lock up clutch, centrifugaal koppeling

spons

Rookie
4 feb 2004
28
0
silvolde
Hallo maxers

Wie heeft er een lock up clutch in z'n max zitten en van welk merk. Ik heb een OTEC koppeling maar deze slipt nog. Heeft iemand daar ervaring mee. Nitromax?
 
Ja, [me]Nitromax[/me] heeft een OTEC lock-up, geen probleem met slip ( is niet officieel een OTEC, alleen gemaakt door iemand die er vroeger werkte ). Nooit problemen mee gehad, ook niet de laatste keer op de Dynobank en er kwam toch genoeg power overheen !!!
 
Power zat ja is ie getest met NOS inspuiting bij? Ik heb een 1428 cc dus ook koppel plenty. Zie wedergeboorte v-max.
Heb je er een orginele diafragmaveer op zitten?
Welke koppelingsplaten zitten erin? Orgineel of kevlar Barnet spul?
Hoe gaat het schakelen bij jouw hoog in toeren, met name terug schakelen?
Bij mij soms hakerig.
Ook lijkt het wel of dit ding een licht jankend geluid maakt, wat vind jij?
Ik ben naar de superraley in Zweden geweest geen problemen bij normaal gebruik gehad. Is toch 1700 km, dus het lijkt dat alles goed in elkaar zit.

Veel vragen he maar ja als je geld uit geeft voor zo'n koppeling moet het ook goed zijn. Anders had ik net zo goed een dubbel Diafr veer kunnen houden.
 
Power zat ja is ie getest met NOS inspuiting bij? Ik heb een 1428 cc dus ook koppel plenty. Zie wedergeboorte v-max.
Heb je er een orginele diafragmaveer op zitten?
Welke koppelingsplaten zitten erin? Orgineel of kevlar Barnet spul?
Hoe gaat het schakelen bij jouw hoog in toeren, met name terug schakelen?
Bij mij soms hakerig.
Ook lijkt het wel of dit ding een licht jankend geluid maakt, wat vind jij?
Ik ben naar de superraley in Zweden geweest geen problemen bij normaal gebruik gehad. Is toch 1700 km, dus het lijkt dat alles goed in elkaar zit.

Veel vragen he maar ja als je geld uit geeft voor zo'n koppeling moet het ook goed zijn. Anders had ik net zo goed een dubbel Diafr veer kunnen houden.
Ja, was met NOS alleen de kopbouten waren niet berekend op zoveel power dus werden ze ietsje langer waardoor de koppakking sprong. Komen nu nieuwe in van APE en gelijk ook speciaal gemaakte blokbouten omdat ook de carterhelften ten opzichte van elkaar bewogen hebben :o

Ik heb er gewoon standaard platen in, alleen kan ik me ff niet meer herinneren hoeveel platen erin gegaan zijn ( is meer dan 3 jaar geleden alweer ), Ik kan Paul wel ff mailen offie ze kan tellen.

Schakelen is geen probleem, ook terugschakelen niet, moest wel ff wennen aan het "aangrijpen" wat veel mechanischer aanvoelt, maar niet hakerig of zwaar. Ook "janken" zoals jij aangeeft doet'ie niet. Na 1700 km kun je er wel zeker van zijn dat het goed in elkaar zit ja ;)
 
Nitromax, wat is het adres van die cilinderkopbouten. Als het sterker kan is altijd meegenomen. Ik heb na de revisie weer orginele gemonteerd. De carterhelften dynamodeksel enz zijn bij mijn motor afgemonteerd met titanium bouten. Maar of dit sterker is dan orgineel?
Welke kopping gebruik jij. Ik knip altijd met een nagelschaartje de pakking op maat. Daarna afwerken met een dremeltje. Wat een kut werk. Ik weet geen pakkingen voor een boring van 91 mm te krijgen wel voor een 93mm boring.

Bijlage: vuur en vlam.jpg
 
Nitromax, wat is het adres van die cilinderkopbouten. Als het sterker kan is altijd meegenomen. Ik heb na de revisie weer orginele gemonteerd. De carterhelften dynamodeksel enz zijn bij mijn motor afgemonteerd met titanium bouten. Maar of dit sterker is dan orgineel?
Welke kopping gebruik jij. Ik knip altijd met een nagelschaartje de pakking op maat. Daarna afwerken met een dremeltje. Wat een kut werk. Ik weet geen pakkingen voor een boring van 91 mm te krijgen wel voor een 93mm boring.
Ik heb alles laten maken via Paul Ritzen in Weert, kopbouten komen uit Amerika, bij APE vandaan, hadden ze niet in het assortiment en nu opeens wel, rara hoe kan dat ;)
Blokbouten worden van gehard gereedschapsstaal speciaal gemaakt door een bedrijf in Engeland waar Paul altijd zaken mee doet.
Ook de koppakking is speciaal gemaakt door een bedrijf in Amerika waar Paul dat voor de dragracers ook laat doen en er komt - om alles bij elkaar te houden - ook nog een speciale aanpassing aan de cilinderbussen :X :X

Neem eens contact met Paul op om wat info: info@ritzenmotors.nl
 
Een hobby mag geld kosten zeggen ze altijd. Dat gaat voor jouw zeker op. Bedankt voor de info ik ga zeker eens checken wat Paul allemaal voor lekkers heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan