link naar plaatje

TwoDegrees

MF veteraan
18 sep 2002
25.863
7
Oezbekistan
Hoi,

de laatste tijd merk ik wat vreemds op.

Een [im g]linknaarplaatje[/im g] werkt soms wel, soms niet. Als het niet werkt, zie ik zelf alleen de link in de post staan. Heel raar. Gebruik ff3.0 maar heb het ook met IE.

full
 
ff met rechts op het fotootje klikken > Eigenschappen > url kopieren en die posten
 
:^ dat doe ik :Y

freaky_20.jpg


de link en eigenschappen plaatje zijn hetzelfde.
Maar dat de url wordt getoond ipv het bekende rode kruisje is dus FF.
 
Dan: opslaan op je pc en bij www.imageshack.us uploaden :Y
 
plaatje ff bekeken > gewoon niet posten :N
haha, het gaat ook niet perse om dit plaatje.

Ik heb dit dus ook met plaatjes van picasa.
De ene keer werkt het, de andere keer niet, en in alle gevallen gebruik ik de eigenschappen van de afbeelding met ~
 
Ligt dus niet aan MF, maar aan de host van het plaatje. Als je het plaatje eenmaal in je cache staat, werkt het bijvoorbeeld wel.
 
:^ dat doe ik :Y

[afbeelding]

de link en eigenschappen plaatje zijn hetzelfde.
Maar dat de url wordt getoond ipv het bekende rode kruisje is dus FF.
Doordat zij (blijkbaar) de zelfde link gebruiken voor de pagina als voor de afbeelding gaat dit niet lukken. Hierdoor zal het op geen enkel forum werken, geen probleem van MF dus.
Dit is een soort van copyright-beveiliging. Pas als je de pagina hebt bekeken mag je het plaatje bekijken, waarschijnlijk zo gemaakt zodat je het juist niet kan hotlinken vanuit fora.

Dat FF de url toont komt doordat FF zich netjes aan de specificaties houdt, en de tekst in het alt-attribuut toont (waar wij wegens gebrek aan beter de url in zetten). Het kan ook wel anders:

Oeps: Niet bestaand plaatje
 
Doordat zij (blijkbaar) de zelfde link gebruiken voor de pagina als voor de afbeelding gaat dit niet lukken. Hierdoor zal het op geen enkel forum werken, geen probleem van MF dus.
Dit is een soort van copyright-beveiliging. Pas als je de pagina hebt bekeken mag je het plaatje bekijken, waarschijnlijk zo gemaakt zodat je het juist niet kan hotlinken vanuit fora.

Dat FF de url toont komt doordat FF zich netjes aan de specificaties houdt, en de tekst in het alt-attribuut toont (waar wij wegens gebrek aan beter de url in zetten). Het kan ook wel anders:

[afbeelding]

Ah kijk!

Weer wat geleerd :Y
Ik had al het idee dat FF er keurig mee omgaat. Rottige is dat je zelf het plaatje ziet totdat je refreshed wegens de cache.

Kan me toch herinneren als je hotlinkje niet werkte, dit meteen werd getoond met het bekende rode kruisje.

Merci Pierre voor de uitleg!
 
In IE zie je ook een kruisje
dan moet je je voorkeuren in google ff aanpassen ;)


  • Gebruik streng filter (extreme tekst en afbeeldingen filteren)
  • Gebruik handmatig filter (alleen extreme afbeeldingen filteren - standaard)
  • Mijn zoekresultaten niet filteren


de middelste moet je hebben :)
 
Ik heb van de week geprobeerd mijn foto's te posten via imageshack en dat lukte me niet.... Uiteraard wel [im g] link [/in g] gedaan. Heeft iemand toevallig nog een site waarbij het wel goed gaat? Ik ben namelijk niet zo creatief met computers.
 
Imageshack heeft het onmogelijk gemaakt de directe link als foto te posten.

Pak de "hotlink voor forums (1)" , die doet het wel en hoef je geen eens tags (heet dat zo??) meer te typen.

Dit krijg je dan

 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik de documentenlijst open om een foto mee te sturen met een bericht, opent de lijst zich wel, maar onderaan staat : fout op pagina.
Ik kan de gewenste foto's niet (blauw) laten worden om ze zo toe te voegen.

Wat is er mis of doe ik mis. Voorheen werkte dit alles wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan