Linksrijder verdringt bumperklever naar tweede plaats

De ergernis top 10

  • Onnodig links rijden

    Stemmen: 43 58,9%
  • Onvoldoende afstand houden

    Stemmen: 9 12,3%
  • Te lage snelheid

    Stemmen: 7 9,6%
  • Onjuiste verlichting

    Stemmen: 0 0,0%
  • Inhalende vrachtauto’s

    Stemmen: 1 1,4%
  • Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken

    Stemmen: 7 9,6%
  • Rechts inhalen

    Stemmen: 2 2,7%
  • Geen ruimte geven in/uitvoeger

    Stemmen: 2 2,7%
  • alcohol en drugs

    Stemmen: 1 1,4%
  • Te hard rijden bij wegwerkzaamheden

    Stemmen: 1 1,4%

  • Totaal aantal stemmers
    73

Mr. McDuc

MF veteraan
25 jul 2006
12.077
509
's-Hertogenbosch
Hehe, het is zover, hopelijk gaan ze nu dat irritante volk op de linkerbaan eens aanpakken:

Linksrijder verdringt bumperklever naar tweede plaats

35_285311.gif


Driebergen, 19-05-2007 • De Verkeerspolitie van het Korps landelijke politiediensten heeft onder haar bezoekers van de stand op de AutoRai 2007 een onderzoek gehouden naar de ergernissen in het verkeer op de autosnelweg. Onnodig links rijden heeft onvoldoende afstandhouden (bumperkleven) van de 1e plaats verdrongen. Rijden met te lage snelheid staat op de derde plaats.

De ergernis-top-tien dient sinds 1998 als ‘leidraad’ voor de onopvallende videosurveillance van het KLPD. Op de AutoRai 2007 stond de Verkeerspolitie van het KLDP op een gezamenlijke stand met Rijkswaterstaat. Deze ergernis-top-tien is dan ook in samenwerking tot stand gekomen.

Respondenten
Ruim 62% van de 2766 respondenten heeft aangegeven dat hun grootste ergernis onnodig links rijden is. Onvoldoende afstand houden, dat al jaren op nummer 1 stond, is daarmee op de tweede plaats uitgekomen. De ergernis-top-tien ziet er als volgt uit:

ERGERNIS-TOP-TIEN 2007


1. Onnodig links rijden
2. Onvoldoende afstand houden
3. Te lage snelheid
4. Onjuiste verlichting voeren
5. Inhalende vrachtauto’s
6. Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken
7. Rechts inhalen
8. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger
9. Afwijkend gedrag door alcohol en drugs
10. Te hard rijden bij wegwerkzaamheden


Resultaten 2006

In 2006 hield Video Registratie Onopvallende Surveillance (VROS) 8335 bestuurders staande en schreef 10243 bekeuringen uit voor overtredingen uit de ergernis-top-tien. Bij onvoldoende afstand houden waren dat er 607, bij onnodig links rijden 636. VROS trof opvallend veel mobiele bellers met de telefoon in de hand: 2149. In 143 gevallen nam dit onderdeel van de Verkeerspolitie van het KLPD het rijbewijs in. In 30 gevallen was er sprake van rijden onder invloed.

Bron:
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/landelijk_70519_nieuwe_ergernis_top_tien.asp
 
Laatst bewerkt:
Word tijd dat het rijexamen alle punten eens duidelijk behandeld want deze dingen krijg je niets van mee met je rijlessen.
 
Ik ga er dan maar vanuit dat jij weet hoe elke rijschool les geeft;)


Ik heb een aantal van dat soort dingen wel daadwerkelijk gekregen hoor tijdens de lessen.
 
Ook ee nbeetje vreemd eigenlijk. Onnodig links rijden op 1 en rechts inhalen op 7. Het 1 heeft met het ander te maken, maar we vinden het blijkbaar beide erg vervelend
 
Ik ga er dan maar vanuit dat jij weet hoe elke rijschool les geeft;)


Ik heb een aantal van dat soort dingen wel daadwerkelijk gekregen hoor tijdens de lessen.
Het lijkt erop dat ze het niet mee krijgen en allemaal links blijven rijden :X

Ik zal het eens aan mn zwager vragen of er op gewezen word. Want ik heb dat nooit meegekregen tijdens het lessen.
Maar ik was natuurlijk ook iemand die ontzettend goed kon rijden en tegenwoordig altijd links zit omdat ik te hard ga :+
 
Ik ben trouwens ook zwaar tegen bumperkleven. Levensgevaarlijk rijgedrag. Als iemand te lang links rijdt kun je gewoon rechts inhalen. Dat wordt gezien deze top 10 ook als minder irritant beschouwd.
 
Ik vind linksrijders ook errug irritant idd! Bumperkleven overigens ook. Rechts inhalen overkomt me weinig, maar als het me overkomt deert het me niet zo: het is dan immers vaak je eigen schuld (zelf onnodig linksrijden).

Ik denk dat de politie zich er ook goed aan doet een onderzoek te doen naar meest irritante verkeersregels, weginrichting, e.d. (dubbele doorgetrokken streep, betonnen opstaande streep, van die verhoogde reflectoren, maximumsnelheden e.d.)

Ben nl wel benieuwd hoe niet motorminnend nederland tegen die punten aankijkt.
 
Ik ben trouwens ook zwaar tegen bumperkleven. Levensgevaarlijk rijgedrag. Als iemand te lang links rijdt kun je gewoon rechts inhalen. Dat wordt gezien deze top 10 ook als minder irritant beschouwd.


kost je alsnog 130 euro :(
en de linksrijder gaat vrijuit
 
Laatst bewerkt:
Ik mis de bejaarden alto's in de poll !


Imho zijn die toch meestal wel verantwoordelijk voor puntje 1 en 3. Wat mij betreft is nummer 2 onnodig remmen en nummer 4 voorrang verlenen als iemand geen voorrang heeft, het liefst nog op een B-weg. En wat ik nog meer mis : van die boomknuffelende hippies in hun, met bloemenbeschilderde, uit de kluiten gewassen invalidekarretjes |(

Zo die psych zal weer trots op me zijn, al mijn ergenissen geuit! Kan nu het zuurstof er weer op...
 
Laatst bewerkt:
1. Onnodig links rijden:
Niet zo'n punt, ik ga er wel rechts langs.

2. Onvoldoende afstand houden
Zelden last van, want ik rijd nooit onnodig links.

3. Te lage snelheid
Zeer irritant, want op veel doorgaande wegen mag/kun je niet inhalen. Is bovendien op de snelweg vaak de reden dat vrachtwagens gaan inhalen.

4. Onjuiste verlichting voeren
Inderdaad hinderlijk.

5. Inhalende vrachtauto’s
Zorgt voor vertraging, maar heeft vaak te maken met punt 3, dus ik neem het de vrachtwagenchauffeurs niet kwalijk.

6. Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken
Zie 4.

7. Rechts inhalen
Heb ik nooit last van.

8. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger
Overkomt me zelden, maar da' vast mazzel hebben.

9. Afwijkend gedrag door alcohol en drugs
Tsja, is natuurlijk asociaal, maar hoe weet ik nou of dat irritante gedrag door alcohol of drugs komt, of dat diegene gewoon niet kan rijden.

10. Te hard rijden bij wegwerkzaamheden
Lijkt me vooral vervelend voor hen die daar werken.
 
Laatst bewerkt:
Zijn resultaten van de AUTOrai. Maar naar aanleiding hiervan wel polletje toegevoegd, kijken wat de motorrijders hiervan vinden.


Ff mijn post nog een keer doorlezen, en je zult zien dat ik opper voor een ander onderzoek bij niet motorminnend nederland, zoals op de autorai
 
Sja, als iemand bij je bumperkleeft kan dat best zijn omdat je te lang links rijd, dus wel ff eerst hand in eigen boezem. Aan de ander kant hadden Seven en ik laatst een megabumperklever achter ons, oftwel, NAAST ons. Hij reed links langs Seven door deels over de vluchtstrook te gaan, zij schrok zich dood. Ik heb een dode hoek spiegel en zie ineens iets naast me verschijnen. (grote Alfa met zakenmannetje met erg klein piemeltje). Ik heb hem met een niet mis te verstaan gebaar aangeduid dat hij nu wel erg verkeerd bezig was. Helaas stond hij even later niet bij hetzelfde stoplicht stil. Maargoed. Ik heb zelf een verschrikkelijke bloedhekel aan al die linksrijders want ze hebben niet half in de gaten hoe je het verkeer ophoud als je op een 3 baans weg links blijft rijden. Behoorlijk egoistisch vind ik het.
 
1. Onnodig links rijden
-icm punt 3 mateloos irritant, iemand die links gewoon boven het tempo van de rest van het
verkeer rijd mag van mij daar blijven rijden

2. Onvoldoende afstand houden
-Als resultaat van punt 1 en 3 onvermijdelijk, daarbij: iemand achter je? Rot opzij en laat
dat persoon passeren, er zijn altijd idioten die harder durven dan jou!

3. Te lage snelheid
-Wie niet harder als 70 km/u durft in te voegen moeten ze het rbw afpakken
en hier kunnen we het "Nieje Rieje" en de angst voor te hard rijden (boetes) voor bedanken

4. Onjuiste verlichting voeren
-Defineer onjuist, heb me nog nooit geergerd aan Vrachtwagens als kerstbomen
slecht afgestelde Xenon lampen juist wel

5. Inhalende vrachtauto’s
-Alleen op 2 baans wegen


6. Richtingaanwijzer niet/onjuist gebruiken
-Duidelijk, als dat al teveel moeite is om te doen,....

7. Rechts inhalen
-Zie punt 1, 2 en 3

8. Geen ruimte geven aan in/uitvoeger
-Volgens de regels, inderdaad, die andere 3 a 4 die hem er ook denken tussen te kunnen
proppen kunnen van mijn part aan het gas

9. Afwijkend gedrag door alcohol en drugs
-Zoveel rijden er daar niet mee rond. het zijn die 99% andere nuchtere idioten waar ik me
meer aan irriteer

10. Te hard rijden bij wegwerkzaamheden
-Welke werkzaamheden? Da's het hele probleem


Irritatie #1 op de weg is bij mij nog altijd de struikrover-praktijken van Justitie
 

Waardeloos filmpje, die "linksrijder" haalt auto's in. In zijn geval zou ik ook blijven hangen aan de linkerzijde. Heb al zo vaak gehad dat ik in deze situatie toch netjes naar rechts ging, kon ik uiteindelijk in de remmen omdat die "snelle" bumperklever achter me niet snel genoeg voorbij me was...

Kijk, als er kilometers niets rechts in zicht is okee, maar dit is gewoon een omstandigheid waar die ander ook recht genoeg heeft om daar even links te blijven waar hij rijdt. Ik laat me iig niet meer door iemand anders in problemen brengen op de weg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan