Los stekkertje

ronald3659

Rookie
26 apr 2015
18
0
Den Haag
Na al de nodige uren struinen op het MF heb ik het nog niet gevonden. Daarom toch ook maar een eigen onderwerp starten.

Via MP heb ik een erg leuke GSF600S uit 2001 gekocht die nog niet de 22000km heeft aangetikt.
nu ik hem eens aan een betere inspectie onderwierp zag ik een los stekkertje hangen, alles werkt ( naar mijn idee ). het lijkt er op dat dit origineel is , maar dan hoort het ook iets te doen.
vreemd dus....

Hij hangt los aan de rechterkant net onder de tank boven de carburateurs.


weet iemand waar dit stekkertje voor is?

Zelf ben ik geen klusser zodat ik direct de tank ed. los schroef.
full
 
Het lijkt mij vreemd dat ze er vanaf fabriek een stekkertje in de kabelboom wordt gemaakt die nergens op hoeft te zitten.


Maar Accessoirestekker dus. Kan ik dit opvatten als zijnde stekkertje voor bv. een vaste sigaretten/usb connector.
Zelf heb ik ook geen multimeter om iets te meten( mmmm... moet ik toch eens gaan kopen )
 
Het lijkt mij vreemd dat ze er vanaf fabriek een stekkertje in de kabelboom wordt gemaakt die nergens op hoeft te zitten.


Maar Accessoirestekker dus. Kan ik dit opvatten als zijnde stekkertje voor bv. een vaste sigaretten/usb connector.
Zelf heb ik ook geen multimeter om iets te meten( mmmm... moet ik toch eens gaan kopen )

En toch hebben heel veel motoren ze, de meesten zelfs meerdere.

Het is een contact geschakelde plus en een min, te gebruiken voor bijvoorbeeld handvatverwarming of navigatie. Ik weet niet hoe zwaar hij gezekerd is maar meestal is het ongeveer 10A max.

Het stekkertje zit normaal met een tape'je vast aan de kabelboom ipv zo los te bungelen dan valt hij niet zo op.
 
Het lijkt mij vreemd dat ze er vanaf fabriek een stekkertje in de kabelboom wordt gemaakt die nergens op hoeft te zitten.


Maar Accessoirestekker dus. Kan ik dit opvatten als zijnde stekkertje voor bv. een vaste sigaretten/usb connector.
Zelf heb ik ook geen multimeter om iets te meten( mmmm... moet ik toch eens gaan kopen )
veel motorfietsen, auto's, ed worden veel al met 'losse stekkers' voorzien. De kabelboom is gewoon klaar voor de mogelijke opties die af fabriek geleverd kunnen worden.
 
Nooit geweten dat dit soort stekkertjes dus standaard zijn.
Ik vond het ook al zo vreemd alles werkt maar er hangt een stekkertje los.
Ik meet hem ( zodra ik een metertje heb ) even voor de zekerheid, en gaat hem dan erg blij gebruiken voor een 12V/USB aansluiting voor mijn telefoon.

iedereen bedankt
 
Het zijn sowieso geen waterdichte connectors, dus een contrastekker doet niks wat dat betreft. Op sommige nieuwere modellen zitten wel waterdichte connectors, en die hebben dan ook wel een contra voorzien van rubber plugjes.

Ja ok, maar dat zou het voor veel mensen misschien wat duidelijker maken als men dat af fabriek wel zou doen, aangezien TS nu op zoek gaat naar 'het andere uiteinde ©' ;)

Als het alleen bedoelt is voor de dealer om er iets aan te hangen maakt het niks uit natuurlijk..
 
Nooit geweten dat dit soort stekkertjes dus standaard zijn.
Ik vond het ook al zo vreemd alles werkt maar er hangt een stekkertje los.
Ik meet hem ( zodra ik een metertje heb ) even voor de zekerheid, en gaat hem dan erg blij gebruiken voor een 12V/USB aansluiting voor mijn telefoon.

iedereen bedankt

Niet de stekker eraf knippen he, even met een mooi origineel stekkertje aansluiten ;)
http://www.rdae.nl/nl/hon2b-stekker-2-polig-zwart.html
 
Na al de nodige uren struinen op het MF heb ik het nog niet gevonden. Daarom toch ook maar een eigen onderwerp starten.

Via MP heb ik een erg leuke GSF600S uit 2001 gekocht die nog niet de 22000km heeft aangetikt.
nu ik hem eens aan een betere inspectie onderwierp zag ik een los stekkertje hangen, alles werkt ( naar mijn idee ). het lijkt er op dat dit origineel is , maar dan hoort het ook iets te doen.
vreemd dus....

Hij hangt los aan de rechterkant net onder de tank boven de carburateurs.


weet iemand waar dit stekkertje voor is?

Zelf ben ik geen klusser zodat ik direct de tank ed. los schroef.

Yep, elektrische carbheaters. Is een optie bij Suzuki. Als je in de winter rijd is het wel handig (tegen bevreizende carbs)


Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan