Lipje van de rits van m'n motorlaars afgebroken :(

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Heb net nieuwe laarzen, breekt het lipje van m'n rits af. Nu krijg ik m'n ene laars bijna niet meer dichtgeritst :/

Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
bij een lederzaak nieuwe rits in laten zetten, voor een paar euro klaar.
dus alleen het beweegbare deel laten vervangen, moet ik ook nog doen als ik tijd heb- voor mijn vakantie iig
 
tie-wrap door oogje trekken?

(had ook paperclip kunnen zeggen, maar tie-wrap is motor-gerelateerd...)
Of een veiligheidsspeld erdoor, deden wij vroeger altijd. Overigens zou dit gewoon binnen de garantie moeten vallen, dus je kunt ermee terug, al kan ik me voorstellen dat je je laarzen niet wilt missen met dit weer.
 
bij een lederzaak nieuwe rits in laten zetten, voor een paar euro klaar.
dus alleen het beweegbare deel laten vervangen, moet ik ook nog doen als ik tijd heb- voor mijn vakantie iig

Thx voor de tip!, Lijkt me idd beter dan teruggaan naar de motorzaak, aangezien ik daar geen stap meer binnenzet vanwege de beroerde service.

Veiligheidsspeld zal ik ook es ff proberen als tijdelijke oplossing :)
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een paperclip o.i.d. gebruiken en (ondanks de slechte service) zou ik toch teruggaan voor de garantie. Je hebt er tenslotte wel voor betaald...
 
Dun sleutelringetje haal ik er doorheen. Heb een pak waarvan de ritsen niet het meest betrouwbare onderdeel zijn. Werkt goed en is wat steviger dan paperclip of kleine veiligheidsspeld. Proefondervindelijk vastgesteld. :+
 
Motor rijder stopt steen in laars en gooit die door de ruit! |(

Zal niet verkeerd staan op NU.NL, lucht ook wel op. :Y
Alleen is die ongeplande rust vakantie dan weer zinloos. :N
 
Stevige oplossing is een sleutelring er door heen halen, zit bij mij al 2 jaar door me laars heen en werkt perfect.
 
ga terug naar die zaak.. zoiets valt onder garantie als je hem net hebt..

En anders moet je niet zeuren.
 
Bij mijn Difi Ventmax jas brak niet alleen het lipje af maar het hele metalen dingetje die de rits in elkaar ritst zeg maar. Sta je daar met je goeie gedrag en moet je nog 50km met een open jas rondrijden. Mooi opgelost met een paar veiligheidsspelden. Maar goed, bij een valpartij scheurt je jasje toch open dus vond het nog wat eng. Is onder garantie gerepareerd.

Dus bij je laars even een paperclip gebruiken en terug naar de motorzaak en kijken of ze je meteen nieuwe willen geven of dat ze het opsturen...
 
20 cent en je hebt een nieuw lipje,

Bij termaat ken je die zo kopen (krijgen) en het is weer als nieuwe, is ff 2 min prutsen maar als die derop zit dan is het ook goed, spreek uit ervaring :P
 
2 euries bij de gouden naald wordt terplaatse gedaan dus je kunt gelijk weer :]
De gouden naald staat in de gouden gids.

:W Zagetta
 
In feite, ... als het mooi weer is kun je misschien teenslippers overwegen, NOOIT geen problemen met ritsen...

})
Precies, zolang er maar geen kleurverschil zit tussen de slippers en de handschoenen moet dit best kunnen O-)

Buiten de tip om terug te gaan voor garantie vind ik die met het 'sleutelringetje' nog de beste, zelf nog nooit aan gedacht eigenlijk, maar moet goed werken.
 
Ik heb dit toevallig ook. Ik duw hem gewoon omhoog en dat gaat prima. Ik moet nog een keer een afspraak maken met de winkel om er een nieuwe rits in te laten zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan