Lol of de lul?

:^

Op basis van een schatting kunnen ze een boete geven.
Tenminste, een paar jaar geleden.
Ja precies, ik zou ook niet weten waarom niet? Logisch toch, als je met 100 rijdt waar je 50 mag, dan zie je zoiets gewoon. Dat de agent niet precies weet of meneer nou 90 of 110 reed, maakt niet uit, de rechter zal dan wellicht aan de lage kant gaan zitten ivm voordeel v/d twijfel.

Uiteraard kan je niet bekeurd worden op deze manier als je 60 rijdt waar 50 is toegestaan.
 
gezien de omgeving was het in mijn ogen niet echt een probleem,ik was namelijk de enige op de weg,zij stonden op een afrit...
En ik ben nogal gehecht aan mijn rijbewijs en dus was vol in de remmen gaan was het enige dat in mij opkwam.. :+

iets verder vooruit kijken had geen kwaad gekunt in dit geval :')

Zegt niets. Ik heb ooit een boete gekregen (en met mij 2 anderen) voor te hard rijden (ik reed idd te hard).
Meneer agent vertelde met een strak gezicht dat wij verder keurig reden, alleen te hard.
 
Je zoekt het wel errug ver! Op een lasermeting volgt doorgaans een staandehouding en nog afgezien daarvan, doet TS z'n verhaal dit niet vermoeden. Zo corrupt is het politieapparaat ook weer niet :N
Ze hebben mij (met een koekblik) wel eens gelaserd met 115 terwijl ik 85 reed. Is maar goed dat ze mij staande hebben gehouden, anders had ik dus helemaal geen weerwoord!
 
Ja precies, ik zou ook niet weten waarom niet? Logisch toch, als je met 100 rijdt waar je 50 mag, dan zie je zoiets gewoon. Dat de agent niet precies weet of meneer nou 90 of 110 reed, maakt niet uit, de rechter zal dan wellicht aan de lage kant gaan zitten ivm voordeel v/d twijfel.

Uiteraard kan je niet bekeurd worden op deze manier als je 60 rijdt waar 50 is toegestaan.

Onzin, de jurisprudentie is hiervoor aanwezig. Zelfs met ondersteuning van videobeelden van de "geconstateerde" overtreding is het mogelijk dat de zaak geseponeerd wordt omdat niet duidelijk te zien is dat de snelheid idd zo hoog lag (in het geval wat ik aanhaal zelfs +70 km/h te hard). De VROS-auto werd op moment van constateren bemand door twee bevoegde personen.
 
waarschijnlijk geen brief op de mat dus :)

hoorde namelijk laatst iets over dat wanneer er 2 of meer verschillende agenten hetzelfde verhaal vertellen er geen bewijs nodig is...

nou heb ik ook niet heel veel verstand van al die regels vandaar de vraag...

1 agent z'n bevindingen op papier met handtekening op ambtseed of ambtsbelofte is al voldoende.





De agenten hebben de snelheid niet kunnen constateren en dus kan op basis daarvan de snelheidsovertreding niet vastgesteld worden en daarmee de strafmaat niet. Wanneer ze hebben kunnen constateren dat door de snelheid een gevaarlijke situatie is ontstaan, dan is artikel 5 van toepassing. Maar een rechter zal in dat geval een staandehouding op zijn plaats vinden.

Politieagent die aantoonbaar enige ervaring heeft op verkeersgebied kan ook een pv opmaken op grond van wat hij zelf, zonder technische hulpmiddelen, constateert.
Ook voor snelheid, al zal er een ruimere marge aangehouden worden.

En ook voor art 5 kun je achteraf een verklaring opnemen, als TS morgen iemand op bezoek krijgt om een verklaring bij m op te nemen zou hij dus ook nog steeds een art 5 verbaal kunnen krijgen.















Afgezien daarvan.... voor zoiets als wat in de openingsreply omschreven is zal dit allemaal niet gebeuren. Die agenten hebben in een deuk gelegen dat er weer s iemand zich lam geschrokken is en gekke dingen heeft gedaan om zichzelf voor l*l te zetten :P
 
:^ en als je echt heel lomp op de rem hebt gehangen, hadden ze je toch even aan de kant gehaald voor een praatje.
 
Denk dat je binnen 3 dagen wel een telefoontje kan verwachten, en dan een uitnodiging om je rijbewijs op het politiebureau te komen inleveren. Moet je dus niet met de motor gaan, want terugrijden mag dan niet meer.
 
Politieagent die aantoonbaar enige ervaring heeft op verkeersgebied kan ook een pv opmaken op grond van wat hij zelf, zonder technische hulpmiddelen, constateert.
Ook voor snelheid, al zal er een ruimere marge aangehouden worden.

Baksteen, ik kan me een uitspraak herinneren over een snelheidsovertreding van ongeveer 30 km/h op een woonerf. Zijn er ook gevallen geweest buiten een woonerf?
 
Na vandaag even lekker te wezen touren en het motortje goed te hebben opgewarmt kwam ik aan bij een paar prachtige rotonde's met met nog mooiere aangrenzende wegen....en nou wil het nog wel eens dat bij dit soort wegen mijn gas blijft hangen O-)
kom dus van zo'n rotonde af en probeer uiteraard netjes de maximum aangegeven snelheid te hanteren maar de gashendel deed weer raar...staat er vlak na een benzine pomp een agente bij een gestrande auto...zag haar een metertje of 100 van te voren en de gashendel schoot op misterieuse wijze los...en voor als ze me nog niet aan had horen komen kwam ik op het briljante idee om op de motor af te remmen,iets te vroeg alleen en ging vol in de ankers...

je kan je voorstellen hoe dat er uitgezien/geklonken heeft |( en vraag me nu af of je om zoiets kan lachen of je je zorgen moet maken....ze hebben volgens mij namelijk beiden (zat ook nog iemand in de witte wagen) gezien en zowiezo gehoord...

kunnen ze hier iets mee verder dan je er even over aanspreken?

Ik snap niet wat de lol is aan een provincialeweg met rotondes en een paar flauwe bochten...
Hard rechtdoor kan je bijna overal en da's niet bepaald spannend... :Z

Dan krijg je ook dit soort vragen... want dat zijn juist wegen waar tante agent (in dit geval geen oom eejjj) staat en waar je meteen van gaat jammeren... :P
 
Laatst bewerkt:
Begrijp niet dat je het nog niet gerepareerd hebt :? je weet toch dat de kabel blijft hangen op die momenten? Ik denk dat je de lul bent en met de motor op het bureau moet verschijnen waar ze de motor ter plekke doormidden zagen :+

PS je hoort denk ik niks ervan. Er zal wel gedacht zijn wat een mongool komt daaraan zuilen. Ze hebben niks geen meting etc.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp niet dat je het nog niet gerepareerd hebt :? je weet toch dat de kabel blijft hangen op die momenten? Ik denk dat je de lul bent en met de motor op het bureau moet verschijnen waar ze de motor ter plekke doormidden zagen :+

PS je hoort denk ik niks ervan. Er zal wel gedacht zijn wat een mongool komt daaraan zuilen. Ze hebben niks geen meting etc.

Dan is het maar goed dat we over zijn motorfiets lullen en niet andersom..... :+
 
Ik snap niet wat de lol is aan een provincialeweg met rotondes en een paar flauwe bochten...
Hard rechtdoor kan je bijna overal en da's niet bepaald spannend... :Z

ik rij net iets meer dan een week motor...voor mij is volgas rechtdoor spannend zat :P
 
PS je hoort denk ik niks ervan. Er zal wel gedacht zijn wat een mongool komt daaraan zuilen. Ze hebben niks geen meting etc.

Inschatting is voldoende.

Collega van mij is op dergelijke manier zijn rijbewijs een tijdje kwijt geweest. De inschatting was 60 te hard, terwijl hij naar eigen zeggen niet meer dan 45 te hard reed :P
De rechter oordeelde daar anders over en vulde aan dat een inschatting op het oog voldoende was voor een bekeuring.
 
Laatst bewerkt:
Onzin, de jurisprudentie is hiervoor aanwezig. Zelfs met ondersteuning van videobeelden van de "geconstateerde" overtreding is het mogelijk dat de zaak geseponeerd wordt omdat niet duidelijk te zien is dat de snelheid idd zo hoog lag (in het geval wat ik aanhaal zelfs +70 km/h te hard). De VROS-auto werd op moment van constateren bemand door twee bevoegde personen.
Je noemt mij gedachtengang onzin, maar vervolgens gebruik je het woord 'mogelijk'. Wat is het nou?
 
ik rij net iets meer dan een week motor...voor mij is volgas rechtdoor spannend zat :P
Nou, als je nu al beheeringsproblemen hebt na een week, dan zul je er wel gauw naast liggen. Dan is het wachten op een topic waarbij als reden van de val olie op de rotonde, of grind/zand/modder is... :z...

Of we lezen een mauwtopic over een ingenomen rbw en de vraag hoeveel het gaat kosten...
Dan ben je iig de lul en hebben wij de lol... ;)
 
Nou, als je nu al beheeringsproblemen hebt na een week, dan zul je er wel gauw naast liggen. Dan is het wachten op een topic waarbij als reden van de val olie op de rotonde, of grind/zand/modder is... :z...

Of we lezen een mauwtopic over een ingenomen rbw en de vraag hoeveel het gaat kosten...
Dan ben je iig de lul en hebben wij de lol... ;)
Komkom, bijna iedereen die voor het eerst zelf op de motor stapt vindt het een enorme kick om de acceleratie mee te maken. Vaak is dat toch net even explosiever dan op de lesmotor.

Na een week of 2 is die spanning er ook weer vanaf en ga je pas echt ervaren waar de lol van motorrijden in zit ;).
 
de reden dat ik op rechte stukken lekker losga is omdat ik in de bochten extra voorzichtig ben en daar dus nog niet al te veel voldoening uit kan halen...

en schrok tog wel van mijn eigen gedrag na gisteren,dus zal het zowiezo iets rustiger aan doen,t is de bedoeling dat mijn rbw nog even mee gaat :)
 
Laatst bewerkt:
Het verhaal doet mij denken an die meneeer die vorige week werd aangehouden met een auto zonder remmen. Zijn verweer was dat hij nog prima kon remmen op de motor.
Als je geen PV krijgt voor de snelheid, dan verdien je er iig een wegens het technisch niet op orde hebben van je voertuig.
 
volgens mij vallen er wat mensen over het stukje : mijn gas blijft hangen....maar heb er niet voor niets een O-) achter staan ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan