Loodvrij op Dashboard en Nu ????

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Lekker hoor, heb ik net een nagelnieuwe motor (nog aan het inrijden zelfs) spuit er euro loodvrij in de rondte !!!!!
Shit alles onder, mijn ogen vol met dat goedje, motor onder en naar nu blijkt bijt dat goedje behoorlijk op mijn zwarte dashboard uit ;(
Vreemde is dat mijn klokken en hun directe omhulsel wel zwart blijven maar het huis is dus compleet naar de galamiezen :( :( Het ziet eruit alsof er grijze wolken overheen liggen en nog wat regendruppels. Verkleuring is ook grijs (loodkleurig).

Vraag van mij aan jullie: hebben jullie dit ook wel eens gehad en zo ja (ik hoop voor jullie van niet) hoe krijg je je dashboard weer netjes ? Mag je op coulantie en garantie rekenen ?

Hier ben ik dus echt ZIEK van !!

P.s. dealer gaf bij monde van medewerkster aan dat ze wel zouden kijken bij de eerste service beurt en afhankelijk van mijn wens misschien een dashboard vervangen (lees.. naar alle waarschijnlijkheid op mijn kosten !) :( .

C.U.


:j
 
Maat van kreeg tijdens tanken ook benzine over zijn kuipruitje (wat een service). Ruitje sloeg mat uit en de scheuren sprongen erin. Sindsdien tank ik altijd zelf. Ik heb die service van die 16-jarigen niet nodig. Gelukkig heeft de aansprakelijkheidsverzekering van de pomphouder uitgekeerd.
 
Ahh, ik heb een lichte plek op m'n zwarte tank (het plastic omhulsel dan, tank zit eronder), net of de verf/lak een beetje dof is. Zou dus goed van benzine kunnen komen wat erop is gevallen? :?
 
Er bestaat bij de autohandel ook spul om zwarte kunststof bumpers weer mooi zwart te maken.

Idd. Denk er wel aan welke je koopt. Ze hebben veel soorten, de een is een echte poets, de andere een beetje een verf.

Werkt best goed.

Maar zwart plastic wat wit of grijzig uit springt van de chemicalien.. dat word erg moeilijk..
 
Heb ik ook last van op mijn spatbord-verlenger :? maar dat is dus een soort van ruw zwart plastic en krijg het ook niet echt weg. Op het eigenlijke spatbord heb ik het wel netjes weggekregen door em in de was te zetten en een beetje te boenen. Maar dit is dus wel een glad soort plastic.
 
...Moeten jullie hem niet eerst feliciteren met zijn nieuwe fiets.. :?

GEFELICITEERD!! :]


Hee, maar bij de halfords heb je idd van die
spulletjes. 'plasticlean' als ik het me goed herinner. Das gewoon een of ander blank goedje, ga niet met kleurenderrie lopen proberen iig.

succes ermee!
 
Yo, bij de halfords, een zwarte plastic verf, net schoensmeer, werkt perfect, maar blijft niet voor eeuwig zitten. Als je het maar goed gelijkmatig uitsmeert, werkt het best.

Suuk6 met oplossen


Oh ja, Gefeliciteerd met je bike!!!!
 
ga in eerste instantie eerst maar eens voor de plastic-clean. Ben voorzichtig aangelegd vandaar :)
Ehhh dat is nadat ik voor mijn eerste service-beurt ben geweest want ik probeer eerst verhaal tel halen bij de BMW dealer/importeur.

C.U.


:j
 
Als je motor nog zo nagelnieuw is, is het zone om met smeersels aan de gang te gaan. Dit is volgens mij een verzekeringskwestie. Is toch schade aan je motor? Ik hoop dat je all-risk verzekerd bent dan kun je (minus eigen risico) toch aardig wat vergoed krijgen. Of anders degene aansprakelijk stellen die dit heeft veroorzaakt. (moet je eigenlijk in eerste instantie doen!!)
 
Allereerst, van harte!!!

Als het met al die smeerseltjes die hier genoemd worden niet werkt, zou ik gewoon het dashboard uit elkaar schroeven, de ruitjes afplakken en het dashboardje spuiten...

Is het oppervlak nog wel glad???

(Ik heb ook al es lopen knoeien met die rommel, spoot ook in de rondte, vulpistool vasthouden met je pols onder een gekke hoek is toch niet zo'n goed idee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan