Linkpijp sluit niet goed aan op collector

Status
Niet open voor verdere reacties.

--Fr@nk--

MF veteraan
9 nov 2005
1.157
0
Leeuwarden
Ik heb een tijdje geleden een 4-in-1 uitlaat op me GSX 600 F gezet, maar hij sluit al vanaf het begin niet goed aan. In het egin was het nog wel te begrijpen, omdat er toen in de gauwigheid maar ff een slangeklemmetje op is gezet om de boel bij elkaar te houden. Later heb ik een stevige RVS uitlaat klem gekocht, maar nu sluit hij nog steeds niet goed af, waardoor hij dus nog steeds valse lucht trekt.

Nu is mijn vraag: wat kan ik hier aan doen? Is er een soort van hittebestendige tape die ik om het uiteinde van de collector kan doen, waardoor de aansluiting wat nauwer komt? Of moet ik toch meer aan een soort uitlaatkit gaan denken?

Het moet iig niet zo zijn dat de linkpijp permanent vastgezet wordt aan de collector.
 
Je hebt tussenringen in setjes van diverse formaten. Heb zelf ook wel eens de blikschaar ter hand genomen en lege kattenvoer blikjes in strippen geknipt
tot het genoeg opgevuld was en dan de uitlaatklem erweer overheen, er bestaat hittebestendige tape , maar is meer voor bobbers of ratbikes.
 
Had bij m`n soes ook een afdichting die ik maar niet echt dicht kreeg, heb er witte pasta tussen gedaan , die je moet uitharden door je motor 5 minuutjes stationair te laten draaien. Het spul word keihard en met een vijltje/schuurpapiertje haal je het overtollige weg.Let wel schoon werken dus de delen ontvetten voor het beste resultaat. En waar heb ik dit spul gekocht wel bij Eddy Vos Automaterialenzaak, maar weet dat de kwikfit dit ook gebruikt.

Het is voor kleine kiertjes dus geen grote verschillen tussen uitlaatbocht en demper.
 
Had bij m`n soes ook een afdichting die ik maar niet echt dicht kreeg, heb er witte pasta tussen gedaan , die je moet uitharden door je motor 5 minuutjes stationair te laten draaien. Het spul word keihard en met een vijltje/schuurpapiertje haal je het overtollige weg.Let wel schoon werken dus de delen ontvetten voor het beste resultaat. En waar heb ik dit spul gekocht wel bij Eddy Vos Automaterialenzaak, maar weet dat de kwikfit dit ook gebruikt.

Het is voor kleine kiertjes dus geen grote verschillen tussen uitlaatbocht en demper.

Ik denk dat je zo'n uitlaatpasta bedoeld hè? Ik heb iig wel iets in me handen gehad wat bestand was tegen temperaturen tot 700 graden. Ik dacht eigelijk dat dat niet zo super zou zijn, maar heb inmiddels ook al van de motorzaak gehoord dat dat wel de beste oplossing zou zijn, dus ga ik dat maar eens proberen.

Bedankt voor de suggesties.

Deze mag op slot.
 
gun gum pasta of bandage! Dat haal je bij iedere automaterialenzaak.

320501.jpg

320502.jpg
 
Als het om 2 in elkaar schuivende pijpen gaat, zou ik eerst kijken of het mogelijk is er een laagje koper tussen te leggen, ring zagen van een (te wijde) buis van vereiste wanddikte (de helft van het meetbaar te overbruggen verschil in diameter) en die met zeer schuine snede openzagen; zaagsnee verbreden totdat de ring zeer klem past en tijdens onderbreking van eerste tamelijk lange rit de klemring warm natrekken. Koper "zet" zich bij die temperaturen zeer gewillig.

Voor zeer dunwandig buis, ff kijken in een goede (ouderwetse) hengelsportzaak (messing pasbussen voor hengeldelen).
 
Het probleem is voorlopig opgelost. Ik heb er nu zolang wat uitlaatkit tussengestopt. Ik zie wel hoe lang het houdt, mocht het niet veel zijn, probeer ik dat idee van die koperen ring wel.

Bedankt voor de hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan