Lecram
MF veteraan
Da's ook een interessant forum, maar fout zitten?
Maurice
Wie begon er over over fout zitten (met andere woorden weliswaar)?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Da's ook een interessant forum, maar fout zitten?
Maurice
Tjonge zeg, ik heb heel wat slechtere asfalt wegen gezien.
Enne die immitatie TDM kun je natuurlijk helemaal geen allroad noemen.
Enne die immitatie TDM kun je natuurlijk helemaal geen allroad noemen.
L L... ik hield me nog in *grinn*...
Euh... Lecram.... bij een all-road rit kom je dit tegen:
(Afbeelding)
(Afbeelding)
En het kan nog vééééél erger
of durven jullie hier niet verder
of durven jullie hier niet verder
Gaat het nog wel ergens over ???
Tuurlijk zie ik dat de nieuwste generatie allroad alleen een sticker heeft allroad (of een ander fancy markting sticker)....
Maar als je een motorrijd(st)er bent die maar één motor heeft of beperkt in de blubber rijd en rest op de weg zijn machines als een transalp/ NX 650, Bmw F650 /gs dakar / de boxer modellen,,,, niet te versmaden ,,, soms moet je gewoon zeggen een XR is top off- road maar , almelo- eindhoven is niet zo'n goed idee, zijn de boven genoemde en vergelijkbare ,, geschikter ...
Zou best een KTM of XR 650R naast de huis-tuin motor willen maar heb het geld & ruimte er niet voor ,, dus is voor mij een bv transalp een oplossing...
Laat iemand anders maar een definitie opgeven wat een is off-road motor en wat niet, concreet dan, voor mij is dat
01) langer veerwegen minstens 200mm ,,,
02) voorwiel 2" a 3" groter dan achterwiel ,,
03) geen platte tank hoog gemonteerde uitlaat ,,
04) voor de cilinder inhoud relatief lange slag zuiger,
05) max 2 cil.
06) > 200 kg ,
07) geen full on road banden,
08) betrekkelijk smal zadel. ,
09) kaal uitgevoerd
10) bestuurd(ste)er geen race overal aan
heb je minstens 7 a 8 punten dan denk ik dat je het label noppen ridder mag dragen,
heb je minstens 7 a 8 punten dan denk ik dat je het label noppen ridder mag dragen,
01) langer veerwegen minstens 200mm ,,,
02) voorwiel 2" a 3" groter dan achterwiel ,,
03) geen platte tank hoog gemonteerde uitlaat ,,
04) voor de cilinder inhoud relatief lange slag zuiger,
05) max 2 cil.
06) > 200 kg ,
07) geen full on road banden,
08) betrekkelijk smal zadel. ,
09) kaal uitgevoerd
10) bestuurd(ste)er geen race overal aan
Het gaat wel degelijk nog over iets: wat zijn allroads en wat is allroadrijden? All-road rijden is rijden op alles wat als weg is aangeduid zonder te kijken naar de kwaliteit van de weg. Off-road gebeurt vaak op afgesloten terreinen of speciale circuits.
En ook de zware allroads horen erbij. Dat veel bezitters er niet uithalen wat er inzit: da's duidelijk.
De zware all-road fiets wordt vooral gekozen om zijn hoge zit (goed verkeer te overzien), lange veerwegen (lekker comfortabel), rechte zit en vele beenruimte (ook alweer comfortabel), grote tankinhoud (grote actieradius), en het hoge vermogen (voor de lol op het asfalt). en hij is relatief goedkoop en licht (t.o.v. van toerbuffels dan)
Hij heeft dus op het asfalt ook ontzettend veel voordelen t.o.v. andere fietsen en dat die toevallig afstamt van een off-road fiets is nou niet echt belangrijk.
Dus all-road heeft volgens mij weinig meer met off-road te maken.
Wat mij betreft openen allroad bezitters topics m.b.t. hun eigen bikes en dan verandert automatisch het beeld bij dit onderdeel van M-F; of voelen de zware allroaders schaamte omdat zij niet de zand en modderpaden induiken?
Ik kom maar aan 4 punten met de KTM
1,5,6 en 8
L L... ik hield me nog in *grinn*...
Euh... Lecram.... bij een all-road rit kom je dit tegen:
(Afbeelding)
(Afbeelding)
En het kan nog vééééél erger
De zware all-road fiets wordt vooral gekozen om zijn hoge zit (goed verkeer te overzien), lange veerwegen (lekker comfortabel), rechte zit en vele beenruimte (ook alweer comfortabel), grote tankinhoud (grote actieradius), en het hoge vermogen (voor de lol op het asfalt). en hij is relatief goedkoop en licht (t.o.v. van toerbuffels dan)
Hij heeft dus op het asfalt ook ontzettend veel voordelen t.o.v. andere fietsen en dat die toevallig afstamt van een off-road fiets is nou niet echt belangrijk.
Dus all-road heeft volgens mij weinig meer met off-road te maken.
Zoals ik al schreef: jullie zijn beter af op www.noppenforum.com
Overigens heeft Henk Seppenwoolde het blijkbaar beter begrepen: http/www.knmv.nl/asp/page.asp?id=1357&textid=2131
Wat voor een ktm heb je dan ????
pic ??
vlgs mij wordt dit topic serieuzer genomen dan de bedoeling was
Laat iemand anders maar een definitie opgeven wat een is off-road motor en wat niet, concreet dan, voor mij is dat
01) langer veerwegen minstens 200mm , Check!
02) voorwiel 2" a 3" groter dan achterwiel ,
03) geen platte tank hoog gemonteerde uitlaat , Volgens mij wel
04) voor de cilinder inhoud relatief lange slag zuiger, Check!
05) max 2 cil. Check!
06) > 200 kg , Check!
07) geen full on road banden,
08) betrekkelijk smal zadel. , Check!
09) kaal uitgevoerd, Check!
10) bestuurd(ste)er geen race overal aan
heb je minstens 7 a 8 punten dan denk ik dat je het label noppen ridder mag dragen,
Ik scoor met mijn sm zelfs 7 punten