Linkpijp zit muurvast, hoe los te krijgen?

Furiousz

MF veteraan
5 apr 2005
5.831
0
Westwoud
Ik heb vandaag geprobeerd om de linkpijp van mijn uitlaat los te krijgen om hem iets te draaien. Zonder resultaat.... Het zit dus muurvast, wd40 heeft ook niet geholpen.
Iemand ideën hoe ik hem wèl los kan krijgen?

Honda CBR600f 1996
Scorpion demper + tussenpijp
 
Laatst bewerkt:
Je moet het probleem wat uitvoeriger omschrijven.
- Merk / type
- Waar zit de uitlaat vast: aan de kop, pijp op demper?
Als het een pijp naar demper erinding is, dan zit er waarschijnlijk weinig anders op als verwarmen met een brander.
Groet uit het Noorden
 
zit het "steuntje" voor de middenbok nog op de linkpijp?

daar zou je evt (voorzichtig!) op kunnen tikken met een hamer
en anders indd verwaren

[me="Bas600"]had dinsdag het zelfde[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er ook eens een hele tijd mee bezig geweest bij een CBR 600, was een ouder model en een standaard uitlaat. WD 40, kunsstof hamer, veel wrikken/draaien en geduld. Eventueel een beetje WD 40 in de linkpijp spuiten zodat het tussen de 2 buizen kan lopen (althans, er beter bij komt).
 
Goed en snel verwarmen (van buitenaf) zodat de buitenste pijp warmer wordt dan de binnenste pijp. Dan snel draaien/kloppen/etc.

Anders helpt alleen een portie gezond en rationeel verstand, vernuftig gecombineerd met overdadig en vooral grof geweld..
 
hij zit niet sneaky toch met een lasje vast hoop ik

en verder,
- paar keer laten vallen
- verhitten
- doek eromheen voor grip en zo hard mogelijk eraan trekken en draaien
- overvloedig inspuiten met je spuitbussen met reinigers en glijmiddelen
 
Vooral dat grof geweld }) . Heb de blaren ondertussen op mn handen zitten van het wringen,trekken & meppen B|. Halve spuitbus wd40 gebruikt, en nog geen beweging in te krijgen.

Dat je blaren hebt kan je pas zeggen nadat je de HT hebt geroeit ;) maar dat terzijde,

Al eens echte kruip olie en dan over vloedig in gespoten en een nacht in laten trekken (vast wel gedaan maar ik denk ik zeg het nog even) . Of zit het toevallig nog ergens vast, heb ik ook wel eens gehad hele dag bezig om iets los te krijgen. Aan het einde van de middag ohwja dat boutje :( binnen 5 minuten los *D

Maar dit zal je ongetwijfeld wel tig keer hebben gedaan/gecontroleerd dus tja dan blijft er nog maar 1 ding over.....

.......hamer en brander of slijptol

succes en groetje van GJ
 
Dat je blaren hebt kan je pas zeggen nadat je de HT hebt geroeit ;) maar dat terzijde,
Al eens echte kruip olie en dan over vloedig in gespoten en een nacht in laten trekken (vast wel gedaan maar ik denk ik zeg het nog even) . Of zit het toevallig nog ergens vast, heb ik ook wel eens gehad hele dag bezig om iets los te krijgen. Aan het einde van de middag ohwja dat boutje :( binnen 5 minuten los *D
Maar dit zal je ongetwijfeld wel tig keer hebben gedaan/gecontroleerd dus tja dan blijft er nog maar 1 ding over.....
.......hamer en brander of slijptol
succes en groetje van GJ

Heb toch nog maar even voor de zekerheid gecheckt, maar er zit toch echt geen boutje meer aan ;) . Vandaag nog maar een keer proberen, heb gisteren weer alles volgespoten met wd40
 
Ook geprobeerd met een oliefiltertang, niet gelukt. Bus kruipolie leeggespoten, niet gelukt. Hij is echt nog maar 3 a 4 mm verschoven. Kwam tot de conclusie dat er ook een gaatje in de uitlaatbocht zit, net op het gedeelte waar de linkpijp normaal overheen zit.
Het beroerde is dat de linkpijp nu echt geen kant meer op kan, dus ook niet meer terug over het gaatje B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan