Lockheed CP2195 parts

1 nov 2013
118
9
hallo MF-ers (goed dat dit geen Engelstalig forum is anders werd ik nu vast ge banned :-) )

ik heb een setje originele Lockheed CP2195 remmen.


20161208-055813-1400x787-17.jpg


Revisiesetjes zijn binnen, nu zoek ik alleen nog de bouten waarmee de remklauw helften aan elkaar gebout worden.


cp2696-1400x1050.jpg



Ik kan ze niet vinden, wie o wie geeft mij de tip waar ik ze kan kopen ?

Bedankt !
 
Laatst bewerkt:
Wat ik heb kunnen vinden is dat het een "high tensile" bout is die niet hergebruikt mag worden.
Het is geen metrische draad, waarschijnlijk UNF maar ik heb geen idee van de spoed.
Verbaast me een beetje dat voor remmen die nog steeds zo populair zijn er zo weinig van te vinden is.
Heb al contact gehad met verschillende verkopers in de UK die wel de remmen verkopen en revisiesetjes, maar net deze bouten hebben ze niet.

@RG-gamma - bedankt, ik ga bellen. Daar staat wel wat tussen.

fingers crossed.
 
"high tensile" bout
Denk eens even na, gezien de dikte van de bout trek je eerder het draad uit de aluminium remklauwdeel dan dat je de bout kan gaan rekken .

Gewoon hergebruiken althans dat doe ik voor de Brembo tegenhanger ook, die geven niets aan dat je ze niet mag hergebruiken zijn dan ook gewone 8.8 bouten en ik verwacht dat bij lockheed niet veel anders .
Dat "niet hergebruiken" komt van uit de luchtvaart waar die remklauwen als eerste zijn ingebruik genomen daar mag je bijna geen enkele bout hergebruiken zonder een testblad
 
Eens met Guzzigek. Ik zou me er ook niet druk over maken. Ik heb deze remklauwen regelmatig uit elkaar gehaald en bij het in elkaar zetten geen nieuwe bouten gemonteerd. Nooit problemen gehad.
 
Als ik even nadenk dan stel ik me voor dat er veel schroefdraad is op de bout en in de klauw. En dat dat bepaalt hoeveel aanhaal moment er op de bout gezet kan worden en hoeveel spanning dat geeft. Lijkt me dat de kwaliteit van het aluminium een rol speelt en de nauwkeurigheid van de schroefdraad? Hoeveel extra kracht komt er op de bouten bij het bedienen van de rem? Of door uitzetting als gevolg van warmte?

AP is race geörienteerd en maakt al heel lang geen gegoten remklauwen meer zoals Brembo. Het lijkt me verstandig ze als zodanig te onderhouden.
 
Het plaatje van je herken ik als een P65 aluminium bout, groen geanodiseerd.
P65 zou je in de tijd dat deze lockeeds nieuw waren wel “high tensile” alu kunnen noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan