Losse banden laten monteren

Wat vind je ervan dat niet alle motorzaken losse banden will

  • Waarom zouden ze dat niet doen?

    Stemmen: 10 52,6%
  • Waarom zouden ze dat wel doen?

    Stemmen: 8 42,1%
  • Anders..... zeg dan waarom of wat je vind hieronder.

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19

BadEend

MF veteraan
28 feb 2004
1.491
2
Weet iemand waar ik losse banden kan laten monteren tegen een schappelijke prijs?
(motorzaken die ik gebeld doen dat allemaal niet (meer) '( ) (Rima motoren en Ritzen)
(liefst omg Budel)
 
Misschien is het handig om dit voor alle provincies/plaatsen per provincie/plaats te vermelden.
 
Tuurlijk heeft de motorzaak liever dat je daar de banden koopt, maar ik hoor zovaak mensen die ze gewoon bij de motorzaak voor een tientje laten omleggen :)
 
haha het eerste wat ik dacht was dat ik liever geen losse banden op m'n motor heb....stel dat je ze verliest! :+
 
Tja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten..... O-)


ps. erg "duidelijke" poll! Vraag: wat vind je er van? Antwoord: waarom niet/wel? :X
De prijzen die garages rekenen zijn absurd hoog. M'n eerste band die vernieuwd moest worden was een BT014 achterband, welke mij 213 euro gekost heeft (puur en alleen de band, dus geen balanceren en montage) en dat was nog inclusief 20% korting???? :? :? :?
Nu heb ik een set MPP voor 220 euro uit Spanje laten overkomen...
Dus:
1) Een SET banden ipv 1 achterband
2) MPP's zijn ook nog eens een klap beter (in ieder geval duurder) dan BT014's

Als je zulke belachelijke prijzen rekent, dan heb je wat mij betreft al 't recht verloren om een uitspraak als "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" in de mond te mogen nemen!

En ik heb ze dan toevallig uit Spanje laten komen, maar voor die prijs had ik ze ook al bij een Nederlandse bandenhandel kunnen krijgen (tientje duurder voor de set).
 
De prijzen die garages rekenen zijn absurd hoog. M'n eerste band die vernieuwd moest worden was een BT014 achterband, welke mij 213 euro gekost heeft (puur en alleen de band, dus geen balanceren en montage) en dat was nog inclusief 20% korting???? :? :? :?
Nu heb ik een set MPP voor 220 euro uit Spanje laten overkomen...
Dus:
1) Een SET banden ipv 1 achterband
2) MPP's zijn ook nog eens een klap beter (in ieder geval duurder) dan BT014's

Als je zulke belachelijke prijzen rekent, dan heb je wat mij betreft al 't recht verloren om een uitspraak als "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" in de mond te mogen nemen!

En ik heb ze dan toevallig uit Spanje laten komen, maar voor die prijs had ik ze ook al bij een Nederlandse bandenhandel kunnen krijgen (tientje duurder voor de set).

Doe mij dan maar 2 setjes.

Waar, wanneer en hoe laat?

MPP voor een K1200S, 190 achter en 120 voor

:)
 
Neem aan dat de winkeliers niet boven adviesprijzen gaat zitten, importeurs zouden hun dealers moeten beschermen om zulke prijsverschillen niet mogelijk te maken, want dit verschil is absurd. Logisch dat mensen ze dan toch in het buitenland halen.

Dat winkeliers vervolgens geen eigen meegebrachte banden meer willen omleggen kan ik me voorstellen, aan dat tientje voor het omleggen verdienen ze niets en die klanten zien ze meestal voor andere aankopen ook nooit(die gaan toch weer verder met koopjes zoeken), dus of ze kappen ermee of ze gaan veel hogere prijzen rekenen.
 
De prijzen die garages rekenen zijn absurd hoog. M'n eerste band die vernieuwd moest worden was een BT014 achterband, welke mij 213 euro gekost heeft (puur en alleen de band, dus geen balanceren en montage) en dat was nog inclusief 20% korting???? :? :? :?
Nu heb ik een set MPP voor 220 euro uit Spanje laten overkomen...
Dus:
1) Een SET banden ipv 1 achterband
2) MPP's zijn ook nog eens een klap beter (in ieder geval duurder) dan BT014's

Als je zulke belachelijke prijzen rekent, dan heb je wat mij betreft al 't recht verloren om een uitspraak als "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten" in de mond te mogen nemen!

En ik heb ze dan toevallig uit Spanje laten komen, maar voor die prijs had ik ze ook al bij een Nederlandse bandenhandel kunnen krijgen (tientje duurder voor de set).

Er wordt hier meer berekend, waarschijnlijk omdat de kosten hier ook anders zijn. Benzine is hier ook duurder dan in Luxemburg, toch?

Hoe het ook zij, als je banden uit Spanje haalt, zeur dan niet dat je het dubbele of nog meer betaald voor het monteren van die banden. Zo'n motorzaak moet ook draaiende worden gehouden en als iedereen zijn zooi elders haalt, wordt dat lastig ;)
 
Er wordt hier meer berekend, waarschijnlijk omdat de kosten hier ook anders zijn. Benzine is hier ook duurder dan in Luxemburg, toch?

Die opmerking had ik al verwacht en tevens ook afgevangen: :P

En ik heb ze dan toevallig uit Spanje laten komen, maar voor die prijs had ik ze ook al bij een Nederlandse bandenhandel kunnen krijgen (tientje duurder voor de set).

Doe mij dan maar 2 setjes.

Waar, wanneer en hoe laat?

MPP voor een K1200S, 190 achter en 120 voor

:)
Ik had een prijs opgevraagd bij http://www.sportmotorbanden.nl (www.sportmotorbanden.nl) (staat alleen een e-mail adres op de site: info@sportmotorbanden.nl)
 
Die opmerking had ik al verwacht en tevens ook afgevangen: :P

Voor de bandenhandel is het ook makkelijker, als je enkel hoeft te leveren, hoef je geen dure apparaten te kopen voor montage en- of onderhoud. Scheelt geld hoor, enkel magazijn en geen werkplaats!

De Tango is ook goedkoper dan de normale pomp langs de weg! Ze hebben tenslotte geen personeels- en geen shopkosten, dus kunnen ze ook goedkoper zijn ;)
 
Als ik een bandenhandel had dan zou ik ook niet graag zien dat je met elders gekochte banden aan kwam zetten want de verdiensten zitten in de verkoop van de band, niet zo zeer in de montage.

Je moet voor banden ook niet zijn bij een motordealer. Die zijn altijd te duur omdat ze dit soort dingen helemaal niet WILLEN doen. Marges zijn veel te klein. Uren kun je er niet echt op maken. Je moet naar de betere bandenhandel, die verkopen véél meer banden en krijgen dus betere kortingen bij de importeurs.
Neem nou "De molen Banden" in Reek (tussen Schaijk en Grave). Die hebben een aparte motorhoek, kun je zelf het (de)monteren van het wiel doen. Zijn echt heel schappelijk in prijs. De grote man daar (qua werkplaats dan he) is Jos en die rijd zelf ook motor. Zien je daar altijd graag komen. Aanrader.

Geklooi met in buitenland bestellen....pff waar begin je aan. Wat als er iets mee is? En inderdaad: wie legt 'm er op? En dan nog, als je alles weer opteld en vergelijkt met wat je bij bijvoorbeeld de hierbovengenoemde zaak betaald dan is het echt "much adoo about nothing". Gerommel in de marge. maar goed dát kan ook je sport zijn. Mijn moeder fietst ook altijd een uur om omdat bij die andere super dat potje erwten goedkoper is ("wie het kleine niet eert" zegt ze dan haha).
 
op marktplaats kom ik ook wel is n advertentie tegen
die internet banden monteert.
prijsen waren tussen de 16 en 25 euro.


oh ja hier in giessen oudekerk zit er 1
 
Veenbrink Motorparts in Ede doet het ook geloof ik, wat ie precies vraagt weet ik niet, maar gezellig is het er wel :) .
 
gek genoeg loopt iedereen de dealer te beschuldigen terwijl -anders dan wij-
die ze alleen bij de importeur kan krijgen

en die laat ze toch echt niet onder een bepaald bedrag los
 
over dubbeltje op de eerste rang gesproken, ik monteer banden zelf, balanceer ze zelf, en laat ze goedkoop met andere partijen meekomen ;) kost me alles bij elkaar nog geen 200 euro voor een setje BT014's ;)

Maar meeste zaken doen dit idd niet nee, en in budel weet ik niet, als je wat dichterbij woonde (zuid-limburg) wist ik wel een paar adresjes voor je, namelijk boss scooters/motoren in beek, super zaak, vriendelijke gast, en echt vakwerk. (nee heb geen aandelen maar ik ben echt iedere x als ik daar binnen stap onder de indruk van de vriendelijkheid en de kwaliteit). Is ook iemand met intresse in z'n klanten, ik kom daar al jaren, en zegt ook altijd "hoi dave" als ik daar binnen kom, en niet zoals bij alle andere zaken waar ik ben geweest je als een vreemde behandelen terwijl je er zowat iedere dag binnen loopt en dat een half jaar lang.

Maar ik dwaal af :P In budel weet ik niks sorry.
 
Neem aan dat de winkeliers niet boven adviesprijzen gaat zitten, importeurs zouden hun dealers moeten beschermen om zulke prijsverschillen niet mogelijk te maken, want dit verschil is absurd. Logisch dat mensen ze dan toch in het buitenland halen.

Dat winkeliers vervolgens geen eigen meegebrachte banden meer willen omleggen kan ik me voorstellen, aan dat tientje voor het omleggen verdienen ze niets en die klanten zien ze meestal voor andere aankopen ook nooit(die gaan toch weer verder met koopjes zoeken), dus of ze kappen ermee of ze gaan veel hogere prijzen rekenen.
Ze kunnen het ook eens doen als vorm van Service aan de klant misschien ????
Beetje aktieve motorrijder brengt al genoeg naar ze toe lijkt mij.
Krikt het image van de gemiddelde motorzaak ook gelijk weer wat op :+
 
Ze kunnen het ook eens doen als vorm van Service aan de klant misschien ????
Beetje aktieve motorrijder brengt al genoeg naar ze toe lijkt mij.
Krikt het image van de gemiddelde motorzaak ook gelijk weer wat op :+

Denk niet dat het imago van de gemiddelde motorzaak zo slecht is, ik denk zelfs dat deze goed is. Hier op MF is het makkelijk om lekker anoniem te klagen en te schoppen naar een dealer, service is k#t, ze zijn te duur en noem maar op. IRL hebben deze mensen vaak minder te klagen, gaan ze gewoon weer naar hun dealer toe en laten ze zich met dezelfde lach weer "naaien" en dan hier maar weer anoniem afgeven :X

Voor de meeste MF-ers is motorrijden puur hobby en dus zijn het bijkomende kosten die een aanval doen op de bankrekening. Die kosten wil je altijd zo goedkoop mogelijk houden en dus is het al gauw te duur. Bovendien is alles in NL te duur (zo is de huidige tendens), dus het roept ook makkelijk. Tel daar bij op dat de dingen bij een dealer idd duurder zijn dan bij de groothandel (die minder kosten heeft) en je vindt je gelijk in de klacht dat het te duur is. Maar verleent de groothandel je ook enige vorm van service, garantie en montagewerkzaamheden? Vast niet :P
 
Kunnen we hier geen meldpunt maken van
band montage punten (incl prijs).

Ik ben zoekende naar een montage punt in Middelharnis.
 
Tjah, wat is omgeving Budel ...

Ik weet dat Willem er helemaal geen problemen mee heeft dat je je banden zelf meebrengt. Hij legt ze er voor een zacht prijsje op ... of je doet het daar zelf!

;)
 
Gister nog Riddersbanden in Amsterdam gebeld om te vragen of ze zelf meegenomen banden ook monteerden en die vent helemaal uit de pan flippen. _O- Nou ja, ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar toen hij zei dat 'Ik niet had geinformeerd' naar hun prijzen voor ik m'n bandjes online had besteld, hield ik het niet meer. Nog geen maand geleden kostte het zo'n pak en beet 400 ballen om een setje MP sports te monteren. (Dat ze NU een aanbiedin hebben, kan ik ook niet ruiken)

Ik zal nu i.g. niet meer dan 225E kwijt zijn incl montage en balanceren met m'n internet Conti's. Ik snap dat zo'n bedrijf natuurlijk z'n kosten heeft, maar ik vind het wel te zot voor woorden om mensen 200% op te naaien en dan moet je nog nagaan dat zo'n bedrijf die banden in grotere getallen koopt en dus ook betere prijzen hoord te hebben. Dus conclusie: bestel je lekker je bandjes waar ze goedkoop zijn, want er zullen altijd wel adresjes zijn waar je ze kan monteren. En hopelijk zullen de bedrijven die dit soort absurde bedragen vragen eindelijk buigen en reele prijsen vragen. pfff 400 euro voor een setje banden. :(

Goed ik nu ook m'n hart gelucht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan