Loopt te arm

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.145
67
Burgum
Goeie!

Hulp nodig!
Ik heb op mijn xs650 een 2 in 1 inlaat gemaakt. Hier hangt een Mikuni VM36 aan. Ik heb de mikuni inmiddels voorzien van de originele gasnaald en gasnaaldsproeier.
Ik heb de pilot jet vervangen door een 25 en de main jet door een 210. In de USA werkt dit perfect. Bij mij natuurlijk weer niet Hij loopt veel te arm. Heb de pilot al vervangen door een 35, dat scheelt al. Het probleem is nu dat hij boven de 2000 rpm op hol slaat.
De gasnaald hoger zetten helpt ook niet veel.
Waar moet ik dit zoeken? Pilot of main jet?

Er zit trouwens ook een air correction jet in. Deze heb ik al kleiner gemaakt, maar nog te arm.

Wie weet raad?
 
Goeie!

Hulp nodig!
Ik heb op mijn xs650 een 2 in 1 inlaat gemaakt. Hier hangt een Mikuni VM36 aan. Ik heb de mikuni inmiddels voorzien van de originele gasnaald en gasnaaldsproeier.
Ik heb de pilot jet vervangen door een 25 en de main jet door een 210. In de USA werkt dit perfect. Bij mij natuurlijk weer niet Hij loopt veel te arm. Heb de pilot al vervangen door een 35, dat scheelt al. Het probleem is nu dat hij boven de 2000 rpm op hol slaat.
De gasnaald hoger zetten helpt ook niet veel.
Waar moet ik dit zoeken? Pilot of main jet?

Er zit trouwens ook een air correction jet in. Deze heb ik al kleiner gemaakt, maar nog te arm.

Wie weet raad?
Heeft een XS650 ook het beruchte YICS systeem?
Kijk dan eens hier

De symptomen van een niet werkend YICS systeem lijken op te arm lopen....
 
Je hoofdsproeier gaat pas invloed hebben bij ong. driekwart gas. Ik zou zoeken in de stat.sproeier/luchtregelschroef.
Als ik de stationaire sproeier groter maak, gaat hij roken. Luchtregelschroef heb ik ook geprobeerd. Ben bang dat het met de gasnaald te maken heeft. Het zou echter wel moeten werken met de huidige...
 
heb je die carburateur wel goed schoon gemaakt?
kan je uberhaupt wel 1 carb op een tweepitter zetten, met twee inlaten die (aangenomen) volledig in vebinding staan?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan