Van het vliegwiel moeten enkele magnetenworden vastgezet. Dit vliegwiel is hol en de magneten zitten in de binnenkant. Door het draaien van het vliegwiel, zullen de magneten naar buiten worden gedrukt tegen de binnenkant van het vliegwiel aan.
Als de motor niet draait trekken de magneten deijzeren kernen van de lichtspoelen aan.
Deze magneten waren oorspronkelijk gelijmd.
Door mijn toedoen (slaan met een hamer)zijn twee van de 4 magneten losgeraak.
De motorzaak adviseerd mij niet zelf te lijmen, maar een nieuw onderdeel (ca 500 euro) te komen.
Omdat er hoge temperatuur en olie aanwezig is worden er bijzonder eisen aan de lijm gesteld en daarbij uiteraard het gevaar voor losraken tijdens het rijden.
Wie weet welke lijm (mer en type) envoldoende sterk, olie bestendig en een hoge temperatuur kunnen hebben.
Wie heeft ervaring met dit lijmen in het motorblok?
(hoe hoog wordt eigenlijk de temperatuur van het motorblok van onze motoren (ik schat zelf 120-150 graden)
Als de motor niet draait trekken de magneten deijzeren kernen van de lichtspoelen aan.
Deze magneten waren oorspronkelijk gelijmd.
Door mijn toedoen (slaan met een hamer)zijn twee van de 4 magneten losgeraak.
De motorzaak adviseerd mij niet zelf te lijmen, maar een nieuw onderdeel (ca 500 euro) te komen.
Omdat er hoge temperatuur en olie aanwezig is worden er bijzonder eisen aan de lijm gesteld en daarbij uiteraard het gevaar voor losraken tijdens het rijden.
Wie weet welke lijm (mer en type) envoldoende sterk, olie bestendig en een hoge temperatuur kunnen hebben.
Wie heeft ervaring met dit lijmen in het motorblok?
(hoe hoog wordt eigenlijk de temperatuur van het motorblok van onze motoren (ik schat zelf 120-150 graden)