Linkpipe vast op collector: tips om los te krijgen?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Beste allemaal,

Ik wil graag mijn Nikko high-mount uitlaatdemper vervangen voor een DAM uitlaatdemper die ik tegen het lijf gelopen ben. Ik ben opzich niet heel onhandig, maar ik krijg met geen mogelijkheid de linkpipe van de collector af. Al meerdere malen ingesprayt met IMAL, erop getikt met een schroevendraaier en hamer, maar helaas. Hij lijkt wel ietsje te komen, maar niet genoeg.

Nog andere tips voordat de hele buurt in het gekkenhuis belandt door mijn getikt Thanks!
 

Bijlagen

  • IMG_20220120_105946.jpg
    IMG_20220120_105946.jpg
    121,2 KB · Weergaven: 127
  • IMG_20220120_105953.jpg
    IMG_20220120_105953.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 129
Laatst bewerkt:
Haha, goed idee, half uur stationair laten draaien met de demper eraf, die ligt er namelijk al af. Ach, vrienden heb ik hier in de buurt toch al niet.

Maar dat is inderdaad een optie. Monteer ik wel weer eerst de demper terug ;)
 
Beste allemaal,

Ik wil graag mijn Nikko high-mount uitlaatdemper vervangen voor een DAM uitlaatdemper die ik tegen het lijf gelopen ben. Ik ben opzich niet heel onhandig, maar ik krijg met geen mogelijkheid de linkpipe van de collector af. Al meerdere malen ingesprayt met IMAL, erop getikt met een schroevendraaier en hamer, maar helaas. Hij lijkt wel ietsje te komen, maar niet genoeg.

Nog andere tips voordat de hele buurt in het gekkenhuis belandt door mijn getikt Thanks!
Wat bij autouitlaten werkt, is met twee ongeveer gelijke hamers tegelijk aan weerskanten tegen de pijp slaan. En dan zo rondgaan.
De wand van de buitenste pijp wordt een heel klein beetje geplet en wordt daardoor een fractie langer; ergo diameter wordt groter.
Misschien dat het hier ook lukt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan