Linkpijp van uitlaat buigen, is dit mogelijk?

The DanMan

MF veteraan
25 jun 2005
8.525
1.870
Rotterdam
Zoals ik de topic titel staat ben ik benieuwd of het buigen van
de linkpijp van de uitlaat mogelijk is.

Ik wil een andere uitlaat op mijn GSX-R 1000, maar deze staat naar mijn zin
te laag, dus nu wou ik deze (zeg even 5 cm) onder de flens iets naar boven verbuigen
zodat de uitlaat iets stijler staat omhoog staat.

Wie weet waar ik dit kan laten doen?
Graag ergens in de regio Rotterdam.

Alvast bedankt!
 
Een goede lasser kan het eenvoudig voor je aanpassen denk ik. Mijn pijp was gebroken en weer gelast, zit als een huis!

Een toevoeging van 1 mm materiaal zorgt al voor een behoorlijk verandering in de uiteindelijke hoek.
 
goed verhitten en dan buigen. er zijn genoeg ronde pijpen of stukken van verschillende diameters die je vast kan zetten en daarmee kan buigen, als je maar genoeg verhit. ( moet ie roodgloeiend zijn)
 
als je een flink stuk de hoek om wil kun je het wel vergeten ......maar als je maar iets om hoeft ,lukt dat prima hoor gewoon warmstoken en dan buigen, voorzichtig ,als je safe wil zitten kun je hem ook nog vullen met zand gaat ook prima en kun je wat robuster te werk
 
als je een flink stuk de hoek om wil kun je het wel vergeten ......maar als je maar iets om hoeft ,lukt dat prima hoor gewoon warmstoken en dan buigen, voorzichtig ,als je safe wil zitten kun je hem ook nog vullen met zand gaat ook prima en kun je wat robuster te werk

dat heb k ook wels gehoord jah.
en gewoon simpel met zo'n hydraulische buigmachine?
 
Bedankt voor alle reactie's!

Ik heb nogmaals gemeten en kom helaas niet goed uit wat betreft
de bevesting van de uitlaat aan de voetsteun.

Nu de dollar zo belachelijk laag staat, ga ik een Akrapovic systeem bestellen uit de VS })
Sla ik 2 vliegen in 1 klap, uitlaat staat mooier (iets schuiner) en een boel pk's erbij!
 
Dat doe je fijn.

Betaal je je niet blauw aan importbelasting dan?

Trouwens, als je beschikt over een hydraulische pijpenbuiger dan is buigen al helemaal geen issue ;)

Valt wel mee, zelfs al zou er de volle importbelasting overheen komen dan nog
ben ik veel goedkoper uit dan hier in Nederland.

Voorbeeld; Akrapovic systeem kost hier 1200-1300 euro, in de VS is de goedkoopste (aanbieding, dat dan wel) 790 dollar.
Omgerekend is dat 495 euro... Tel uit je winst!

Hydraulische pijpenbuiger? Man, ben al blij dat ik een fietspomp in de
schuur heb staan :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan