Lithium accu plaatsen

Manuel96

Rookie
29 jan 2021
2
0
Beste,

Ik zit er aan te denken om een lithium accu te gaan gebruiken i.p.v. een 'standaard' accu omdat deze lichter zijn en daarnaast hebben ze het voordeel dat ze bijna niet leeglopen, 's winters heel fijn. Ik heb echter gezien dat veel lithium accu's een stuk kleiner zijn dan de accu die ik nu heb. Is er een gangbare manier om zo'n kleinere accu dan alsnog solide te kunnen bevestigen zodat deze niet gaat rond stuiteren? Ik heb een Daytona 675 uit 2007.

Bij voorbaat dank,
Manuel
 
Ben eens gaan kijken voor mijn motor (Honda cb1000r uit 2008) en ik krijg bij nr1motor.nl vrij duidelijk de waarschuwing om deze niet in oudere motoren te gebruiken. Vooral Honda cb’s staat er zelfs🤨 Hetzelfde staat dus ook bij de z1000 2003 (schoonzus). Nu dacht ik dat de leeftijd van mijn motor wel mee viel maar schijnbaar niet dus...

wat voor jaar moet je denken dan dat dit bruikbaar wordt?

ik Vermoed dat men de cb's van 1974 en later bedoelt , vanaf 1992 kwam de sevenfifty en dat was een retro uitvoering van de eerder genoemde modellen.
Uit het hoofd was het vanwege een laadstroom die (teveel) boven de 14,5 volt uitkomt, iets wat de recentere spanningsregelaar beter kunnen.


eerst alles lezen dan reageren ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan