Linksysteem Yamaha Tracer

Rav4driver

MF'er
8 jan 2021
56
48
Beste forum runners,
Is er iets bekend bij jullie over het onderhouden en of smeren van het linksysteem bij de Yamaha Tracer?
Afwachtend
Wim
 
Volgens de handleiding elke 50.000 km de achterbrug lagers smeren met lithium vet.
Het linksysteem controleren elke 10.000 km,over smeren spreken ze niet.
Maar als de achterbrug er dan toch uit moet,zou ik het linksysteem ook wel tegelijk smeren.

En er is hier ook een Tracer topic op het forum.;)
 
Lucasfalt, allereerst bedankt voor je reactie.
Op dit moment rij ik een FJR1300 en daar schrijven ze van dat bij elke grote beurt het linksysteem uit elkaar gehaald moet worden ,zuiver gemaakt en opnieuw voorzien worden van vet. Daar is ook reeds een beschrijving van hoe dit geklaard moet worden.
En deze werkomschrijving zoek ik eigenlijk van de Tracer, zelf vind ik hier niets over op dit motor-forum. Ook al een gezocht op het topic Tracer V.
Vandaar dit Topic aangemaakt.
groetjes Wim
 
Dan ga je inderdaad in een werkplaatsboek moeten kijken,in de gewone handleiding staan alleen zeer simpele zaken.
En aangezien het maar elke 50.000 km moet,zijn er vermoedelijk nog maar weinig mensen die het gedaan hebben.
Als ze het al doen,want net zoals bij balhoofdlagers gaan veel mensen die nooit smeren,maar pas vervangen als ze defect blijken te zijn door gebrek aan smering.
Smeren kost natuurlijk bijna niets als je het zelf kan,als je het aan een dealer moet laten doen kost het een hoop geld aan werkuren.
 
Dat is zeker, werkuren tikken dan door, maar dat betekend niet dat ik (Persoonlijk) zulk onderhoud oversla .
als jullie voor mij ergens een PDF download hebben van een werkplaats handboek hoor ik het graag.

Gr Wim
 
Ik rij een fjr en het link systeem staat bekend dat het zelfs vanuit de fabriek erg droog wordt afgeleverd. Bij de fjr is er ook een bout “ verkeerd “ ingezet tijdens het fabricageproces. Volgens het handboek moet het hele uitlaatsysteem los/ eraf en de middenbok. Veel dealers blijken dit klusje niet altijd te doen. Voor de fjr is er een mooie oplossing. Te vinden in het fjr forum genoemd: vlerken.
 
Wannabuel, dat is me bekend, vandaar dat ik het ook van de tracer interessant vind hoe die klus geklaard moet worden.
Bij mijn fjr1300 doe ik deze klus zelf om de twee jaar, en ben dus ook in het begin bij dhr Vlerken geweest voor een goede training, hij is de link specialist van de fjr club Nederland, trouwens super service.
Groetjes Wim
 
haal me dat dan maar eens uit, ik kan het niet vinden met google, er zijn wel links naar een werkplaatsboek maar dat moet je kopen.
Maar ik bedoel een volledige foto sessie hoe men de link van de Tracer demonteert en onderhoud stap voor stap.
Kijk en dat is wel beschikbaar voor de FJR1300, met dank aan mede forum runners.
 
De link die hier in het Tracer topic staat heb ik terug gevonden maar die werkt niet meer.
Ik heb de volledige manual (PDF 267 MB) opgeslagen maar ik weet niet of ik die zo maar kan door sturen?
 
Er is helemaal geen link te zien.
Ik moet het e-mail adres invullen van de persoon aan wie ik een bestand wil sturen,en mijn e-mail adres.
De ontvanger krijgt een mail van wetransfer en krijgt dan zo het bestand.
De mogelijkheid om een bestand te uploaden en dan met anderen een download link te delen zie ik nergens.
Misschien als je een (betalend) account hebt?
 
Toen ik het gebruikte kreeg ik zoiets, maar is al weer even geleden.


link.gif
 
Er is helemaal geen link te zien.
Ik moet het e-mail adres invullen van de persoon aan wie ik een bestand wil sturen,en mijn e-mail adres.
De ontvanger krijgt een mail van wetransfer en krijgt dan zo het bestand.
De mogelijkheid om een bestand te uploaden en dan met anderen een download link te delen zie ik nergens.
Misschien als je een (betalend) account hebt?
ik had hem ook wel gewild :)

info@veenbrinkmotorparts.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan