Lompe koeien naar Toermotoren

Moeten de lompe koeien naar "toermotoren"

  • Ja natuurlijk, die komen nooit van de weg af

    Stemmen: 23 67,6%
  • Eigenlijk wel, maar ik vind het wel leuk om te lezen

    Stemmen: 4 11,8%
  • Nee, een BMW X5 is ook een terreinwagen

    Stemmen: 7 20,6%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Net zo min als ik vind dat grote all-roads naar een ander forum(deel) moeten worden verbannen vindt ik dat wat oudere fietsjes van hier moeten worden verbannen.

Volgens mij gaat het erom hoe je je fiets gebruikt en niet wat voor fiets je rijdt en/of hoe oud 'ie is.

En hoe meer zielen hoe meer vreugd ;)


GS GJ
(in het bezit van een 11 jaar oude, omgebouwde all-road. Een lompe bak volgens sommigen, een prachtige off-road machine volgens mij)
 
Laatst bewerkt:
7684804-O.jpg


:P
 

:}
Alle credits overigens naar de bouwer; Toine Claasen (helaas begin dit jaar overleden).

Waar je dat HPN filter denkt te zien weet ik niet, luchtfilter is bijv. nog origineel BMW. Verder is ongeveer alleen de tank nog origineel. Vering idd WP (voor en achter), veel Q-tech spullen (achterframe, steppies, oliekoeler, etc), Magura, cardan van een 1100GS, aangepaste versnellingsbak, Excel-velgen, Stahlflex leidingen, etc.

Foto trouwens gemaakt in de bossen van Steensel. Kan je (nog) mooi rijden. Afgelopen zaterdag met de Oliepeilrit ook nog doorheen gekomen. Mooie rit, met veel off-road, in een mooie omgeving 8-)

GS GJ :]
 
Laatst bewerkt:
:}
Alle credits overigens naar de bouwer; Toine Claasen (helaas begin dit jaar overleden).

Waar je dat HPN filter denkt te zien weet ik niet, luchtfilter is bijv. nog origineel BMW. Verder is ongeveer alleen de tank nog origineel. Vering idd WP (voor en achter), veel Q-tech spullen (achterframe, steppies, oliekoeler, etc), Magura, cardan van een 1100GS, aangepaste versnellingsbak, Excel-velgen, Stahlflex leidingen, etc.

Foto trouwens gemaakt in de bossen van Steensel. Kan je (nog) mooi rijden. Afgelopen zaterdag met de Oliepeilrit ook nog doorheen gekomen. Mooie rit, met veel off-road, in een mooie omgeving 8-)

GS GJ :]

Ships, ik heb je dan gemist... Afijn, komt wel een volgende keer... of is mijn geheugen naar de kl*te :? :+
 
Ik vind inderdaad dat all-roads niet in deze rubriek thuishoren. Dat vond ik altijd al raar. offroad en allroad is iets heel verschillends.

Maar bij de toermotoren horen ze zeker ook niet thuis :( . Daar staan Goldwings enzo.

Oftewel: Ik wil een eigen rubriek voor All-roads :) .

Blijft ook een lekker kleine rubriek, denk ik.
 
:}
Alle credits overigens naar de bouwer; Toine Claasen (helaas begin dit jaar overleden).

Waar je dat HPN filter denkt te zien weet ik niet, luchtfilter is bijv. nog origineel BMW. Verder is ongeveer alleen de tank nog origineel. Vering idd WP (voor en achter), veel Q-tech spullen (achterframe, steppies, oliekoeler, etc), Magura, cardan van een 1100GS, aangepaste versnellingsbak, Excel-velgen, Stahlflex leidingen, etc.

Foto trouwens gemaakt in de bossen van Steensel. Kan je (nog) mooi rijden. Afgelopen zaterdag met de Oliepeilrit ook nog doorheen gekomen. Mooie rit, met veel off-road, in een mooie omgeving 8-)

GS GJ :]

Ik had zeker nog modder op de (cross)bril toen ik de 1ste keer die foto zag is idd een standaard filter.
Wat is aan de bak aangepast ? ;)
 
Ik vind dat SM's niet in dit forumthuishoren. Gewoon een apart forum voor SM's en All-roads

Hoezo alleen op het asfalt?

CGC1.JPG
 
Ik vind inderdaad dat all-roads niet in deze rubriek thuishoren. Dat vond ik altijd al raar. offroad en allroad is iets heel verschillends.

Maar bij de toermotoren horen ze zeker ook niet thuis :( . Daar staan Goldwings enzo.

Oftewel: Ik wil een eigen rubriek voor All-roads :) .

Blijft ook een lekker kleine rubriek, denk ik.

:} lijkt mij ook een strak plan. :}
 
... offroad en allroad is iets heel verschillends.

Naar mijn mening grenst dit juist aan elkaar. Ik noem mezelf een all-road rijder, hoewel ik het liefst 90% off-road rij. En dan het liefst ook nog zo modderig of zanderig mogelijk. Mijn fiets neigt ook meer naar off-road als all-road. Het verschil zit 'em dan ook ALLEEN in het gebruik.

Hoewel ik me ook voor kan stellen dat je je allroader voelt met een "zware" tweepitter. Niet omdat je nauwelijks van het asfalt afwijkt maar omdat je motor door de markt in die categorie wordt gestopt.
 
Ik vind de mix in dit forum niet zo gek. Als ik kijk bij diverse all-road ritten dan zie je dikke tweecylinders en lichte enduro's dwars door elkaar heen. Geen probleem. En SM? Tja, lijkt wel uit de richting, maar qua techniek niet en de nodige crossers worden omgebouwd tot SM.

Gewoon topics openen als je daar zin in hebt. Zou zeggen: open een varadero topic.

Ik vind dat SM's niet in dit forumthuishoren. Gewoon een apart forum voor SM's en All-roads

Hoezo alleen op het asfalt?

(Afbeelding)

Euh... zo'n pad zou ik met elke motor durven te rijden... ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan