Lompe koeien naar Toermotoren

Moeten de lompe koeien naar "toermotoren"

  • Ja natuurlijk, die komen nooit van de weg af

    Stemmen: 23 67,6%
  • Eigenlijk wel, maar ik vind het wel leuk om te lezen

    Stemmen: 4 11,8%
  • Nee, een BMW X5 is ook een terreinwagen

    Stemmen: 7 20,6%

  • Totaal aantal stemmers
    34
Tjonge zeg, ik heb heel wat slechtere asfalt wegen gezien.

Enne die immitatie TDM kun je natuurlijk helemaal geen allroad noemen.

L :+ L... ik hield me nog in *grinn*...

Euh... Lecram.... bij een all-road rit kom je dit tegen:

stoer.jpg


all_road_beginners_03.jpg


En het kan nog vééééél erger })
 
Dat je niet op asfalt rijdt, wil niet zeggen dat je met een offroad/allroad rijdt. Vraag maar aan Sjaak!

1038331821_MO_2002_R14_3_H.jpg


Maurice
 
of durven jullie hier niet verder :?

We waren er al doorheen/voorbij... :) En ik was met mijn Tourance banden net uitgegleden :X (zou me nu met mijn TKC80 noppenband minder snel gebeuren).

Maar zoals ik hier al eerder postte: de rijkwaliteiten van de bestuurder zijn ook zeer belangrijk. En het is niet durf, maar techniek... Bij all-road rijden moet je wel eens aan het gas draaien als het fout dreigt te gaan en da's soms knap tegen je natuur in. Dat lijkt dan stoer, maar is niets anders dan je uit de prut halen.

Het is trouwens erg leuk... Als je het een keer wilt proberen: Allroad rijden voor beginners erg leuke dag :}
 
Gaat het nog wel ergens over ???

Tuurlijk zie ik dat de nieuwste generatie allroad alleen een sticker heeft allroad (of een ander fancy markting sticker)....

Maar als je een motorrijd(st)er bent die maar één motor heeft of beperkt in de blubber rijd en rest op de weg zijn machines als een transalp/ NX 650, Bmw F650 /gs dakar / de boxer modellen,,,, niet te versmaden ,,, soms moet je gewoon zeggen een XR is top off- road maar , almelo- eindhoven is niet zo'n goed idee, zijn de boven genoemde en vergelijkbare ,, geschikter ...

Zou best een KTM of XR 650R naast de huis-tuin motor willen maar heb het geld & ruimte er niet voor ,, dus is voor mij een bv transalp een oplossing...

Laat iemand anders maar een definitie opgeven wat een is off-road motor en wat niet, concreet dan, voor mij is dat

01) langer veerwegen minstens 200mm ,,,
02) voorwiel 2" a 3" groter dan achterwiel ,,
03) geen platte tank hoog gemonteerde uitlaat ,,
04) voor de cilinder inhoud relatief lange slag zuiger,
05) max 2 cil.
06) > 200 kg ,
07) geen full on road banden,
08) betrekkelijk smal zadel. ,
09) kaal uitgevoerd
10) bestuurd(ste)er geen race overal aan

heb je minstens 7 a 8 punten dan denk ik dat je het label noppen ridder mag dragen,
 
Mijn fiets is bedoeld als 70% wegfiets, en dat merk je als je gaat crossen...de veerweg is gewoon te kort.

Het mag dan wel een off the road heten..er zullen best all roadjes zijn die in de buurt komen.

Toen hij net uit was kon je een enduro achtervork krijgen voor 7 ruggen.
 
Gaat het nog wel ergens over ???

Tuurlijk zie ik dat de nieuwste generatie allroad alleen een sticker heeft allroad (of een ander fancy markting sticker)....

Maar als je een motorrijd(st)er bent die maar één motor heeft of beperkt in de blubber rijd en rest op de weg zijn machines als een transalp/ NX 650, Bmw F650 /gs dakar / de boxer modellen,,,, niet te versmaden ,,, soms moet je gewoon zeggen een XR is top off- road maar , almelo- eindhoven is niet zo'n goed idee, zijn de boven genoemde en vergelijkbare ,, geschikter ...

Zou best een KTM of XR 650R naast de huis-tuin motor willen maar heb het geld & ruimte er niet voor ,, dus is voor mij een bv transalp een oplossing...

Laat iemand anders maar een definitie opgeven wat een is off-road motor en wat niet, concreet dan, voor mij is dat

01) langer veerwegen minstens 200mm ,,,
02) voorwiel 2" a 3" groter dan achterwiel ,,
03) geen platte tank hoog gemonteerde uitlaat ,,
04) voor de cilinder inhoud relatief lange slag zuiger,
05) max 2 cil.
06) > 200 kg ,
07) geen full on road banden,
08) betrekkelijk smal zadel. ,
09) kaal uitgevoerd
10) bestuurd(ste)er geen race overal aan

heb je minstens 7 a 8 punten dan denk ik dat je het label noppen ridder mag dragen,

Het gaat wel degelijk nog over iets: wat zijn allroads en wat is allroadrijden? All-road rijden is rijden op alles wat als weg is aangeduid zonder te kijken naar de kwaliteit van de weg. Off-road gebeurt vaak op afgesloten terreinen of speciale circuits.

En ook de zware allroads horen erbij. Dat veel bezitters er niet uithalen wat er inzit: da's duidelijk.
 
01) langer veerwegen minstens 200mm ,,,
02) voorwiel 2" a 3" groter dan achterwiel ,,
03) geen platte tank hoog gemonteerde uitlaat ,,
04) voor de cilinder inhoud relatief lange slag zuiger,
05) max 2 cil.
06) > 200 kg ,
07) geen full on road banden,
08) betrekkelijk smal zadel. ,
09) kaal uitgevoerd
10) bestuurd(ste)er geen race overal aan

Ik kom maar aan 4 punten met de KTM :(
1,5,6 en 8
 
Het gaat wel degelijk nog over iets: wat zijn allroads en wat is allroadrijden? All-road rijden is rijden op alles wat als weg is aangeduid zonder te kijken naar de kwaliteit van de weg. Off-road gebeurt vaak op afgesloten terreinen of speciale circuits.

En ook de zware allroads horen erbij. Dat veel bezitters er niet uithalen wat er inzit: da's duidelijk.

De zware all-road fiets wordt vooral gekozen om zijn hoge zit (goed verkeer te overzien), lange veerwegen (lekker comfortabel), rechte zit en vele beenruimte (ook alweer comfortabel), grote tankinhoud (grote actieradius), en het hoge vermogen (voor de lol op het asfalt). en hij is relatief goedkoop en licht (t.o.v. van toerbuffels dan)

Hij heeft dus op het asfalt ook ontzettend veel voordelen t.o.v. andere fietsen en dat die toevallig afstamt van een off-road fiets is nou niet echt belangrijk.

Dus all-road heeft volgens mij weinig meer met off-road te maken.
 
De zware all-road fiets wordt vooral gekozen om zijn hoge zit (goed verkeer te overzien), lange veerwegen (lekker comfortabel), rechte zit en vele beenruimte (ook alweer comfortabel), grote tankinhoud (grote actieradius), en het hoge vermogen (voor de lol op het asfalt). en hij is relatief goedkoop en licht (t.o.v. van toerbuffels dan)

Hij heeft dus op het asfalt ook ontzettend veel voordelen t.o.v. andere fietsen en dat die toevallig afstamt van een off-road fiets is nou niet echt belangrijk.

Dus all-road heeft volgens mij weinig meer met off-road te maken.

Yep, erken de voordelen van het all-road concept voor de normale weg. Rij zelf een Dakar voor woon-werk en da's perfect. De allroad is eigenlijk de kant op gegaan van de SUV bij koekblikken. Toch heeft ook het SUV koekblik nog steeds vierwielaandrijving voor het geval de eigenaar zich bedenkt. Ook de zware allroads kunnen hun mannetje staan in zand en blubber (met de juiste banden).

Wat mij betreft openen allroad bezitters topics m.b.t. hun eigen bikes en dan verandert automatisch het beeld bij dit onderdeel van M-F; of voelen de zware allroaders schaamte omdat zij niet de zand en modderpaden induiken? ;) :P
 
Wat mij betreft openen allroad bezitters topics m.b.t. hun eigen bikes en dan verandert automatisch het beeld bij dit onderdeel van M-F; of voelen de zware allroaders schaamte omdat zij niet de zand en modderpaden induiken? ;) :P

Oke, ze kunnen niet voor elke groep een rubriek openen. Dus hebben ze wat kleine groepen bij elkaar geveegd (off-roads, all-roads en SM dus). Moeten we elkaar maar een beetje tolereren. Ik kan me voorstellen dat je als echte zandhaas weinig met een topic over TDM's hebt. Mij boeien de echte off-roads weer een stuk minder. Maar dan lezen we de topic's die ons niet boeien toch gewoon niet.

Volgens mij gaat nu nog 90% van de topics hier over off-road. En een beetje integratie kan geen kwaad ;)
 
Dus als ik op mijn BMW F650gs gereden heb mag ik hier niet kijken.
Maar als ik bezweet terugkom van een rondje rossen, op mijn Suzuki DR350, dan weer wel :?

Mwah ik kijk wel waar ik zelf wil
(in brikken, off/allroad, techniek, offtopic etc)

Juus :]
 
De zware all-road fiets wordt vooral gekozen om zijn hoge zit (goed verkeer te overzien), lange veerwegen (lekker comfortabel), rechte zit en vele beenruimte (ook alweer comfortabel), grote tankinhoud (grote actieradius), en het hoge vermogen (voor de lol op het asfalt). en hij is relatief goedkoop en licht (t.o.v. van toerbuffels dan)

Hij heeft dus op het asfalt ook ontzettend veel voordelen t.o.v. andere fietsen en dat die toevallig afstamt van een off-road fiets is nou niet echt belangrijk.

Dus all-road heeft volgens mij weinig meer met off-road te maken.

dat zie ik anders ,, eerder een door ontwikkeling ,,, door aangepaste vering (harder) , minder grove banden ( op nat asfalt meer grip) dikker blok meer vermogen om makkelijk afstanden te kunnen rijden....
meer aandacht voor airdynamica :]
 
Zoals ik al schreef: jullie zijn beter af op www.noppenforum.com

Overigens heeft Henk Seppenwoolde het blijkbaar beter begrepen: http://www.knmv.nl/asp/page.asp?id=1357&textid=2131

Henkie is geen M-Fer, dus die heeft geen stem :j

[edit] Als een goldwing rijder hem betaald voor een cursus is ie ook blij. Money for nothing and your chicks for free :)

Wat voor een ktm heb je dan ????
pic ??

Ktm adventure '97 (lage uitlaat dus) met momenteel SM wielen erin.
 
Laatst bewerkt:
Laat iemand anders maar een definitie opgeven wat een is off-road motor en wat niet, concreet dan, voor mij is dat

01) langer veerwegen minstens 200mm , Check!
02) voorwiel 2" a 3" groter dan achterwiel ,
03) geen platte tank hoog gemonteerde uitlaat , Volgens mij wel
04) voor de cilinder inhoud relatief lange slag zuiger, Check!
05) max 2 cil. Check!
06) > 200 kg , Check!
07) geen full on road banden,
08) betrekkelijk smal zadel. , Check!
09) kaal uitgevoerd, Check!
10) bestuurd(ste)er geen race overal aan

heb je minstens 7 a 8 punten dan denk ik dat je het label noppen ridder mag dragen,

Ik scoor met mijn sm zelfs 7 punten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan