Losse brandstofpomp voor injectie motor

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Heb een suzuki gsxr 750 k4 injectie blok in een quad frame gebouwd en zit nu nog met 1 probleem, namelijk de brandstofpomp.

Orginele 750 k4 zat in de tank en kan die dus niet gebruiken. Heb er nu een van een honda blackbird onder, maar die levert volgens mij te weinig druk. Denk dat deze motor carburateurs heeft en injectie heeft volgens mij meer druk nodig.

Welke motor heeft injectie en een losse brandstofpomp? Heb gekeken op marktplaats, maar de meeste zitten tegenwoordig helaas in de tank.
 
Heb een pomp gehaald bij de sloop voor 20,- euro en hij liep meteen en blijft ook stationair lopen.
Hij loopt wel een beetje onregelmatig en gaat niet vloeiend door ze toeren.

Benzinedruk moet ik nog even meten. Mocht de pomp wel terug brengen als die niet goed was.
 
Heb open filters en die zijn ongeveer 3 centimeter hoog. Weet niet of die hierdoor voldoende lucht krijg.

Heb race uitlaatbochten met 2 open devil dempers.

Weet misschien ook al wat het probleem is. 1 uitlaatbocht was gescheurd, omdat die was krom getrokken met lassen heb ik hem terug gebogen en toen scheurde die. Dit heeft natuurlijk ook invloed.
 
Pas op met je oliehuishouding met je motorfiets motorblok.
Een quad, zijspan en een auto hebben vaak schotten in het carter (oliepan) nodig die de olie op zijn plaats houden.
Bij hard rijden ( bochten) kan de olie naar een kant gaan en hapt de oliepomp lucht.
Dat kan je krukas- dan wel drijfstanglagers kosten.
Einde blok, valt vaak niet meer te repareren.
 
Oke thx voor de info. Zal de olie dan wel richting het maximum houden en hopen dat het zo goed gaat.

Zal dikkere olie ook beter zijn of mag dit niet.
Welke olie is wat dikker en zou erin mogen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Is het nu goed gelukt met die brandstofpomp voor je quad? en heb je er foto's van?

Ik zoek er ook een voor mijn quad. ik ga een er6-n blok op mijn quad bouwen maar zit met het zelfde probleem.

Ik zoek een externe brandstofpomp die 48PSi kan leveren.

Gr. Ruud
 
Pas op met je oliehuishouding met je motorfiets motorblok.
Een quad, zijspan en een auto hebben vaak schotten in het carter (oliepan) nodig die de olie op zijn plaats houden.
Bij hard rijden ( bochten) kan de olie naar een kant gaan en hapt de oliepomp lucht.
Dat kan je krukas- dan wel drijfstanglagers kosten.
Einde blok, valt vaak niet meer te repareren.

De olieaanzuiging zit helemaal onderin het blok, dat gaat niet snel verkeerd hoor. Vergeet niet dat veel quads een motorfietsblok er onder hebben hangen dat verder niet gemodificeert is. Ben wel met je eens dat dry sump het meest ideale is.
 
Bij normaal gebruik is het geen probleem.
Heb vele zijspannen gezien waarbij de lagers eruit gelopen waren, omdat ze oliehuishouding/ karterpan niet goed hadden aangepast.
Ken ook verhalen van die kleine formuleautootjes die na een spin een kapot blok hadden.
Het ene type is meer gevoeliger er voor dan het ander.
 
Terug
Bovenaan Onderaan