liters terug in de GP?

arone

MF'er
21 apr 2010
140
9
Ik hoorde gister dat volgend jaar weer met 1000cc geraced gaat worden in de MotoGP.
kan iemand dit bevestigen?
 
slechte titel

Als we over liters gaan praten , zie foto .

full
 
Maar even een serieus antwoord dan maar....

MotoGP reglement: drie formules vanaf 2012

De leden van de Grand Prix commissie kwamen vandaag (woensdag) bijeen in Barcelona om het technisch reglement wat vanaf 2012 in werking zal treden verder te definiëren en zoals het er nu uitziet krijgen we te maken met drie types MotoGP motoren: 800cc, 1000cc en nog nader te bepalen type voor privéteams.

30255.jpg


Tijdens een bijeenkomst in Barcelona kamen de leden van de Grand Prix commissie bijeen om het over het nieuwe technisch reglement, wat vanaf 2012 in gaat, te hebben en wat knopen door te hakken.
In december 2009 was er al overeengekomen dat de maximale cilinderinhoud verhoogd zou worden tot 1000cc waarbij de machines maximaal 4 cilinders en een maximum boring van 81mm mochten hebben.

In Barcelona werd bevestigd dat er naast de 1000cc motoren ook 800cc motoren toegestaan zullen worden waarbij motoren tot 800cc minimaal 153 kg mogen wegen en motoren met meer dan 800cc tot maximaal 1000cc machines 150kg. Er mag gedurende het seizoen maar van zes motorblokken gebruik gemaakt worden en de tankinhoud mag voor beide types motoren 21 liter bedragen.

Er werd ook bekend gemaakt dat er een uitzondering komt voor privéteams. Met wat voor types deze teams zullen mogen rijden is nog niet bekend maar wel is duidelijk dat zij gedurende het seizoen gebruik mogen maken van 12 motorblokken en dat de tank 24 liter brandstof mag bevatten. Deze teams worden omschreven als de ‘Claiming Rule Teams' (CRT), een duidelijke definitie hiervan wordt eind mei verwacht.

Naast deze uitbreiding van het reglement werd ook bekend gemaakt dat met onmiddellijke ingang het gebruik van bandenspanningsensors niet meer zal worden toegestaan. Ook werd de procedure voor Moto2 teams voor de aanvraag van een vervangend motorblok bekend gemaakt.

BRON: http://www.racesport.nl/nieuwsbericht.php?id=22511
 
Laatst bewerkt:
Even later kwam dit artikel voorbij.

Yamaha van plan in 2012 met 800cc te blijven rijden

Yamaha heeft aangegeven van plan te zijn om ook in 2012, wanneer 1000cc machines weer zijn toegestaan, met hun 800cc YZR-M1 machine te zullen blijven racen in het wereldkampioenschap.

30417.jpg

Valentino Rossi

Aanvankelijk was het idee om vanaf 2012 alleen maar met 1000cc machines te gaan rijden waarbij dan mogelijk ook enigszins aangepaste 1000cc motorblokken van productiemotoren gebruikt mochten worden maar halverwege februari werd bekend dat vanaf 2012 naast de beoogde 1000cc machines ook 800cc motoren nog zouden worden toegestaan.
De fabrikanten blijken wat huiverig te zijn om veel geld te spenderen aan het ontwikkelen van compleet nieuwe 1000cc machines, wat op de lange termijn waarschijnlijk goedkoper zal zijn dan de 800cc formule maar eerst dus flink wat mee geld zal kosten.

Yamaha is nu de eerste fabrikant die heeft aangegeven vanaf 2012 waarschijnlijk met de 800cc machine te zullen blijven rijden.

"De timing is slecht vanwege de economische situatie want als we de cilinderinhoud moeten veranderen dan betekent dat twee keer zoveel kosten," vertelde Yamaha baas Masao Furusawa. "Als we naar het kostenplaatje kijken ben ik geen voorstander van de verandering van 800cc naar 1000cc, vanuit dat oogpunt zou ik met de 800cc's willen blijven racen. Dat hangt wel af van de concurrentie, als zij een betere motor maken dan zullen we wel moeten."

Slecht nieuws dus voor Valentino Rossi of wellicht een reden om juist niet meer voor Yamaha te kiezen aangezien de Italiaan een van de voorstanders is van een terugkeer naar 1000cc motoren.


BRON: http://www.racesport.nl/nieuwsbericht.php?id=22622
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een poging om de S.B.K. (veel te populair , volgens dorna )kapot te maken,
met de nieuwe GP2 hebben ze al een 600 klasse, en dus straks in 1012 voor de prive teams verkapte superbikes er bij. :( :(
 
Gewoon een poging om de S.B.K. (veel te populair , volgens dorna )kapot te maken,
met de nieuwe GP2 hebben ze al een 600 klasse, en dus straks in 1012 voor de prive teams verkapte superbikes er bij. :( :(

Naja, als de GP daardoor spannender wordt.. Nu is er geer ruk aan als je het met de SBK vergelijkt, daar wordt tenminste echt geknokt en gestreden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan