Lompe koeien naar Toermotoren

Moeten de lompe koeien naar "toermotoren"

  • Ja natuurlijk, die komen nooit van de weg af

    Stemmen: 23 67,6%
  • Eigenlijk wel, maar ik vind het wel leuk om te lezen

    Stemmen: 4 11,8%
  • Nee, een BMW X5 is ook een terreinwagen

    Stemmen: 7 20,6%

  • Totaal aantal stemmers
    34

mmrizio

Die hard MF'er
7 apr 2003
423
47
Woerden
Als we dan toch het forum zuiver willen houden kunnen we beter zorgen dat alle discussies over Varadero's, Gran Canyons, Navigators en al helemaal de V-Stom's naar Toermotoren verplaatsen.

Maurice
 
de BMW X5 is geneens een terreinwagen.. :P t is een SUV (sports utility vehicle) en eigenlijk.. is het een MPV (multi purpose vehicle) ja, net zoals de mitsubishi space star bijvoorbeeld.. en al die andere zooi...
 
'T worden allroads genoemd, dus tjah...dat wil niet zeggen dat je er het zand mee moet ingaan.
 
de mensen die zo'n ding hebben die stellen niet gouw een vraag, als het technische vragen zijn lees ik er graag over omdat het heerlijke 2pitters zijn.
De wat te kopen topic's vind ik ook niet verkeerd. laten we het lekker houden zoals het is :}
 
Oef, gelukkig staat KLE 500 er niet tussen...

Nee, stom zo'n topic. Een dikke allroader kan maar eens zin krijgen in offroad. Ik haal hier in ieder geval veel inspriratie op.
Ik blijf hier toch komen met mijn lompertje :P

full


Waar ligt trouwens de grens?
 
Wordt de R 100 GS Parijs Dakar wel geaccepteerd?

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/128220/7f5ec4fadd3dc15f624625a9942c355e (bmw-r100-gs-pd-186833-1.jpg)​
 
Het zijn toch all-roads?

Afgelopen weekend een 200km allroad rit met het oliepijltreffen. Je wilt niet weten hoe hard die GS boxers soms gaan. Zeker all/off road rijden is veel techniek van de bestuurder, de motor moet het mogelijk maken, maar hoe hard iemand gaat is maar één factor: de bestuurder

Was zelfs een deelnemer die met tourance op zijn 1150 GS menig noppenrijder het nakijken gaf, zelfs in rul zand :}
 
En een GS die sneller gaat dan een echte nopper? waren dan cker een stel noppen-dwazen als je het mij vraagt. Overigens vinnik GS-ies wel zeer vet :)
 
Nah, ook hier slaat dus af en toe het fundamentalisme-virus toe :(

Vermoeiend die types die menen alles in steeds kleinere hokjes te moeten gooien. Daar wordt een forum nou niet interessanter van (naar mijn bescheiden mening)

Maar ze doen maar, hoef ik straks niet meer op dit forum te kijken en houdt ik meer tijd over om met mijn R 80 GS (170-180Kg) in de bagger te gaan rijden. Veel plezier met jezelf MMRIZIO!

GS GJ :r
 
En een GS die sneller gaat dan een echte nopper? waren dan cker een stel noppen-dwazen als je het mij vraagt. Overigens vinnik GS-ies wel zeer vet :)

Was een oud crosser die voor een asfalt rit kwam naar het oliepijltreffen, maar bij nader inzien toch maar de all-road rit deed. Wat hij tekort kwam in banden kon hij goedmaken door zijn ervaring en techniek.
 
Was een oud crosser die voor een asfalt rit kwam naar het oliepijltreffen, maar bij nader inzien toch maar de all-road rit deed. Wat hij tekort kwam in banden kon hij goedmaken door zijn ervaring en techniek.

Te kort in banden en veerweg en het overschot aan gewicht.

Natuurlijk blijft de bestuurder het belangrijkste.
 
Nah, ook hier slaat dus af en toe het fundamentalisme-virus toe :(

Vermoeiend die types die menen alles in steeds kleinere hokjes te moeten gooien. Daar wordt een forum nou niet interessanter van (naar mijn bescheiden mening)

Maar ze doen maar, hoef ik straks niet meer op dit forum te kijken en houdt ik meer tijd over om met mijn R 80 GS (170-180Kg) in de bagger te gaan rijden. Veel plezier met jezelf MMRIZIO!

GS GJ :r


Laat maar lullen ; toer, all road, off road het is maar een naam, lees de link, hoe wordt deze GS gebruikt :? http://www.possi.de/ Wat mij betreft is een 1 cilinder off/all road ook een prima toermotor maar een 2 cilinder is op langere afstanden net even sterker, comfortabeler en heeft over het algemeen een betere zitpositie voor de duo. ;)
 
Hmmm... grappig dat degenen die het ermee eens zijn gewoon stemmen en degenen die het er niet mee eens zijn gaan mekkeren :)

Maar het is inderdaad een tegenreactie op de brikken discussie. Al zit er ook een kern van frustratie in: de discussies over TDM vs. V-Stom vs. Varadero. Het lijkt me niet fair als mijn 15 jaar oude KTM LC4 of een 20 jaar oude Honda XR naar oude brikken wordt verbannen terwijl discussies over dit soort toerkoeien wel welkom zijn.

Maurice
 
Terug
Bovenaan Onderaan