Linksrijders irritant, aldus enquete KLPD

fastbike

MF veteraan
In memoriam
23 jul 2002
8.693
1
Amersfoort


Motorrijders vinden linksrijders irritant


AMERSFOORT - Motorrijders ergeren zich het meest aan weggebruikers die te lang op de linkerrijbaan rijden. Daarna volgt het geen richting aangeven en als derde op hun irritatielijst staat onvoldoende afstand houden.


Dat blijkt uit een enquête van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) waarop 6200 motorrijders met een uniek kenteken reageerden. De uitkomst werd zaterdag bekendgemaakt in Amersfoort, waar motorinstructeurs van het KLPD een training gaven aan twintig motorrijders die aan het onderzoek hadden meegedaan.

Onder de naam 'Motor in het vizier' wilde het KLPD inzicht krijgen in de ervaringen van motorminnend Nederland. Elk voorjaar wanneer motorrijders weer de weg opgaan, vallen er verkeersdoden.

„Motorrijders zijn relatief kwetsbaar en lopen daarom vaak letsel op wanneer zij betrokken zijn bij een verkeersongeval. Zien en gezien worden is hierbij van levensbelang”, zei een woordvoerder van het KLPD. „Zo kunnen goed communiceren door richting aangeven en veilig rijden door afstand bewaren voor een motorrijder van levensbelang zijn.”

De gegevens van de enquête gaat de politie deze maand gebruiken voor veiligheidsadviezen voor zowel de motorrijder als de automobilist.

Het onderzoek werd gehouden via de website politie.nl. De deelnemers moesten daarbij gegevens verstrekken over onder meer hun kenteken. O-)



voor u gelezen in op de digitale versie van de krant van "wakker" nederland O-)
 
Laatst bewerkt:
Geen richting aangeven *O*
Daar erger ik me altijd zo aan :) Meer boetes voor onjuist of niet knipperen!
 
weet je wat ik ook irritant vind. mensen die geen voorrang geven aan een bus in de bebouwde kom. Lijkt me echt irritant voor de chauffeurs. ben zelf trouwens geen buschauffeur ofzo... Maar zie het vaak gebeuren en dan denk ik dat die bestuurders maar eens de theorie moeten over doen...
 
En dan vooral de reacties op die site van "wakker" nederland van de koekblikkers :/
De reacties lijken voornamelijk gericht te zijn op de mooi-weer-maniakken die je bijvoorbeeld vandaag tegenkomt. Hierbij vergeten de koekblikkers hun eigen fouten die ze de hele winter ook maken, door zonder te kijken geen voorrang te verlenen waar dat wel zou moeten.
En net als bij koekblikkers die je van je motor proberen te rijden, zijn het bij motorrijders ook degenen die zich misdragen die opvallen.
 
weet je wat ik ook irritant vind. mensen die geen voorrang geven aan een bus in de bebouwde kom. Lijkt me echt irritant voor de chauffeurs. ben zelf trouwens geen buschauffeur ofzo... Maar zie het vaak gebeuren en dan denk ik dat die bestuurders maar eens de theorie moeten over doen...
Een bus in de bebouwde kom heeft lang niet altijd voorrang...
Zelf ben ik op de fiets al eens van achteren aangereden door een stadsbus, en heb ik als voetganger op een zeebrapad (+"rechtdoor op dezelfde weg gaat voor) bij groen (!) al meermalen moeten wegspringen om niet door zo'n stadsbus te worden doodgereden... Stadsbussen rijden zeer asociaal, doen alles tot aan bellen en geld tellen onderweg aan toe, en weten dat ze toch nooit bekeuringen krijgen.
 
Een bus in de bebouwde kom heeft lang niet altijd voorrang...
Zelf ben ik op de fiets al eens van achteren aangereden door een stadsbus, en heb ik als voetganger op een zeebrapad (+"rechtdoor op dezelfde weg gaat voor) bij groen (!) al meermalen moeten wegspringen om niet door zo'n stadsbus te worden doodgereden... Stadsbussen rijden zeer asociaal, doen alles tot aan bellen en geld tellen onderweg aan toe, en weten dat ze toch nooit bekeuringen krijgen.
denk dat ie bedoelt als ze bij een halte wegrijden.
 
Leuk bericht maar er komt nu toch niet weer een discussie over ruitesproeiervloeistof en peukjes uit het raam en kansloze buschauffeurs?
 
Een bus in de bebouwde kom heeft lang niet altijd voorrang...
Zelf ben ik op de fiets al eens van achteren aangereden door een stadsbus, en heb ik als voetganger op een zeebrapad (+"rechtdoor op dezelfde weg gaat voor) bij groen (!) al meermalen moeten wegspringen om niet door zo'n stadsbus te worden doodgereden... Stadsbussen rijden zeer asociaal, doen alles tot aan bellen en geld tellen onderweg aan toe, en weten dat ze toch nooit bekeuringen krijgen.

Ik heb ooit ook eens moeten wegspringen doordat een bus gewoon doorreed zonder dat de chaufeur zich iets aantrok van een vop (zebrapad).
OOit ook al eens achter een bus gereden die binnen de bebouwde kom toch 80 km/u deed waar 50 km/u was toegestaan.

Vrachtwagenchaufeurs kunnen er ook wat van , ik zie regelmatig volledige combinatie's ruimschoots door rood knallen.
 
Eigenlijk ging het over een enquete geloof ik maar als we het toch over buschauffeurs hebben.
Vroeger had je tenminste nog een echt beroep als buschauffeur en kreeg je ook nog een beetje respect maar nu scharen de meeste mensen hun ook al onder dezelfde noemer als politieagenten, parkeerwachters e.d..
 
Ik erger me het meest aan auto's die me mijn rijstrook afdrukken, of tegenliggers die door me heen willen rijden om linksaf te gaan terwijl ik rechtdoor moet.
Ik kom er nou achter dat ik een buitenbeentje ben. Het staat geeneens in de top tien.
Dat van die inhalende vrachtauto's had ik nooit gehad, tot ik een keer op de ringweg bij Amsterdam me netjes aan de 80 van de trajectcontrole wilde houden. Die transportbedrijven betalen die boete natuurlijk gewoon. Sjesus.
 
Ik erger me het meest aan auto's die me mijn rijstrook afdrukken, of tegenliggers die door me heen willen rijden om linksaf te gaan terwijl ik rechtdoor moet.
Ik kom er nou achter dat ik een buitenbeentje ben. Het staat geeneens in de top tien.
Dat van die inhalende vrachtauto's had ik nooit gehad, tot ik een keer op de ringweg bij Amsterdam me netjes aan de 80 van de trajectcontrole wilde houden. Die transportbedrijven betalen die boete natuurlijk gewoon. Sjesus.

:^ ik denk dat iedereen dat wel doet, maar die optie stond helaas niet in de enquete. Vandaar dat ie ook niet in de top10 staat.
 
Alleen al voor het te laaaaang links rijden, kun je een boete van €100,= krijgen.
De KLPD gaat hier op letten de komende tijd.
Geld voor koekblikkers en motormuizen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Een bus in de bebouwde kom heeft lang niet altijd voorrang...
Zelf ben ik op de fiets al eens van achteren aangereden door een stadsbus, en heb ik als voetganger op een zeebrapad (+"rechtdoor op dezelfde weg gaat voor) bij groen (!) al meermalen moeten wegspringen om niet door zo'n stadsbus te worden doodgereden... Stadsbussen rijden zeer asociaal, doen alles tot aan bellen en geld tellen onderweg aan toe, en weten dat ze toch nooit bekeuringen krijgen.

bedoel inderdaad bij een halte. en in tilburg vind ik ze toch beschaafd rijden. verschilt per stad denk ik. in tilburg laten ze je ook gewoon achteren instappen.
maar genoeg over bussen op het motor forum... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik erger me vooral aan die koekblikkers die tegenwoordig met een gieter in de aanslag IN de auto rijden, daar kan ik met mijn pet niet bij!!!

Hoe komen die gasten derop????????????
 
Ik erger me het meest aan auto's die me mijn rijstrook afdrukken, of tegenliggers die door me heen willen rijden om linksaf te gaan terwijl ik rechtdoor moet.
Ik kom er nou achter dat ik een buitenbeentje ben. Het staat geeneens in de top tien.
Dat van die inhalende vrachtauto's had ik nooit gehad, tot ik een keer op de ringweg bij Amsterdam me netjes aan de 80 van de trajectcontrole wilde houden. Die transportbedrijven betalen die boete natuurlijk gewoon. Sjesus.

inhalende vrachtwagens snap ik nooit. kom je met 130 aanrijden. gaat de ene vrachtwagen de ander inhalen met een verschil van 3km/u... binnen no time rijdt er een trein van auto's achter...
erger nog, van die gare vrachtwagens uit polen die in de slipstream sneller zijn, maar er in de volle tegenwind niet voorbij komen en dan terug moeten _O-
 
Ik erger me vooral aan die koekblikkers die tegenwoordig met een gieter in de aanslag IN de auto rijden, daar kan ik met mijn pet niet bij!!!

Hoe komen die gasten derop????????????


Lente... Iedereen als een gek weer naar zo'n tuincentrum en wat neem je dan mee voor irritante motorrijders? Precies! })
 
gaat de ene vrachtwagen de ander inhalen met een verschil van 3km/u

Je hebt gelijk.

Ik dacht vrachtwagens die de motorrijder inhaalden, vond het al zo gek |(

Dat kan alleen op de trajectcontrole als je geen marge meer hebt. :(


Na ja, als ze elkaar inhalen, ga ik gewoon even naar rechts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan