Locatie Fabrieken

YamaMarkie

Die hard MF'er
13 mei 2004
994
0
Enschede
Ik vroeg me af of iemand ergens een lijst heeft of ergens site ofzo weet te vinden met de locaties van fabriek(en) van Yamaha en andere motorfabrikanten.

In iedergeval welke fabriekanten iets van een lokatie in Nederland of Duitsland hebben.

Ik wist nie precies waar ik dit moest zetten, is motorgerealteerd, dus geen offtopic, dus dit leek me de beste plek.

Greetz,
Mark

De grote merken hebben geen fabriek in NL.

Zij hebben hooguit een importeur, die via de site's van de merken te vinden zijn.
Probeer eens een zoekmachine als google.......

De grote merken hebben geen fabriek in NL.

Zij hebben hooguit een importeur, die via de site's van de merken te vinden zijn.
Probeer eens een zoekmachine als google.......

heb ik gedaan maar had geen sucses, daarom vraag ik het hier.... in de hoop dat er misschien een MFer is die het wel weet.

Honda

Yamaha

Ik ga er vanuit dat je eventuele andere importeurs nu wel zult vinden.

Dat zijn dealers/impoteurs .... ik zoek de fabrieken, dus waar de dingetjes gemaakt/designed worden.

Ik ben opzoek na een afstudeerproject, en die wil ik graag bij een motorfabrikant doen... mits ik niet naar Japan hoef :+

Dus impoteurs, dealers etc heb ik niet veel aan.

Nico bakker bouwt motoren.

BMW zit in Duitsland, ik geloof dat zij ook motoren bouwen naast hun auto's.. :+

Ik heb zo'n idee dat je in Nederland niet veel verder zult komen. Er zitten wel een aantal uitlaat bedrijven in Nederland maar dat zoek je niet dus.......

Veel succes met je zoektocht.

Nico bakker bouwt motoren.

BMW zit in Duitsland, ik geloof dat zij ook motoren bouwen naast hun auto's.. :+

Ik heb zo'n idee dat je in Nederland niet veel verder zult komen. Er zitten wel een aantal uitlaat bedrijven in Nederland maar dat zoek je niet dus.......

Veel succes met je zoektocht.

Ik zit nu al in duitsland dus dat is niet echt een blok, opzich maakt het me niet uit waar in de wereld. Echter engelssprekende landen (England, Amerika) gebruiken niet het metrische systeem, wat lastig is, en verder spreek ik alleen Duits en Nederlands, dus dan zoek je toch in Duitsland, Nederland of eventueel belgien. Maar in iedergeval bedankt. Als iemand nog een bedrijf weet wat motoren ontwerpt in NL of D sprekend land, let me know.

Star Twin LOENEN (vel.)is bezig met de ontwikkeling van een snelle DIESEL motorfiets.
En anders Roelofs van het wcm Team.

suc 7

Echter engelssprekende landen (England, Amerika) gebruiken niet het metrische systeem, wat lastig is, en verder spreek ik alleen Duits en Nederlands, dus dan zoek je toch in Duitsland, Nederland of eventueel belgien.

Geen Engels, en niet kunnen (leren) werken met engineering units. Dat word de vloer vegen vrees ik :P

Geen Engels, en niet kunnen (leren) werken met engineering units. Dat word de vloer vegen vrees ik :P

LOL nee engels kan ik ook wel, maar daarmee zit je met de maten. zoals ik zei:

Ik spreek ENGELS, echter in Usa en England hanteren ze geen metrisch systeem, das een nadeel/probleem
Ik spreek Duits, geen probleem
Ik spreek Nederlands, geen probleem.
En ik spreek 3 woorden frans, wel een probleem. Ik zoek dus een bedrijf waar de taal Nederlands, Duits of Engels wordt gehanteerd, met het metrische systeem.

Zucht en meer denk dat met 3 posts er wat nuttigs in zat :+

Dus arlo, je bent vergeten ook het woord ... VERDER.... even dik te drukken :+

Maak je nou niet zo druk over die Engelse maten joh. 1" + 1" is nog steeds 2 inch, en als je een uitlaatdemper hebt met een diameter van 1 foot, dan is-ie knap groot. En dat je koude handjes krijgt als de buitentemperatuur 32F is, heb je ook zo door.

Beetje simpel voorbeeld, maar zoveel maakt het niet uit. 't is net de euro; je rekent 3 weken om, en dan gaat 't vanzelf.

Gewoon de stoute schoenen aantrekken, en bellen naar de HR afdeling. Wat wil je eigenlijk doen?

Klopt.... maar graag weer on topic en dat is:

Waar staan de fabrieken/design gebouwtjes van de bekende motormerken?
Thriumph is geloof ik Engeland?
War is Yamaha, Honda, etc etc etc.

Zullen er vast een zootje in Japan zitten, een paar in Italy, maar sommige merken hebben meerdere vestigingen. So let me hear plz.

Yamaha Europe zit in Nederland (Schiphol-Rijk)

Honda Europe North zit in Duitsland

Beide hebben fabrieken in Frankrijk en Italië, Honda misschien ook in België (?)

Europees distributie centrum van Yamaha zit in Nederland (Schiphol-Rijk), dat van Honda in België (Gent)

In Duutselaand zitten:

Sachs;
Sachs Fahrzeug- und Motorentechnik GmbH  
Nopitschstr. 70
D - 90441 Nürnberg  
tel.: 0049 911 4231 400
fax: 0049 911 4231 332
www.sachs-bikes.de

BMW;
BMW Werk Berlin
Am Juliusturm 14-38
D-13599 Berlin

Münch;
Münch Motorrad Technik GmbH
Faulenbergstraße 4 · D-97076 Würzburg · Germany
Tel +49 (0) 9 31/2 50 64-58
Fax +49 (0) 9 31/2 50 64-60

MZ;
MZ Motorrad und Zweiradwerk GmbH
PF 1170 · Alte Marienberger Str. 30 -35
09405 Zschopau -Hohndorf
Tel : 03725/ 49 - 0
Fax : 03725/ 49 -118
Service - Tel : 0800/ 8835991
E-Mail: muz@muz.de

En voor de rest 'Google' je maar effe zelf ;)

Afstudeerproject voor welke opleiding? Dat is wel van belang.

We hebben een bandfabrikant in nl, motorgerelateerd.
Bosch maakt ook nog steeds motor gerealateerde onderdelen.
Hyperpro is nederlands, schokbrekers b.t.w.
TNO (ofzo), het nederlandse test instituut, misschien kan je motoronderdelen testen, ofzo.

Zo maar een paar ideeën, motorgerealateerd, maar pas het bij de opleiding.

Laatst bewerkt:
thx, laatste paar reacties zit goede nuttige info bij, bedankt.

Afstudeer zoek ik voor Werktuigbouwkunde => Aandrijving en ophanging (Antriebe und Fahrwerk), dus zeg maar bij een auto alles wat niet onder de karosserie valt (dus de vering, demping, uitlaat, de motor zelf). Op HBO niveau, dus meer in ontwerp/teken/reken/simulatie deel van een product.

Hmm...er bereiken mij toch berichten dat steeds meer Engelse/Amerikaanse bedrijfen omschakelen naar het SI/metrische stelsel.
Als je een goed bedrijf (UK/USA) tegenkomt gewoon even vragen.

Zeker als je de ontwerp kant opgaat....in je cad systeempje teken je alles in mm en as ze erom vragen met 1 druk op de knop zet je alles om naar Inch.

*schop*

Zou kunnen, echter engelse maten beperken ze zich vaak met als kleinste 1/16 of 1/32 inch, wat niet met een millimeter overeenkomt. Maar dat is opzich ook geen probleem, die kan ik wel omrekenen. Inch=2,53 foot=30,5 yard=91,5

Maar het gaat ook in dingen als NewtonMeter² naar Pounds per squar inch en dat spul. Maar is leerbaar. Maar zoals al gezegt, noem maar gewoon elke NL, D of Engels talige fabriek die je kent. Bedankt.

Honda heeft bij Offenbach (BRD) ook een R&D centre voor Europa
Doen ze o.a. produktontwikkeling specifiek voor Europa
Ik meen dat daar indertijd de Pan ook is ontwikkeld
Zaten wat dichterbij die andere fabriek / merk, die ook tourmotoren maakt

EgbertO

Guzzi heeft een fabriek in Mandello del Lario, aan het Como meer, in Noord Italie..........heb je gelijk lekker weer en goed voer en fijne wijn bij je afstudeerproject :) ;)

Guzzi heeft een fabriek in Mandello del Lario, aan het Como meer, in Noord Italie..........heb je gelijk lekker weer en goed voer en fijne wijn bij je afstudeerproject :) ;)

Me italiaans is nie zo good, en wijn houd ik niet zo van... klinken duitsland en england beter, beer en bratwurst gaat er altijd in :+

Bedankt voor de reacties trouwens, hoppelijk zijn er nog meer, maar heb nu in i.i.g. al een paar dingen om te bekijken.

*schop*

Zou kunnen, echter engelse maten beperken ze zich vaak met als kleinste 1/16 of 1/32 inch, wat niet met een millimeter overeenkomt. Maar dat is opzich ook geen probleem, die kan ik wel omrekenen. Inch=2,53 foot=30,5 yard=91,5

Maar het gaat ook in dingen als NewtonMeter² naar Pounds per squar inch en dat spul. Maar is leerbaar.
Maar zoals al gezegt, noem maar gewoon elke NL, D of Engels talige fabriek die je kent. Bedankt.
Ff een keertje uitzoeken en dan een spreadsheetje maken......

... dat kan een HBO-er van vandaag de dag toch wel? Ik zie je probleem met de niet-metrische eenheden niet zo.

Terug
Bovenaan Onderaan