Lin Jarvis over Yamaha in 2012

twonha

Yods be silent!
2 apr 2007
8.113
2.551
Nijmegen
Lang verhaal in het Spaans:
Lin Jarvis: Lorenzo es la clave

Korter verhaal in het Italiaans:
MotoGP: Lin Jarvis, "Puntiamo su Lorenzo. Jorge priorità assoluta secondo i piani Yamaha"

Kortst verhaal in het Engels:
http://www.twowheelsblog.com/post/8...ossi-back-in-yamaha-is-not-an-option#continua

Jarvis commenting on silly season rumors of having Rossi back as a team mate with Lorenzo said, “It’s an interesting question, but right now I have no idea what projects Valentino has for the future, if he’ll continue motorcycle racing or turn to car racing like he talked about when he was with us. In any case, Valentino and Jorge together again Yamaha is not an option we are considering for the future.

The Yamaha manager was suprised to see the difficulties that Rossi suffered with Ducati in 2011 and hopes to see the Italian’s fortunes turned around this season, “Seeing Valentino Rossi in difficulty is not good for anyone: the ideal situation would be to see three manufacturers and three riders fighting for the victory every weekend. I was surprised by the problems encountered by Valentino last year, leaving Yamaha to Ducati was a bigger jump than when he switched from Honda to Yamaha. In 2004, Valentino was 8 years younger and undoubtedly the best rider of the moment. Now the level is higher, there is much more competition, Honda and Yamaha have taken a big step forward, he’s older and these are the factors that are from my view point, that made the challenge more difficult for Valentino with Ducati than of his 2004 with Yamaha. “

Jarvis also talked about Ben Spies and new Yamaha Tech3 rider Andrea Dovizioso: “Except for his victory at Assen Ben’s results have been disappointing and I’m sure he’s also be disappointed and dissatisfied. I hope that this year he’ll be able to do better and be more consistent as he clearly has the potential. Being consistent is everything. Casey won ten races so he’s consistent, but Jorge was always there. Apart from a couple of errors he was always ahead and if did not win he was second or third. That’s what’s you have to do. You need luck and preparation, not make mistakes and be focused. Those are the things that Ben clearly has to work on this season.”

“I hope to see Andrea improving constantly and right behind Ben. I hope to have three of our riders in the top six and that will count for 2013,” said Jarvis. “I know Andrea’s intentions and it is obvious that the best way to show your potential Yamaha is riding a Yamaha. We’ve seen what he can do on a Honda but how can you compare the two? I understand his motivation, but I also think this will encourage Ben, who in turn with or without Andrea must show greater potential in order to keep their place in the factory team in 2013. So I hope that their will be more tha one race win. This is a competitive world, we are here to win. ”

Het ziet er naar uit dat Yamaha op Lorenzo in blijft zetten voor de komende jaren. Ben Spies zal zijn zitje nog moeten verdienen, hij moet echt races gaan winnen als hij wil blijven. Wat ik leuk vind, is dat Jarvis de doelstelling voor Dovizioso gewoon zo op straat gooit: top zes rijden! Dat wordt een leuke uitdaging voor hem. Tegelijkertijd zal alle Britse media een andere strijd aanhouden, namelijk die tussen Dovi en Crutchlow, maar mijn persoonlijke verwachting is dat Dovizioso dat toch wel moet kunnen winnen. Al was het maar omdat hij niet zo vaak van z'n motor afstuitert.

Wat in Engelse artikel niet meer naar voren komt, is de interesse in Bradley Smith. De voorkeur voor fabrikanten om rijders te binden aan hun merk wordt volgens mij steeds explicieter: Marquez' toekomst ligt bij Honda, Smith's toekomst bij Yamaha, en via de Moto2 en satellietteams worden ze jaren van tevoren klaargestoomd voor een fabriekszitje. Dit was vroeger volgens mij nog niet zo 'extreem' als nu (uitzonderingen als Pedrosa daargelaten).

Is het al april? :+
 
Laatst bewerkt:
Wat in Engelse artikel niet meer naar voren komt, is de interesse in Bradley Smith. De voorkeur voor fabrikanten om rijders te binden aan hun merk wordt volgens mij steeds explicieter: Marquez' toekomst ligt bij Honda, Smith's toekomst bij Yamaha, en via de Moto2 en satellietteams worden ze jaren van tevoren klaargestoomd voor een fabriekszitje.
Bradley heeft al een MotoGP contract op zak voor de toekomst, maar zoveel onrust wil Lin Jarvis nu ook weer niet maken. Alleen gezonde druk voor het komende seizoen. :)
 
Laatst bewerkt:
Dit verhaal past volgens mij prima in dit topic;

Motogp Silly Season 2012

Off topic:
Dat ligt maar aan hoe je het forum wil indelen. Als je per sé het hele MSA forum terug wil brengen naar een handjevol verschillende topics (één per coureur, één per race, één voor contracten en... uh...?), veel plezier, maar da's volgens mij niet de richtlijn. ;) Forums passen doorgaans een thread per onderwerp toe, je discussieert over dat onderwerp, en zodra het niet meer interessant is zakt het weer weg. Je houdt het veel overzichtelijker (interessant artikel = onderwerp = first post), je mist niet zo gauw een artikel, je ziet gelijk waar het over gaat, en je laat in de replies de ruimte om het ergens inhoudelijk over te hebben. Wat we nu vaak zien hier, is dat een reply ineens een heel ander onderwerp bevat dan waar de thread over gaat, of dat een reply iets interessants bevat dat dwars door een andere discussie heen gaat...

Daar komt bij: het "Silly Season" is de periode in het jaar waarin veel contractverschuivingen plaatsvinden. Dit interview gaat over een aantal verschillende onderwerpen, en dan met name de doelstellingen die Jarvis en Yamaha neerleggen bij hun verschillende coureurs. Het gaat slechts in mindere mate over überhaupt contracten bij een team. Het "silly season" thread zou eigenlijk opgedoekt moeten worden en pas weer wakker worden op het moment dat er gesproken wordt over de contracten voor 2013 en verder. Op dit moment ligt alles al vast voor 2012 en is er helemaal geen silly season stoelendans gaande.

M.a.w., "is over nagedacht". :+

-edit-

ps: wat meer variatie in verschillende topics, en wat meer on-topic threads, houdt het slowchat gehalte van het forum ook naar beneden. Al die threads die eeuwen doorlopen, en waarin gepost wordt puur om ze actief te houden, dat vind ik persoonlijk maar niks...!
 
Laatst bewerkt:
Toch niet erg lang hoop ik. ;)

Over jullie posts niet, denk ik. Hoeft ook niet per sé, maar er staat niks on-topics in, en wat er staat klopt niet (het artikel gaat niet over contractwijzigingen, en het is geen silly season). Ik vind al een tijdje dat MSA te veel slowchat en te weinig on topic discussie is. ;) Liever tien threads met ieder een artikel, waar gepraat wordt over wat in het artikel staat, dan vier threads die steeds maar terugkomen omdat er weer eindeloos off-topic geklets in staat.

Maar goed, dat kan mijn voorkeur zijn. Ik had graag hardop meegedacht met anderen, over of Ben Spies komend jaar races gaat winnen, en of een Dovi bij Tech3 bijvoorbeeld vóór de Ducati's en vóór Bautista gaat finishen. Maar we kletsen blijkbaar liever over Tuvallia's schoenmaat, of over tabakssponsoring in een topic over Rossi...? B|
 
Interessante kritiek die Jarvis uit over het presteren van Ben Spies. Verschillende keren wordt er door Jarvis nadruk gelegd op het feit dat Spies zich zal moeten bewijzen, zijn prestaties moet verbeteren. Spies heeft het WSBK in 2009 natuurlijk volledig gedomineerd en een goed eerste seizoen MotoGP gereden in 2010. Afgelopen jaar ging het om verschillende redenen minder, maar wel moet worden toegegeven dat Spies vooralsnog niet de beloofde zoon lijkt voor Yamaha om naast Lorenzo grote successen binnen te halen.

Of Dovizioso hiertoe in staat is, zowel op de satelliet- als eventueel op de fabrieksfiets, is nog maar de vraag. Feit is wel dat Dovizioso in 2004 wereldkampioen is geworden op de 125cc en dus bekend is met het binnenhalen van successen de GP-wereld. Ook heeft hij jarenlang gestreden op een inferieure Honda in de 250cc klasse, en weet dus te winnen met minder competitief materiaal. Ik vrees voor Spies' zitje in het fabrieksteam.

Over jullie posts niet, denk ik. Hoeft ook niet per sé, maar er staat niks on-topics in, en wat er staat klopt niet (het artikel gaat niet over contractwijzigingen, en het is geen silly season). Ik vind al een tijdje dat MSA te veel slowchat en te weinig on topic discussie is. ;) Liever tien threads met ieder een artikel, waar gepraat wordt over wat in het artikel staat, dan vier threads die steeds maar terugkomen omdat er weer eindeloos off-topic geklets in staat.

Maar goed, dat kan mijn voorkeur zijn. Ik had graag hardop meegedacht met anderen, over of Ben Spies komend jaar races gaat winnen, en of een Dovi bij Tech3 bijvoorbeeld vóór de Ducati's en vóór Bautista gaat finishen. Maar we kletsen blijkbaar liever over Tuvallia's schoenmaat, of over tabakssponsoring in een topic over Rossi...? B|
:^
 
Interessante kritiek die Jarvis uit over het presteren van Ben Spies. Verschillende keren wordt er door Jarvis nadruk gelegd op het feit dat Spies zich zal moeten bewijzen, zijn prestaties moet verbeteren. Spies heeft het WSBK in 2009 natuurlijk volledig gedomineerd en een goed eerste seizoen MotoGP gereden in 2010. Afgelopen jaar ging het om verschillende redenen minder, maar wel moet worden toegegeven dat Spies vooralsnog niet de beloofde zoon lijkt voor Yamaha om naast Lorenzo grote successen binnen te halen.

Of Dovizioso hiertoe in staat is, zowel op de satelliet- als eventueel op de fabrieksfiets, is nog maar de vraag. Feit is wel dat Dovizioso in 2004 wereldkampioen is geworden op de 125cc en dus bekend is met het binnenhalen van successen de GP-wereld. Ook heeft hij jarenlang gestreden op een inferieure Honda in de 250cc klasse, en weet dus te winnen met minder competitief materiaal. Ik vrees voor Spies' zitje in het fabrieksteam.:^


ik denk dat de verbannen kleinere klasses de beste leerschool is voor de absolute top.
en een 600ss of 1000sb is het toch net niet, als zijnde een opstap naar de absolute top.

toseland
sofuoglu
vul t rijtje maar aan
 
ik denk dat de verbannen kleinere klasses de beste leerschool is voor de absolute top.
en een 600ss of 1000sb is het toch net niet, als zijnde een opstap naar de absolute top.

toseland
sofuoglu
vul t rijtje maar aan
Klopt, volledig mee eens. Mannen als Vermeulen, Hopkins, Hodgson, Xaus etc. hebben het allemaal niet gered in de GP's. Op de GP van Valencia in 2006 na, waren de GP's zelfs voor WSBK legende Troy Bayliss een maatje te groot.

De enige echt succesvolle coureur uit het superbike wereldje is bij mijn weten Nicky Hayden geweest door het behalen van zijn wereldtitel in 2006. Alle andere kampioenen van de laatste tien jaar kwamen stuk voor stuk voort uit de tweetaktklassen.
 
Klopt, volledig mee eens. Mannen als Vermeulen, Hopkins, Hodgson, Xaus etc. hebben het allemaal niet gered in de GP's. Op de GP van Valencia in 2006 na, waren de GP's zelfs voor WSBK legende Troy Bayliss een maatje te groot.

De enige echt succesvolle coureur uit het superbike wereldje is bij mijn weten Nicky Hayden geweest door het behalen van zijn wereldtitel in 2006. Alle andere kampioenen van de laatste tien jaar kwamen stuk voor stuk voort uit de tweetaktklassen.

en daarom gaat het niveau dalen als straks de generatie dovi, kc en jlo er niet meer zijn.
want moto2 en 3 is niet de opleiding die ze nodig zullen hebben.
 
en daarom gaat het niveau dalen als straks de generatie dovi, kc en jlo er niet meer zijn.
want moto2 en 3 is niet de opleiding die ze nodig zullen hebben.
Bradl was wel hoopvol op de MotoGP machine, Marquez komt hopelijk over zijn medische problemen heen en in 2013 naar de MotoGP.
Ook Bradley Smith zal dan bij Tech3 gaan rijden..
Dan hebben we nog een generatie 125cc die nu pas dit jaar over gaan op viertakten.
Tijd zal het leren. :)
 
Laatst bewerkt:
Bradl was wel hoopvol op de MotoGP machine, Marquez komt hopelijk over zijn medische problemen heen en in 2012 naar de MotoGP.
Ook Bradley Smith zal dan bij Tech3 gaan rijden..
Dan hebben we nog een generatie 125cc die nu pas dit jaar over gaan op viertakten.
Tijd zal het leren. :)

ze hadden hun opleiding moet vervolgen in de 250cc.
maar als later het gehele niveau gedaalt is dan zie je t verschil toch niet meer :')
 
"We are in GrandPrix racing so why would we use a street engine? This is like a jockey riding a donkey in a horse race. I know Honda wants this but they should show me one good 600 rider doing well in MotoGP. Everybody who is doing good comes from the small classes where they learn their racing education".

KTM GP Technical Boss Harald Bartol
 
en daarom gaat het niveau dalen als straks de generatie dovi, kc en jlo er niet meer zijn.
want moto2 en 3 is niet de opleiding die ze nodig zullen hebben.
Tegenargument zou kunnen zijn dat nu het niveau lager ligt de wedstrijden spannender zijn geworden. Ook het onderlinge verschil is nu beduidend minder en dat opzichzelf is wel een positieve ontwikkeling te noemen. Of dat ook zo zal zijn in de Moto3 en met de CRT machines in de GP's is afwachten. Voor fans van de techniek is het echter wel bittere treurnis natuurlijk.
 
ze hadden hun opleiding moet vervolgen in de 250cc.
maar als later het gehele niveau gedaalt is dan zie je t verschil toch niet meer :')
Je punt weet ik al een tijdje langer dan vandaag. Na de 250 en 500 2 takt bestaan er uberhaupt geen racemotoren meer. ;) :P Maar de geschiedenis herhaalt zich ook steeds.
Ik geloof dat alles zich wel voort blijft ontwikkelen, binnen vijf jaar rijden de CRT machines sneller dan ooit en kunnen oude rotten het al helemaal niet meer bijbenen.
Mark my words. 8-)
 
ik vind de motoGP nog wel iets weg hebben van een ultieme klasse, ook met de CRT zo meteen.
maar de moto2 en moto3 is echt een slap aftreksel van ik weet niet wat.
zometeen heb je ook geen monteurs meer in het padock, maar blok verwisselaars.
voorheen werd er in een nacht nog wel eens een blok gereviseerd of hersteld.
nu is t blok er uit en opsturen, ander blok er in.
 
Tegenargument zou kunnen zijn dat nu het niveau lager ligt de wedstrijden spannender zijn geworden. Ook het onderlinge verschil is nu beduidend minder en dat opzichzelf is wel een positieve ontwikkeling te noemen. Of dat ook zo zal zijn in de Moto3 en met de CRT machines in de GP's is afwachten. Voor fans van de techniek is het echter wel bittere treurnis natuurlijk.

een wedstrijd je voetballen tussen de dorpen onderling hier in de buurt is ook rete spannend, laag nievau maar vermakelijk.
 
Nou brandstof (Shell etc.) ook wel volgens mij schrok me kapot na het tanken vandaag...

Energie drankjes zijn de nieuwe geldschieters in de motorsport. :Y

Maar misschien dat Gamma een nieuwe trend is gestart, volgend jaar Karwei als sponsor van het RW racing team en Bradl die gesponsord wordt door de Hornbach. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan