee, dat zijn USD, het is 11437.02 euro. Dat wordt al heel wat redelijker als de Zero
Amerikaanse prijzen zijn altijd exclusief BTW omdat dat percentage per staat over het algemeen verschilt. Voor de Nederlandse prijs moet je dus wat extra rekenen, waarvan het minimale onze 21% BTW. Dan kom je op €13.833,51. Soms komen daar nog extra kosten bij, zoals transportkostencompensatie, reservering voor strengere Europese garantieregeling, rijklaar kosten voor de dealer en dat soort dingetjes. Ik verwacht dus niet dat hij onder de €14.000 gaat komen en €15.000 klinkt best reëel.
 
Amerikaanse prijzen zijn altijd exclusief BTW ... en €15.000 klinkt best reëel.

Is ook een beetje gebaseerd op hoe de Zero USD zich houdt t.o.v. de NL prijzen (factor 1,16 op de dollar). Zo kwam ik inderdaad op € 15.000 uit.
Overigens is 15.000 alsnog redelijker dan Zero, kijkend naar de specs.
 
Betaal je BTW op een E-bike?
Je betaalt op alle goederen en commerciële diensten BTW, met uitzonderingen op luchthaven Schiphol achter de douane (SeeBuyFly).

Elektrische voertuigen zijn zoals JaVaWa zegt wel uitgezonderd van BPM, dit in ieder geval tot 2025.

Bpm-tarief motor

Edit @JaVaWa hieronder: Correct, waarde exclusief verzendkosten. Helaas kunnen wij particulier geen invoeraangifte doen waardoor je vervoerder ook nog even zijn rekening voor de inklaring erbij doet. Ik dacht hierboven even vanuit het oogpunt van winkelaankopen. :)
 
Laatst bewerkt:
Je betaalt op alle goederen en commerciële diensten BTW, met uitzonderingen op luchthaven Schiphol achter de douane (SeeBuyFly).
Je betaalt ook geen BTW op in het buitenland (buiten EU) bestelde goederen, mits ze niet duurder zijn dan € 22 (met een beetje geluk komen duurdere spullen ook wel BTW-vrij binnen, er wordt niet echt goed gecontroleerd :P)
 
Nu maar hopen dat het ook een grote motor wordt. Tot nu toe zijn alle elektrische motoren te klein voor mijn 2 meter. (zelfs mijn GS is aangepast voor extra ruimte)
 
FB_IMG_1549696380435.jpg
 
jawel hoor, ze combineren waarschijnlijk de mooiste waardes. :P

Als je 15k betaalt zal er maar één vd drie batterijen in zitten, met 80km bereik onder ideale omstandigheden.

Bij snelladen naar tachtig procent. en met een beetje vlot optrekken en stukje 110kmu op je route kun je dan nog zo'n 40 km halen.

Of niet, maar ik w8 wel effe de echte specs en prijzen af. :X
 
De aandrijving zit doorgaans links van het wiel; het bestaande model, de Lightning LS-218 heeft een dergelijke achterbrug en die heeft gewoon een ketting.


CAA7C268-5E65-4611-AD93-18B1C471AB08.jpeg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan