Losse banden laten monteren

Wat vind je ervan dat niet alle motorzaken losse banden will

  • Waarom zouden ze dat niet doen?

    Stemmen: 10 52,6%
  • Waarom zouden ze dat wel doen?

    Stemmen: 8 42,1%
  • Anders..... zeg dan waarom of wat je vind hieronder.

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19
auto garage's met machine kunnen het ook gewoon.

daar gebeurde het netter als bij de lokale motorboer :X

gr. Steven

dat is idd waar, maar dan moeten ze de machine ombouwen en dat kost weer geld (manuren) dan komt het omslaan en balanceren van een band op 35 euro per stuk.
En niet elke garage heeft een adapter om de machine geschikt te maken voor motorbanden.
 
Bij de zaak waar ik mn achterband heb gekocht en op het laten zetten was het monteren/balanceren gewoon gratis. Dat is nog eens service!
 
Bij de zaak waar ik mn achterband heb gekocht en op het laten zetten was het monteren/balanceren gewoon gratis. Dat is nog eens service!
Zullen ze dan wel in de bandenprijs hebben doorberekend :? aangezien er zoveel prijsverschillen zijn...
 
auto garage's met machine kunnen het ook gewoon.

daar gebeurde het netter als bij de lokale motorboer :X

gr. Steven
Das lang niet overal zo. In veel autobanden apparaten kan een motorwiel niet ingespannen worden omdat de naaf van een motorwiel een stuk breder is.
 
Ik heb er geen problemen mee als er wat meer gerekend word voor mijn zelf meegebrachte band.

Waar ik wel problemen mee had is met een bandenzaak in Fijnaart, Korst Banden. Die had ik gebeld dat ik lek stond en of ik mijn zelf mee te brengen band kon laten monteren. Dat was geen enkel probleem zeiden ze me aan de telefoon.

Dus ik thuis mijn lekke (langzaam leeglopende) band opgepompt en de 5km snel daarnaartoe gereden.

Kom ik daar aan, zeggen ze dat ze het helemaal niet doen. Ik maak duidelijk dat me even tevoren aan de telefoon is meegedeeld dat het geen probleem was.

Na een hoop gezeik over en weer willen ze het wel doen voor € 50. Ik ben gauw op de motor gesprongen en weggereden. Die zien mij nooit meer terug. (Ook niet met de auto, waarvoor ze al diverse malen 4 nieuwe banden aan me hebben verkocht en omgelegd)

Ze zullen gedacht hebben me eens een flink oor aan te naaien, omdat ik al lek stond. Kost ze iig veel maar dan die € 50 die ze wilden pakken.

De banden kwamen trouwens uit Spanje, achterband MPP 190 à € 139 en voorband MPP 120 à € 81.

Heb de band er nu ergens anders om laten leggen voor € 20 (incl. verw. bijdrage) en die hebben er een klant bij: Gelijk wat andere spullen daar gekocht, zoals bokjes etc. www.racing-bikes.nl
 
Waar ik wel problemen mee had is met een bandenzaak in Fijnaart, Korst Banden.

Heb de band er nu ergens anders om laten leggen voor € 20 (incl. verw. bijdrage) en die hebben er een klant bij: Gelijk wat andere spullen daar gekocht, zoals bokjes etc. www.racing-bikes.nl



Zit je iig niet ver uit de buurt van S&G banden te Numansdorp.
17.50 euro omleggen en balanceren. (los wiel)
 
Zullen ze dan wel in de bandenprijs hebben doorberekend :? aangezien er zoveel prijsverschillen zijn...

Ik ben 4 motorzaken in de regio langsgeweest. Mede op zoek naar een goede dealer als beginnend rijder. En degene die mij het dichtst bij mijn huis zat was het kleinst kwa zaak, maar ook het goedkoopst kwa band en gratis montage en balanceren.

En de band kon ik daar zo achterlaten. Ik heb de prijs op het internet vergeleken en dan zat je op 20 euro verschil. Maar die internetband moet je nog laten verzenden en erop laten zetten. Plus dat je de oude band nog kwijt moet.

Goeie zaak dus.
 
Bij kracht motorsport(nabij Leeuwarden is monteren en balanceren op losse velg 12.50.Als je de banden daar haalt dan is het gratis.

Ik ben er vanmorgen geweest voor een nieuwe dunlop 208 achterband(180-55) en een gebruikte 208gp voorband(135km)
Ik heb daar terplaatse de wielen eruit gehaald en was inclusief monteren en balanceren en verwijderingsbijdrage(5 euro) 155 euro kwijt.

Frans
 
Ik ben 4 motorzaken in de regio langsgeweest. Mede op zoek naar een goede dealer als beginnend rijder. En degene die mij het dichtst bij mijn huis zat was het kleinst kwa zaak, maar ook het goedkoopst kwa band en gratis montage en balanceren.

En de band kon ik daar zo achterlaten. Ik heb de prijs op het internet vergeleken en dan zat je op 20 euro verschil. Maar die internetband moet je nog laten verzenden en erop laten zetten. Plus dat je de oude band nog kwijt moet.

Goeie zaak dus.
Goed zoekwerk *D
 
Denk niet dat het imago van de gemiddelde motorzaak zo slecht is, ik denk zelfs dat deze goed is. Hier op MF is het makkelijk om lekker anoniem te klagen en te schoppen naar een dealer, service is k#t, ze zijn te duur en noem maar op. IRL hebben deze mensen vaak minder te klagen, gaan ze gewoon weer naar hun dealer toe en laten ze zich met dezelfde lach weer "naaien" en dan hier maar weer anoniem afgeven :X

Voor de meeste MF-ers is motorrijden puur hobby en dus zijn het bijkomende kosten die een aanval doen op de bankrekening. Die kosten wil je altijd zo goedkoop mogelijk houden en dus is het al gauw te duur. Bovendien is alles in NL te duur (zo is de huidige tendens), dus het roept ook makkelijk. Tel daar bij op dat de dingen bij een dealer idd duurder zijn dan bij de groothandel (die minder kosten heeft) en je vindt je gelijk in de klacht dat het te duur is. Maar verleent de groothandel je ook enige vorm van service, garantie en montagewerkzaamheden? Vast niet :P
Ben Net User he ....tis te merken :Y
Zolang je een set banden nog voor meer dan 100€ goedkoper thuis bezorgt kan krijgen betekend het dat de prijzen te hoog zijn.
Je moet wel héél naïef zijn om te denken dat dit enkel alleen het geval is met banden |(
Nog maar niet te spreken over de marges op occasions O-)
Natuurlijk ligt het kostenplaatje voor een motorzaak ook weer net even anders. :Y
Maar dan nog.....
In de koekblikken wereld maken ze geen problemen als je met een band en een velg aan komt, met de vraag of ze die ff om willen leggen. :N
Daar balanceren ze hem ook nog voor je en dat voor 10€ gemiddelt.
Dus waarom zeuren als motorzaak als een motorrijder met een zelfde vraag komt.
Gelul over verschil tussen motorzaak en groothandel is dus geheel niet aan de orde O-)
Overigens weet ik inmiddels exact de marges tussen dealers en groothandel vanwegen de opzet van een eigen shop :P

En ehh...dit is geen klagen maar een vaststelling |(
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar ik losse banden kan laten monteren tegen een schappelijke prijs?
(motorzaken die ik gebeld doen dat allemaal niet (meer) '( ) (Rima motoren en Ritzen)
(liefst omg Budel)
Nou ik kan me idd herinneren dat je vanmorgen gebeld had, ik ben al een hele tijd aan 't overwegen als ik niet tóch meegebrachte banden moet gaan monteren, en achteraf had ik spijt dat ik nee gezegd had, ik had de knoop nog niet doorgehakt, maar ik kon niet terugbellen.
Dus ik wil ze wel voor je d'r opleggen, ik vraag hiervoor de tijd die ik nodig heb gewoon aan uurtarief, en ook de verwijderingsbijdrage wordt in rekening gebracht.
Hetgeen wat me aan heel dat gedoe van die prijzen stoort, is dat de particulier denkt dat we de banden bij de importeur zowat gratis krijgen, en dat renteverlies op de voor de klant voorradig gelegde banden (je wilt iemand immers meteen kunnen helpen) niet bestaat.
ook wordt er niet nagedacht wat een ontzettende kosten het hebben van een motorzaak met zich meebrengt, de opbrengsten kunnen daar vaak niet tegenaan.
Ook krijg ik zeer vaak 't gevoel dat ik alleen maar goed ben als er gezeur is met iets, waar ze op het laatst bij me komen aanzeulen, en dan mag het ineens niks meer kosten, want er is op een aantal onkundige adressen al voor veel geld aan verspijkerd.
Maak ik dat ding goed en voor een goede prijs, komt de klant als dank niet meer terug totdat hij weer vast zit met een ander probleem, en tussentijds gaat hij de onderdeeltjes en de rest van eventuele benodigdheden gewoon weer op het allergoedkoopste adres kopen, waarna ik het weer mag opknappen als er weer eens gezeik is, en natuurlijk alweer liefst voor niks, en gisteren klaar.
Vreemd hè dat er zoveel zaken de deuren moeten sluiten, en er minder service verleend wordt........., de klant heeft hierin NET ZOVEEL schuld als de ondernemer, beide argumenten zijn begrijpelijk, maar op een of andere manier lukt het niet om een goede overeenstemming te verkrijgen.
 
En als ik m'n oude banden nu zelf meeneem ?
Krijg ik dan de verwijderingsbijdrage in mindering eigenlijk :?
 
Voor de bandenhandel is het ook makkelijker, als je enkel hoeft te leveren, hoef je geen dure apparaten te kopen voor montage en- of onderhoud. Scheelt geld hoor, enkel magazijn en geen werkplaats!

De Tango is ook goedkoper dan de normale pomp langs de weg! Ze hebben tenslotte geen personeels- en geen shopkosten, dus kunnen ze ook goedkoper zijn ;)

Dat Tango verhaal wil ik wel even ontkrachten, in Staphorst, is de Tango net zo duur als de bemande stations, dus 1 x raden waar ik tank ? Niet bij Tango
 
Nou ik kan me idd herinneren dat je vanmorgen gebeld had, ik ben al een hele tijd aan 't overwegen als ik niet tóch meegebrachte banden moet gaan monteren, en achteraf had ik spijt dat ik nee gezegd had, ik had de knoop nog niet doorgehakt, maar ik kon niet terugbellen.
Dus ik wil ze wel voor je d'r opleggen, ik vraag hiervoor de tijd die ik nodig heb gewoon aan uurtarief, en ook de verwijderingsbijdrage wordt in rekening gebracht.
Hetgeen wat me aan heel dat gedoe van die prijzen stoort, is dat de particulier denkt dat we de banden bij de importeur zowat gratis krijgen, en dat renteverlies op de voor de klant voorradig gelegde banden (je wilt iemand immers meteen kunnen helpen) niet bestaat.
ook wordt er niet nagedacht wat een ontzettende kosten het hebben van een motorzaak met zich meebrengt, de opbrengsten kunnen daar vaak niet tegenaan.
Ook krijg ik zeer vaak 't gevoel dat ik alleen maar goed ben als er gezeur is met iets, waar ze op het laatst bij me komen aanzeulen, en dan mag het ineens niks meer kosten, want er is op een aantal onkundige adressen al voor veel geld aan verspijkerd.
Maak ik dat ding goed en voor een goede prijs, komt de klant als dank niet meer terug totdat hij weer vast zit met een ander probleem, en tussentijds gaat hij de onderdeeltjes en de rest van eventuele benodigdheden gewoon weer op het allergoedkoopste adres kopen, waarna ik het weer mag opknappen als er weer eens gezeik is, en natuurlijk alweer liefst voor niks, en gisteren klaar.
Vreemd hè dat er zoveel zaken de deuren moeten sluiten, en er minder service verleend wordt........., de klant heeft hierin NET ZOVEEL schuld als de ondernemer, beide argumenten zijn begrijpelijk, maar op een of andere manier lukt het niet om een goede overeenstemming te verkrijgen.

Moet volgens mij best wel kunnen, ik haal al mijn onderdelen bij dezelfde zaak en ook de banden etc. Monteer op de banden na alles zelf. Ook kom ik daar regelmatig met vrienden e.d. onderdelen halen. En als er dan een keertje een bandje van de circuitracer van een vriend moet worden gewisseld, wordt er niet moeilijk over gedaan. En een gebruikte circuitband wordt voor een normaal bedrag over gezet op de straatfiets, om verder op te rijden. En als dan een van hun monteurs met een kapotte motor met zijspan langs de weg staat, wordt die zwik op de aanhanger gezet en netjes naar huis gebracht.
Het is simpelweg geven en nemen, anders kom je er niet. Een zaak is geen filantropische instelling, die alles weg kan geven. Ik ben alleen bang dat de meeste klanten dit alleen snappen, als ze een tijdje een eigen zaak runnen.

Overigens waarom zit je zover naar het zuiden, wordt zo lastig om eens een kijkje te nemen. :)
 
Moet volgens mij best wel kunnen, ik haal al mijn onderdelen bij dezelfde zaak en ook de banden etc. Monteer op de banden na alles zelf. Ook kom ik daar regelmatig met vrienden e.d. onderdelen halen. En als er dan een keertje een bandje van de circuitracer van een vriend moet worden gewisseld, wordt er niet moeilijk over gedaan. En een gebruikte circuitband wordt voor een normaal bedrag over gezet op de straatfiets, om verder op te rijden. En als dan een van hun monteurs met een kapotte motor met zijspan langs de weg staat, wordt die zwik op de aanhanger gezet en netjes naar huis gebracht.
Het is simpelweg geven en nemen, anders kom je er niet. Een zaak is geen filantropische instelling, die alles weg kan geven. Ik ben alleen bang dat de meeste klanten dit alleen snappen, als ze een tijdje een eigen zaak runnen.

Overigens waarom zit je zover naar het zuiden, wordt zo lastig om eens een kijkje te nemen. :)

Je wilt niet weten hoe veel mensen hier in 't zuiden zijn :N
Vaak als ik met collega's die wat noordelijker zitten een praatje maak, snap ik niet wat ik hier nog doe.
Misschien wíllen de mensen gewoon geen motorzaak in de regio hier, en zit ik gewoon voor de kat z'n k*t te vechten om fatsoenlijk te kunnen leven.
De historie van onze stad vertelt ook dat hier geen énkele motorzaak ooit heeft gedraaid, vroeger (+/- 50 jaar geleden) was er een zaak die heette "simar" ofzoiets, en die heeft het max 10 jaar uit kunnen houden, daarna kwam hier "Riemersma" (pakweg 28 jaar geleden) en die heeft het 2 jaar uitgehouden en is daarna rap met zijn staart tussen de benen terug naar eindhoven gegaan.
Ik zit er nu 15 jaar, en werk me te pleuris, en dankzij de vele uren die ik maak kan ik me goed drijvend houden, maar van klanten die me iets gunnen heb ik (op een paar mensen na) nog niks gemerkt.
Eigenlijk moest ik je eensuitnodigen om eens een maand over mijn schouders mee te kijken, geloof me, je zou geen voet meer in limburg zetten.........
 
Als er mensen zijn die er echt problemen mee hebben dat een bedrijf een bedrag rekent voor de tijd die je gebruikt, koop dan gewoon een bandenwisselapparaat waar je zelf met de hand banden kan wisselen, duurt ff langer, maar je hoeft niet met je banden te leuren, er treden wat minder irritaties op tussen bedrijf en klant, en je hoeft 1s middags niet op visite bij je schoonbouders omdat je dan net ff bezig bent om je banden te wisselen.

oh ja die dingen verkopen ze o.a. hier, ze staan bij accesoires http://www.bonmotoren.nl/
 
Je wilt niet weten hoe veel mensen hier in 't zuiden zijn :N
Vaak als ik met collega's die wat noordelijker zitten een praatje maak, snap ik niet wat ik hier nog doe.
Misschien wíllen de mensen gewoon geen motorzaak in de regio hier, en zit ik gewoon voor de kat z'n k*t te vechten om fatsoenlijk te kunnen leven.
De historie van onze stad vertelt ook dat hier geen énkele motorzaak ooit heeft gedraaid, vroeger (+/- 50 jaar geleden) was er een zaak die heette "simar" ofzoiets, en die heeft het max 10 jaar uit kunnen houden, daarna kwam hier "Riemersma" (pakweg 28 jaar geleden) en die heeft het 2 jaar uitgehouden en is daarna rap met zijn staart tussen de benen terug naar eindhoven gegaan.
Ik zit er nu 15 jaar, en werk me te pleuris, en dankzij de vele uren die ik maak kan ik me goed drijvend houden, maar van klanten die me iets gunnen heb ik (op een paar mensen na) nog niks gemerkt.
Eigenlijk moest ik je eensuitnodigen om eens een maand over mijn schouders mee te kijken, geloof me, je zou geen voet meer in limburg zetten.........

Simar was toch eigenlijk een auto-garage op de Oelemarkt. Simar, zo heette die vent, waren de buren van Marian's ouders. Riemersma was een dependance in Weert (van 1978 tot 1980) van de zaak in Eindhoven, ik heb daar mijn eerste motor (Honda CB550F) in 1979 gekocht. Verder hadden we toch ook een motorcrosszaak in Weert.
Paul, jij bent toch al 17 jaar bezig met je zaak?
 
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het wisselen van een paar banden een probleem was, maar dit kun je natuurlijk ook bij een gewone bandenshop laten doen.
Ik heb ook losse banden bij me, dit vanwege de vakantie want het kan best wel gebeuren dat ik midden in de vakantie ineens een lekke of versleten band heb.. Probleem is vaak dat ze de banden die ik gebruik (16inch) niet op voorraad hebben en dan sta je gewoon een paar dagen stil.
 
Terug
Bovenaan Onderaan