Loobman

emiel1982

MF veteraan
23 dec 2014
1.278
884
Sambeek
Gisteren heb ik twee busjes kettingspray gekocht bij motoport á 16,- per stuk. 32 euro dus...
Nu heb ik ondertussen al een aantal keer hier op het forum gelezen over de Loobman. Maar nog weinig reviews over gelezen door mensen die de loobman in gebruik hebben.
Dus voor die mensen; tevreden? Makkelijk te installeren?
Tips? Verbeteringen?
 
Ik heb op een CB750 jarenlang een Loobman gehad. Werkte erg goed. Ik ben geen poetser, dat scheelt. Je velg wordt wel vies.
Ik heb nu een chinees systeempje op m'n F650 ,dat is net effe degelijker om te zien en werkt eigenlijk het zelfde. IPV zelf knijpen beweeg ik nu een hendeltje maar verder is het gelijk. Werkt ook prima.
 
Ik gebruik en verkoop ze al jaren.
Het enige nadeel is dat je niet te dikke olie kan gebruiken omdat dan de doorstroomsnelheid erg laag wordt.
Maar voor 3 tientjes mag je ook niet de wereld verwachten, toch?

Als je de Engelse gebruiksaanwijzing kan lezen is installatie niet ingewikkeld, wel veel werk.
 
Ik heb ooit een recensie geschreven op de motorshopper site maar die wil nu niet laden. Ik heb hem er nog steeds op zitten en smeer nog steeds met 10w40. Supersimpel ding en onverslijtbaar. Tips en verbetering staat in de review.
 
Ik heb er nu eentje bijna een jaar op mijn motor zitten, de versie met drukknop erop. Installatie is niet heel moeilijk, vooral goed de instructie lezen. Ik smeer ook met 10W40 en mijn ketting blijft mooi vet. Alleen na een flink natte rit, wil ik nog wel eens met de spuitbus extra smeren, gewoon voor de zekerheid. Zoals al eerder aangegeven, het is geen blits systeem en je velg/achterkant wordt redelijk smerig, maar op mijn woon/werk motor vindt ik dit ook niet belangrijk.
 
Ik heb ook een loobman. Goeie ervaring mee. 20 000 km terug een nieuwe ketting erop gezet en nog niet bij hoeven stellen sinds dien. Gewoon met 10w40 en elke keer voordat ik op mijn bestemming ben even 10 sec indrukken zodat alles mooi vet blijft.
 
Nu iets meer dan een jaar in gebruik. Merkte de laatste weken dat de ketting steeds minder vet was na een rit, ook veel in de regen gereden, dus vandaag er naar gekeken. Het olieverdeelpuntje zat helemaal vol met zand/olie/prut, waardoor de olie niet voldoende meer op het kettingwiel kwam. De boel gedemonteerd, schoongemaakt en voorzien van nieuwe tiewraps, het smeert weer zoals het hoort.
 
Zojuist ook een Loobman geïnstalleerd op mijn ww-motor. Ik heb een paar maanden lopen eikelen met Cobrra-klonen van AliExpress die maar bleven lekken. Beide sets liggen nu in de kliko, wat een zonde van het geld en de tijd die ik daarin heb gestopt. Ik vond de Loobman niet heel makkelijk om te installeren, maar het systeem is zo simpel dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed blijft gaan. Ik stop er een mengsel van kettingzaagolie en 10w40 in.
20191221_133321.jpg
 
Zojuist ook een Loobman geïnstalleerd op mijn ww-motor. Ik heb een paar maanden lopen eikelen met Cobrra-klonen van AliExpress die maar bleven lekken. Beide sets liggen nu in de kliko, wat een zonde van het geld en de tijd die ik daarin heb gestopt. Ik vond de Loobman niet heel makkelijk om te installeren, maar het systeem is zo simpel dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed blijft gaan. Ik stop er een mengsel van kettingzaagolie en 10w40 in.Bekijk bijlage 1451389
Wel niet zo handig om het slangetje half dicht te knijpen met die kabelbinder.
 
Zojuist ook een Loobman geïnstalleerd op mijn ww-motor. Ik heb een paar maanden lopen eikelen met Cobrra-klonen van AliExpress die maar bleven lekken. Beide sets liggen nu in de kliko, wat een zonde van het geld en de tijd die ik daarin heb gestopt. Ik vond de Loobman niet heel makkelijk om te installeren, maar het systeem is zo simpel dat ik er wel vertrouwen in heb dat het goed blijft gaan. Ik stop er een mengsel van kettingzaagolie en 10w40 in.Bekijk bijlage 1451389
Ik heb een echte cobra en die lekt niet , toevallig van de week voor de tweede keer gevuld
 
Klopt, de installatie is even een dingetje. De engelstalige gebruiksaanwijzing lijkt zo uit de jaren zeventig te stammen en is niet altijd even duidelijk opgezet, maar iedereen komt er uiteindelijk wel uit......
Ik heb goed naar het YouTube-filmpje gekeken, dat was een stuk duidelijker. Alleen ik snap niet waarom ze laten zien dat dat potje aan de vorkpoot wordt bevestigd.
 
Ik heb goed naar het YouTube-filmpje gekeken, dat was een stuk duidelijker. Alleen ik snap niet waarom ze laten zien dat dat potje aan de vorkpoot wordt bevestigd.
Het is handig om de doseerunit (het potje) op een plek te plaatsen waar je er tijdens het rijden goed bij kan omdat je de knop ingedrukt moet houden. Ook is er zicht op houden prettig zodat je op tijd weet dat je moet gaan navullen.

Kettingzaagolie werkt inderdaad prima, maar kies dan wel de dun-vloeibare variant.
 
Ik gebruik en verkoop ze al jaren.
Het enige nadeel is dat je niet te dikke olie kan gebruiken omdat dan de doorstroomsnelheid erg laag wordt.
Maar voor 3 tientjes mag je ook niet de wereld verwachten, toch?

Als je de Engelse gebruiksaanwijzing kan lezen is installatie niet ingewikkeld, wel veel werk.

Vandaag besteld bij AFS8-)*O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan