Linkpipe geknikt, tips en trucs gevraagd!

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.186
8.015
Druten
Hoi allen,

Ik heb vorige week mijn motor op het circuit van Assen neergelegd en ben nu bezig om hem technisch weer in orde te maken.

De linkpipe heeft ook een tik gekregen waardoor het uiteinde van de uitlaat nu te dicht bij het kontje komt, er zit een knik in de linkpipe.

1395224


Ik zou kunnen proberen om de uitlaat in een soort opstelling te kunnen plaatsen en hem dan vanaf de andere kant terug te duwen/slaan maar denk dat dat niet lekker werkt.

Ik zou ook kunnen proberen om de ontstane “vouw” met een hamer te lijf te gaan maar voordat ik dat ding compleet vernaggel ben ik eerst benieuwd naar wat jullie zouden doen! :+

De linkpipe hoeft optisch niet 100% te zijn, als de uitlaat maar weer klopt. Ook heb ik de beschikking over een TIG lasapparaat dus als ik ergens een sleufje zou moeten slijpen en hem daarna weer te lassen is dat ook nog een optie.
 
Dat zal denk ik niet werken, dit is op een plek die door zijn vorm erg sterk is en ook is de dikte van het materiaal dikker dan uit het filmpje van Colin Furze.
+ Daar komt nog bij dat de linkpipe van RVS is wat de boel al wat taaier maakt.
 
Ik heb alleen zo’n soldeerbrandertje en denk dat ik daar niet genoeg warmte kan inbrengen.

Met perslucht gaat het niet lukken lijkte me, mijn compressortje kan max. 8 bar leveren en dat zal nooit voldoende zijn..
 
Ik heb alleen zo’n soldeerbrandertje en denk dat ik daar niet genoeg warmte kan inbrengen.

Met perslucht gaat het niet lukken lijkte me, mijn compressortje kan max. 8 bar leveren en dat zal nooit voldoende zijn..

Als het een soldeerbrandertje is waarmee je waterleidingen kan solderen dan is dat voldoende. (brand je handen niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan