loslatende coating in bezine tank

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
353
71
Heerlen
ik heb een triumph adventure 900 uit 1999 , nu heb ik van het weekend gemerkt dat de coating aan de binnenkant van de benzinetank gaat loslaten.normaliter hoeft dit geen ernstig probleem te zijn MAAR de vorige eigenaar ( HANDIGE HARRIE ) heeft de kunststof filters die op de pijpjes horen te zitten van de benzinekraan verwijder waardoor de verfschilfertjes tussen de vlotternaalden komen te zitten en de carburateurs overlopen. Nou vraag ik mij af hoe krijg ik die coating helemaal uit de benzine tank en zal ik de binnenkant gewoon blank laten ???? , GRAAG JULLIE MENING HIEROVER !!!! :? :? :?
 
Ik spreek even uit professionele ervaring helaas, ik heb de laatste tijd veel tanken kunnen herstellen die slecht of niet behandeld waren na schade herstel.

Vraag 1 weet je of de motor ooit schade heeft gehad aan de tank en is over gespoten?
Als ik je verhaal zo hoor is er al nadien een coating aangebracht.

Er is jaren in NL een goedje verkocht wat prima werkte maar een jaar of 4 geleden hebben ze de formule veranderd en zijn er veel tanken behandeld waar nu de coating van los komt.

Daarnaast is het coaten van een tank een secuur werkje, volg je de stappen niet goed laat de coating tzt ook los.

Daarbij het verhaal dat je de filter pijpjes mist, duid mij erop dat er inderdaad nadien je tank gecoat is omdat de spuiter/ schade hersteller zijn werk of dat van een ander niet vertrouwde. Je moet namelijk die filters verwijderen anders krijg je de rest coating en het schoonmaak middel niet uit je tank. Die filters kunnen behoorlijk aan de prijs zijn en presto ze worden niet terug geplaatst.

Om jou op je vraag te beantwoorden.

Stap 1:
Je kunt indien je het er goed uit kunt krijgen met bv een magneet je tank vullen met schroeven en deze langdurig schudden en draaien, helaas net zo lang tot het losse spul eruit is.

Ik gebruik daar een tuimelaar voor met de hand kan ook lekker old skool.

Stap 2:
Dan behandel je de tank met een roest oplosser. Hiermee haal je de vlieg roest eruit.

De meeste tanks zijn niet behandel van binnen zolang er maar continu benzine in staat zal geen problemen hebben bij land durig droog staan gaan deze weer vlieg roest ontwikkelen.

stap 3:
Je kunt deze nog wel behandelen met een coating ik gebruik hiervoor een 1 component coating waar ik goede ervaring mee heb.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Grt Ulleke aka Dré
 
Laatst bewerkt:
uitleg van ulleke was zeer goed en ga het zeker proberen , of ik de binnenkant blank laat weet ik nog niet een 1 component zoals ulleke voorsteld kan ook misschien heeft iemand een ander idee ????
 
De tank in een slaapzak wikkelen en dan in een betonmolen stoppen. Lekker laten draaien.

Zo doe ik het ook O-) met een oude betonmolen, maar die loopt over een beugel waardoor die ook gelijk heen en weer gaat.

15 minuten een zijde dan draaien en opnieuw. Net zo lang tot deze schoon is.

Ik gebruik meestal gipsplaat schroeven (zijn voorhanden) Maar elke 4.0 schroef is goed, niet te lang en te veel ivm verwijderen schroeven. Flinke handvol moeren en boutjes mag natuurlijk ook. maar schroeven hebben net iets meer scherpe kantjes dus werken sneller.
 
die epoxy remover staat mij wel aan maar ben ik dan verplicht om er weer een coating erin aan te brengen of kan ik de binnenkant van de tank ook gewoon blank laten,zomers lekker rijden en s,winters lekker vol laten staan met benzine ???? ..
 
Terug
Bovenaan Onderaan