lobster gloves.. iemand ervaring mee?

syndroom van raynaud, eens googelen.

Had ik nooit van gehoord, het werkt dus blijkbaar niet voor iedereen om voldoende warmte in je lichaam te houden.

Dat neemt niet weg dat ik veel motorrijders over koude vingers hoor klagen die dan aangeven niet te hebben ontbeten voordat ze in de vroege ochtend gingen rijden. En ook als je een slechte doorbloeding hebt zal het helpen als je je lichaam van voldoende brandstof voorziet.
 
Ik heb een alternatieve oplossing gevonden. In de zomer verblijf ik in de Périgord en gedurende de winter in Andalusië. Werkt prima.
Ik heb er wel een paar maar vind ze nogal onhandig.
 
Ik heb die van Probiker al een jaar of tien en ze bevallen prima. Ik gebruik ze in combinatie met cross kappen, zonder handvatverwarming en voor dat half uur dat ik naar mijn werk rijdt is dat prima, ook als het een keer echt vriest. Je moet ze wel insprayen met iets waterafstotends
 
wat is hier dan zoveel beter aan dan wanten?
Ik rij in de winter met wanten waar alle vingers dus in 1 ruimte zitten. Natuurlijk is het bedienen moeilijker dan met handschoenen, maar dat went.
 
wat is hier dan zoveel beter aan dan wanten?
Ik rij in de winter met wanten waar alle vingers dus in 1 ruimte zitten. Natuurlijk is het bedienen moeilijker dan met handschoenen, maar dat went.
Het is volgens mij de combinatie van de 2. Je kan iets meer oppakken en vasthouden dan met wanten, iets minder dan met de gewone handschoen.
Dat neemt niet weg dat ik veel motorrijders over koude vingers hoor klagen die dan aangeven niet te hebben ontbeten voordat ze in de vroege ochtend gingen rijden. En ook als je een slechte doorbloeding hebt zal het helpen als je je lichaam van voldoende brandstof voorziet.
Ik die context ken ik de tip 'eet 2 handjes nootjes'. Dit is de ideale brandstof voor het lichaam, verbrand niet snel. Deze tip kwam voor kampeerders die het in de slaapzak altijd koud hebben. Weet zeker dat dit voor op de motor ook werkt 8-)
 
wat is hier dan zoveel beter aan dan wanten?
Ik rij in de winter met wanten waar alle vingers dus in 1 ruimte zitten. Natuurlijk is het bedienen moeilijker dan met handschoenen, maar dat went.
Met wanten kan je niet met twee vingers remmen. zeker als het glad is vind ik het prettig om een beetje voorzichtig te kunnen remmen.
 
Ken de handschoenen van topicstarter niet maar in mijn tijd als motorordonnans reed ik met wanten en daar wen je aan.
Maar ik moest er wel elk jaar opnieuw aan wennen, dus dat wil ik niet meer.
Eerst ook met hvv en handkappen geprobeerd, en vorige winter moffen (Givi TM421) gekocht en die bevallen super.
Zoals ik verwachtte goed tegen koude maar zeker ook tegen regen.
 
Met wanten kan je niet met twee vingers remmen. zeker als het glad is vind ik het prettig om een beetje voorzichtig te kunnen remmen.

Dat kan ik met mijn wanten ook makkelijk, misschien zijn ze een maatje te groot.
Ik heb ze al jaren, toen voor weinig gekocht bij roukema. Misschien hebben zij ze nog wel. Heel goed waterdicht (nooit iets aan gedaan) en lekker warm.
 
@HJS , ik weet niet wat je voor motor rijdt, en welke afstanden, maar een paar simpele handkappen kunnen 'swinters ook echt enorm veel schelen in hoe koud je klauwen worden ... als je 'swinters toch veel km's maakt is het misschien mogelijk/handig om een en ander te combineren.

Ik had niet zoveel reacties verwacht, bedankt daarvoor! De reden waarom ik geïnteresseerd ben in dit soort handschoenen is dat ik ze mee kan verhuizen naar op welke motor ik dan ook wil rijden. Ik heb een aantal oude barrels en handkappen zullen er raar op lijken. Ook is niet van elke motor het stroom zo geweldig. (ook eentje met 6v punten) dus handvat verwarming is ook niet ideaal, plus dat ik dan meerdere setjes moet hebben of voor 1 motor uit moet kiezen. (dat zou dan de yamaha xj650 maxim moeten zijn want die doet het eigenlijk altijd) handschoenen met stroomdraadjes is om de stroombron ook niet geweldig.

Dus ik dacht; wanten inderdaad. Maar aangezien ik altijd met 2 vingers op de koppeling rijd en vaak ook op de rem leek me dat wat spannend. Nou kwam ik per ongeluk op deze lobsters uit. En dacht dat dit nog wel eens de oplossing kon zijn. Handschoenen, geen draadjes dr aan met verwarming. iets meer bewegingsvrijheid (denk ik) dan wanten. Uitwisselbaar welke motor dr ook gereden word. Goedkoop.

Nou heb ik een jas van IXS en vind die handschoenen er beter uit zien. (zo'n sneeuwvlokje hoeft van mij niet perse afgebeeld te worden) maar heb ook geen idee of die nou minder of beter zijn. want uiteindelijk gaat het om warme handen. En dat mensen het raar vinden die 3 vingers, ik vind het juist wel wat hebben.

Hoeveel ik nou rijd, ja woon werk doe ik toch vaak in de auto omdat het een uur heen en een uur terug is. Maar het moet gewoon kunnen. Soms moet ik ook gewoon op de motor rijden en dan maakt het ook niet uit wat voor weer het is.

Komt er eigenlijk op neer; gewoon zelf zo'n setje handschoenen proberen.
 
Je moet je vingers niet op de koppeling houden, ongemerkt kun je hem daarmee wat laten slippen en zo vaak heb je m toch niet nodig. Alleen bij stoppen en wegrijden.
 
Ik gebruik zulke handschoenen altijd op wintersport. Warmer als normale handschoenen en je kan toch prima alles doen wat met een want een stuk lastiger is. Van de winter eens kijken hoe het aanvoelt op de motor.
 
  • Leuk
Waarderingen: HJS
Je moet je vingers niet op de koppeling houden, ongemerkt kun je hem daarmee wat laten slippen en zo vaak heb je m toch niet nodig. Alleen bij stoppen en wegrijden.

Mijn motor word er in de regel niet zo blij van om zonder koppeling te schakelen dus ik gebruik hem wel veel.. kan ook komen omdat t spul uit 83 of ouder komt.

Edit: Het ging me er eigenlijk ook meer om dat als ik koppel, dat met 2 vingers doe en me dat met wanten wat lastig leek.
 
Laatst bewerkt:
700 × 700


Heb ze even terug gekocht, het is natuurlijk nog niet echt koud, maar tot zover bevallen ze wel. Rijd prima, water/winddicht en lekker warm. Ook vizier wiper op linker wijsvinger (en middel vinger haha) werkt gewoon best wel goed.
 
Iets anders maar heb net op voorbereiding van deze winter de macna verwarmde handschoenen gekocht. Ik kijk er al > 2 jaar na en nu zijn mijn richa handschoenen eindelijk aan vervanging toe en heb ik voor 't eerst ook een motor zonder handkappen en staan ze in promotie voor 175 ipv 220 EUR.

En ik heb handvatverwarming op m'n motoren maar dat helpt dus niet om de buitenkant of vingertoppen warm te houden.

Wel spijtig dat er je er geen touchscreen mee kunt bedienen.
 
Iets anders maar heb net op voorbereiding van deze winter de macna verwarmde handschoenen gekocht. Ik kijk er al > 2 jaar na en nu zijn mijn richa handschoenen eindelijk aan vervanging toe en heb ik voor 't eerst ook een motor zonder handkappen en staan ze in promotie voor 175 ipv 220 EUR.

En ik heb handvatverwarming op m'n motoren maar dat helpt dus niet om de buitenkant of vingertoppen warm te houden.

Wel spijtig dat er je er geen touchscreen mee kunt bedienen.
Dus verwarmde handschoenen op handvat verwarming? als dat allemaal al nodig is stap ik wel in mn blik.. vooralsnog probeer ik het met deze handschoenen zonder handvatverwarming en zonder handkappen..
 
Nee de handvat verwarming zet ik dan uit. Is in de plaats van.

Mijn punt is dat handvat verwarming voor in de winter niet voldoende is omdat het je vingers in de kou laat en met dikkere handschoenen doe je die handvat verwarming ook weer teniet.

Waar die handvat verwarming wel goed voor is is deze periode waarbij het 's morgens best wel koud kan zijn maar in de namiddag mooi opgewarmd.

Ik spreek wel van woon /werk ritten van 1-1,5u. Afstanden waarover zelfs de duurste jassen langs je hals en handen alsnog beginnen te lekken.
 
Toen ik nog dagelijks reed gebruikte ik deze. Het is even wennen, maar ze zijn veel warmer dan identieke handschoenen met 5 vingers.
Verder had ik het idee dat ze minder nat werden (en sneller opdrogen) omdat er minder kieren, stiksels en plekjes aan zitten.
 
syndroom van raynaud, eens googelen.
Meer mensen dan je denkt hebben last van slechte doorbloeding in hun extremiteiten.
Dus warme romp is niet altijd gelijk aan warme handen/voeten.



Je bevestigt zijn vermoeden alleen maar....:+


inderdaad, heb ik ook last van, vrij hevig, spijtig genoeg, rijd winter en zomer (enkel niet als er sneeuw of ijs ligt). gewoon richa pak, daaronder enkel t-shirt, nog nooit last gehad van kou, ook niet bij vries, maar heb wel vrij vroeg verwarmde handschoenen nodig (gerbings) als de temperaturen beginnen te dalen, en als er dan nog eens een beetje luchtvochtigheid is begint het nog vroeger B| |(
 
Alleen warme handschoenen gaan je niet helpen.

Wanneer je lichaam merkt dat het dreigt te gaan "onderkoelen" dan sluit het de bloeddoorstroming af naar "minder" belangrijke delen en geeft de voorrang aan je brein en je lichaam. Wanneer je zorgt dat je lichaam het dus warm heeft, dan zal er warm bloed naar je handen blijven stromen en dus zullen die ook warmer blijven.
Alleen dikke of warme handschoenen zijn dus niet genoeg.
Daarom vond ik de tip van even een handje noten eten om je lichaam bezig te houden ook wel een goede.
 
Is wat lastig groeten zo haha! maar het lijkt me een raar idee om je handen zo "vast" op je stuur te hebben..

Zo doe ik het ook. Groeten hoeft niet zo vaak meer vanaf het moment dat ik ze erop zet.
En dat je 'vast' zit aan je stuur is na 3 ritjes gewend.
 
Heb sinds vorige week met die nattigheid mijn moffen er ook weer opgezet.
Ongelooflijk comfortabel, en meteen weer gewend, enige is dat je na groeten of vizier wissen je handen niet moet krommen, maar strekken om terug in de mof te gaan.
Gaat na twee keer weer zonder aandacht.
Als ik een nadeel zou moeten noemen is het dat je het rempotje niet meer kunt zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan