Lorenzo hard onderuit in Shanghai

zit even naar de kwlaificatie te kijken, zie net dat Lorenzo een bijna highsider heeft overleefd. Leek wel een rodeowedstrijd.

Ech mazzel !!!

De vraag bij Toby Moody,Julian Ryder en Randy Mamola rees over de veiligheid om Lorenzo te laten rijden.
Niet alleen uit overweging voor zijn eigen veiligheid, maar ook die van zijn collega's.
Ik persoonlijk vind het onverantwoord dat Lorenzo gaat rijden ook al is het goed voor het kampioenschap.
Lorenzo is de machine niet de baas en de bijna highsider had iedereen kunnen overkomen, maar dat hij rechtdoor schoot door de grindbak ging en de baan weer opschoot was zeer onveilig.
Wat mij betreft is Lorenzo uit de race.
 
Ik denk ook niet dat hij kan starten, of het moet morgen als allerlaatste man uit de pitlane gebeuren. Dan zou zijn motor wel overeind gehouden kunnen worden door z'n crew, al denk ik dat dat bij de start (zowel grid als pitlane) verboden is.

Beter laat Lorenzo deze race gaan, voor z'n eigen gezondheid én de veiligheid van het hele veld en komt hij enigszins hersteld terug in Le Mans op 16 mei.
 
Racesport.nl, de snelste motorsportwebsite van Nederland

lorenzo heeft alle twee de enkels gebroken blijkt nu !!!!!!!!!!!!!

Ik denk even terug aan de vrije training toen Mamola stond te praten met de Team manager van Lorenzo.
Deze wist toen al tussen neus en lippen door te vertellen dat Pedrosa idd beide enkels kapot had.
Wat mij opviel tijdens de crash was dat Lorenzo landde op zijn rechtervoet gevolgd door zijn linker.
Nadat het bericht kwam dat zijn linker enkel kapot was, twijfelde ik aan dit bericht immers op foto's greep Jorge naar zijn rechter enkel en niet de linker.
Nu rijst bij mij de vraag de berichtgeving in de diverse media wel klopt.
Aan de uitspraken van Mamola twijfel ik niet aangezien ik het zelf hoorde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan