loskoppeling bijzondere verrichtingen per 01-04-04

loskoppeling bijzondere verrichtingen

  • ik heb al een rijbewijs

    Stemmen: 31 72,1%
  • moeilijker examen

    Stemmen: 1 2,3%
  • makkelijker examen

    Stemmen: 0 0,0%
  • geld klopperij van cbr

    Stemmen: 11 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    43

jokermotor

Die hard MF'er
11 sep 2003
518
0
Amersfoort
Wat vinden jullie er van dat volgend jaar de bijzondere verrichtingen losgekoppeld worden.
Dit betekend dus dat je twee keer bij het cbr moet komen.
 
Laatst bewerkt:
:^

Maareh, is het nou zo dat je als je voor één van de onderdelen geslaagd bent, dat je die dan ook niet steeds opnieuw hoeft te doen? Met andere woorden: als je zakt voor bijzondere verrichtingen en je hebt "weggedrag" gehaald, moet je dan beide nog eens opnieuw doen? :X
 
:^

Maareh, is het nou zo dat je als je voor één van de onderdelen geslaagd bent, dat je die dan ook niet steeds opnieuw hoeft te doen? Met andere woorden: als je zakt voor bijzondere verrichtingen en je hebt "weggedrag" gehaald, moet je dan beide nog eens opnieuw doen? :X
je mag pas het verkeersdeel aanvragen als je je bijzondere verichtingen gehaald hebt
 
:^

Maareh, is het nou zo dat je als je voor één van de onderdelen geslaagd bent, dat je die dan ook niet steeds opnieuw hoeft te doen? Met andere woorden: als je zakt voor bijzondere verrichtingen en je hebt "weggedrag" gehaald, moet je dan beide nog eens opnieuw doen? :X

Wat ik heb begrepen is dat in de nieuwe situatie je examen voor bijzondere verrichtingen een tijdje geldig blijft, net zoals bij theorie het geval is.
[edit] je mag pas voor verkeer afrijden als voor je theorie én bijzondere verrichtingen geslaagd bent.

kijk anders even bij het cbr

De meeste nieuwe verrichtingen zijn niet moeilijk, het lastigste wordt waarschijnlijk de korte slalom in de 1e versnelling...
 
Ik kan nou niet zeggen dat die nieuwe verrichtingen veel met veilig motorrijden te maken hebben. Lopen met je motor en wegrijden uit een parkeervak, hoe krijgen ze het verzonnen. Dit soort termen komen in de ongevalstatistieken toch echt niet voor.
En dat "achtje" heb ik ook nooit begrepen. Sinds mijn examen ben ik die pionnetjes niet meer tegengekomen.
Die uitwijkoefening is het enige wat iets toevoegt.
Het is een ontmoedigingsbeleid om te vookomen dat we op zo'n gevaarlijk apparaat gaan rijden.

Maarrehh, Jokerdepoker, wat vind je zelf?

[me]Boxer is blij dat hij zijn rijbewijs gehaald heeft toen je nog geen apart theorie-examen hoefde te doen.[/me]
 
Maarrreehh Die datum, dat lijkt welleehhhh ????

Hahaaa, het is een grap, ik ben er ingetuind.

:}

Geen grap! Gaat echt gebeuren anders hebben ze ook alle instructeurs in het complot betrokken. Het verhaal speelt als sinds begin dit jaar en zou aanvankelijk eerder worden ingevoerd, maar is uitgesteld vanwege organisatorische problemen en protesten.

[me]Snarfman die blij is dat hij zijn A-tje heeft gehaald[/me]
 
Wanneer gaan ze invoeren dat je op je zadel moet kunnen gaan staan tijdens de rit? 8-)
 
Geen grap! Gaat echt gebeuren anders hebben ze ook alle instructeurs in het complot betrokken. Het verhaal speelt als sinds begin dit jaar en zou aanvankelijk eerder worden ingevoerd, maar is uitgesteld vanwege organisatorische problemen en protesten.

[me]Snarfman die blij is dat hij zijn A-tje heeft gehaald[/me]
nee, die zijn er ook ingetrapt


sssst ;)
 
Maarrreehh Die datum, dat lijkt welleehhhh ????

Hahaaa, het is een grap, ik ben er ingetuind.

:}

't zou wel een hele leuke zijn zeg, kijk al die lessertjes eens lopen met hun motor of wegrijden uit een parkeervak. :)

Maar is 't niet zo dat al decennia lang er geen grote beslissingen/projecten op 1 april gepland worden omdat die dag eigenlijk één grote grap is, en niets serieus wordt genomen? Dus waarom zou dit wèl waar zijn? :z
(Waarom niet per 1 maart of 1 mei?)
 
Maarrehh, Jokerdepoker, wat vind je zelf?

[me]Boxer is blij dat hij zijn rijbewijs gehaald heeft toen je nog geen apart theorie-examen hoefde te doen.[/me]

ik vind het geldklopperij en kl*te dat ik vanuit amersfoort met mijn leerlingen in utrecht bijzondere verrichtingen examen moet gaan doen. Dat betekend voor de leerling dat het exemen veel duurder word omdat je voor en na je examen een les ingepland krijgt om heen en terug te rijden.

GREETZ Joker

[off topic] boxer ga jij ook nog in funktie naar de rai? [einde off topic]
 
Ik kan nou niet zeggen dat die nieuwe verrichtingen veel met veilig motorrijden te maken hebben. Lopen met je motor en wegrijden uit een parkeervak, hoe krijgen ze het verzonnen. Dit soort termen komen in de ongevalstatistieken toch echt niet voor.
En dat "achtje" heb ik ook nooit begrepen. Sinds mijn examen ben ik die pionnetjes niet meer tegengekomen.
Die uitwijkoefening is het enige wat iets toevoegt.
Het is een ontmoedigingsbeleid om te vookomen dat we op zo'n gevaarlijk apparaat gaan rijden.

Maarrehh, Jokerdepoker, wat vind je zelf?

[me]Boxer is blij dat hij zijn rijbewijs gehaald heeft toen je nog geen apart theorie-examen hoefde te doen.[/me]

Mwah ik vind de remproef, en slalom toch wel degelijk een toegevoegde waard hebben
 
als iemand die nog lest:
die uitwijkoefening lijkt me een heel goed id....
de rest... remproef van 80 km/h lijkt me dom want als je je rbw hebt rij je waarschijnlijk harder ( als je remmen moet "weet" je hoe het hoort )en gasan mensen zich hiernaar gedragen.....
denbk dat ze beter die grappies van de vro kunnen doen: ove balkje rijden enzo voor het evenwicht.....

de geldklopperij factor vind ik eerlijk gezegd ook errug groot....

hoop dat ik m voor 1 april heb!!

grtz

mafkeezzz
 
als iemand die nog lest:
die uitwijkoefening lijkt me een heel goed id....
de rest... remproef van 80 km/h lijkt me dom want als je je rbw hebt rij je waarschijnlijk harder ( als je remmen moet "weet" je hoe het hoort )en gasan mensen zich hiernaar gedragen.....
denbk dat ze beter die grappies van de vro kunnen doen: ove balkje rijden enzo voor het evenwicht.....

de geldklopperij factor vind ik eerlijk gezegd ook errug groot....

hoop dat ik m voor 1 april heb!!

grtz

mafkeezzz

ik hoop ook voor je dat je voor 1 april kan afrijde want er is geen overgangs regeling
 
geen overgangsregeling???
wat is dat voor onzin hee

ken ik er wat aan doen dat de examinator me niet zou laten slagen


( k heb toch geen ingreep kunnen krijgen??? :+ )

leuk geregeld door dat maffe lands / eu bestuur weer......
( eerst de bpm enzo afschaffen dan praten we wel weer verder over hoe wij verkeersdeelnemers de kas weer spekken :( )

grtz
 
Terug
Bovenaan Onderaan