Loopt niet meer na carburateur revisie (Suzuki DR600 19898)

H. De vries

Rookie
21 apr 2022
9
0
Moinnn!

Ik heb laatst een Suzuki DR600S uit 1989 aangeschaft. Bij testrit liep de motor goed, behalve toen hij warm was toen bleef die stationair op 4000 toeren lopen.

Nu carb gereviseerd en vlotternaald etc. getest of die dicht was. Stationair benzine schroef (voor idle-jet) open gedraaid op 2 omwentelingen en gasschuif opengedraaid op 3 omwentelingen, dit was voor revisie ook ongeveer zo. (Voor beide al meer instellingen geprobeerd)

Motor heeft compressie, vonkt goed, krijgt benzine.

Motor krijg ik nu nauwelijks aan, verzuipt steeds na een kwartier aankicken. Soms krijg ik de motor aan met volle choke na veel kicken, maar krijg hem daarna niet meer aan.

Helpppp!
 

Bijlagen

  • 16509722642602336665699359747350.jpg
    16509722642602336665699359747350.jpg
    399,7 KB · Weergaven: 19
Lekker handig om meteen 2 topiks te openen.



Melding*
 
Is natuurlijk beetje moeilijk om zo te beoordelen. Maar wat versta je onder reviseren? Alleen uit elkaar gehad, gereinigd en weer dicht gemaakt?
Of heb je ook alle pakkingen en vlotternaaldjes vernieuwd? Je zegt dat hij nu verzuipt, meestal gebeurt dat als vlotter blijft hangen of iets doorlekt. Waarschijnlijk heb je toch deze fout op een of andere manier geïntroduceerd?
 
Is natuurlijk beetje moeilijk om zo te beoordelen. Maar wat versta je onder reviseren? Alleen uit elkaar gehad, gereinigd en weer dicht gemaakt?
Of heb je ook alle pakkingen en vlotternaaldjes vernieuwd? Je zegt dat hij nu verzuipt, meestal gebeurt dat als vlotter blijft hangen of iets doorlekt. Waarschijnlijk heb je toch deze fout op een of andere manier geïntroduceerd?
Ik heb hem ultrasoon laten reinigen en voor de rest alles gecontroleerd op beschadiging/ slijtage. Alle rubbers zijn vervangen.

Pakkingen heb ik zelf moeten snijden aangezien deze niet meer verkrijgbaar zijn (0,5 mm dik). Misschien dat daar iets lekt, maar zal dat een aanzienlijk verschil kunnen maken bij het verzuipen?
 
Ik heb hem ultrasoon laten reinigen en voor de rest alles gecontroleerd op beschadiging/ slijtage. Alle rubbers zijn vervangen.

Pakkingen heb ik zelf moeten snijden aangezien deze niet meer verkrijgbaar zijn (0,5 mm dik). Misschien dat daar iets lekt, maar zal dat een aanzienlijk verschil kunnen maken bij het verzuipen?
IK HEB WEL EENS MEGEMAAKT DAT:

ik de vlotterbak pakking te breed had gemaakt en daardoor de vlotter vast zat
 
Nou ben ik ook geen super-expert maar:
Vlotter blijft hangen? Dan zou de carb overstromen en benzine-ballet, of in dichte stand blijven hangen en verzuip je niets.
Pakking lek? Van vlotterbak zou lekkage veroorzaken en niet een verzopen motor door het starten.

Geef je volgas tijdens het starten dat je de motor met starten verzuipt?
 
Nou ben ik ook geen super-expert maar:
Vlotter blijft hangen? Dan zou de carb overstromen en benzine-ballet, of in dichte stand blijven hangen en verzuip je niets.
Pakking lek? Van vlotterbak zou lekkage veroorzaken en niet een verzopen motor door het starten.

Geef je volgas tijdens het starten dat je de motor met starten verzuipt?
Vlotterhuispakking is wel iets lek, zweet heel iets langs de aansluiting. Die dus eerst eens vervangen...
Nee geef geen gas tijdens het starten, alleen choke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan