Losse brandstofpomp voor injectie motor

gvanminnen

Die hard MF'er
26 jun 2007
706
0
Heb een suzuki gsxr 750 k4 injectie blok in een quad frame gebouwd en zit nu nog met 1 probleem, namelijk de brandstofpomp.

Orginele 750 k4 zat in de tank en kan die dus niet gebruiken. Heb er nu een van een honda blackbird onder, maar die levert volgens mij te weinig druk. Denk dat deze motor carburateurs heeft en injectie heeft volgens mij meer druk nodig.

Welke motor heeft injectie en een losse brandstofpomp? Heb gekeken op marktplaats, maar de meeste zitten tegenwoordig helaas in de tank.
 
hij wil een losse (externe), die van een gsxr zit ingebouwt in de tank.


Misschien wil die ook wel een zeilboot.

Het gaat op zo een forum als dit, toch om wat in de opennings post staat.
Nou weet ik niet hoe die in een k4 zit, maar in mijn injectie fiets zit die met een klikverbinding in de tank en twee slangen als aansluiting, lijkt mij niet zo een drama om die buiten de tank, of in een andere tank op te hangen. We hebben het hier over een TS die in staat is een blok in een kart te hangen hoor.

eikel
 
Misschien wil die ook wel een zeilboot.

Het gaat op zo een forum als dit, toch om wat in de opennings post staat.
Nou weet ik niet hoe die in een k4 zit, maar in mijn injectie fiets zit die met een klikverbinding in de tank en twee slangen als aansluiting, lijkt mij niet zo een drama om die buiten de tank, of in een andere tank op te hangen. We hebben het hier over een TS die in staat is een blok in een kart te hangen hoor.

eikel

Als het gaat om wat er in de openingspost staat, waarom ga je dan uitleggen dat hij de pomp wel uit de tank kan halen :?

Wie is hier nou de eikel? Sowieso als je al zo gaat reageren :r
 
Ga even bij een autorecyclingsbedrijf langs. Daar kun je gewoon een goede 2e hands pomp van Bosch kopen voor 10,-. Zo'n ding gebruik ik nu ook al een paar jaar. Je hebt ze ook als complete unit op 1 frame-pje (pomp, filter en terugslagklep). 8mm brandstofslang eraan en gaan.

Een aftapkraantje in de drukleiding is trouwens erg handig als je een terugslagklep hebt en het spul nog eens uit elkaar moet halen ;).
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard snap ik dat je de orginele uit de tank kan halen, maar de orginele tank kan ik niet gebruiken (te groot). Kan wel een omhulsel om de pomp bouwen, maar dan neemt die te veel ruimte in. Hij moet namelijk ook rechtop staan.

Had al een brandstofpomp van een auto gezien, maar dan moet er weer een regelaar tussen.

Benzinedrukmeter met t-stuk bouw ik misschien vanavond even en dan kan ik kijken wat deze pomp geeft. Blok heeft 3,0 bar nodig.
 
Laatst bewerkt:
Heb een suzuki gsxr 750 k4 injectie blok in een quad frame gebouwd en zit nu nog met 1 probleem, namelijk de brandstofpomp.

Orginele 750 k4 zat in de tank en kan die dus niet gebruiken. Heb er nu een van een honda blackbird onder, maar die levert volgens mij te weinig druk. Denk dat deze motor carburateurs heeft en injectie heeft volgens mij meer druk nodig.

Welke motor heeft injectie en een losse brandstofpomp? Heb gekeken op marktplaats, maar de meeste zitten tegenwoordig helaas in de tank.

Misschien wil die ook wel een zeilboot.

Het gaat op zo een forum als dit, toch om wat in de opennings post staat.

eikel.
 
maar wil die nou ook een zeilboot of niet?
meeste brandstofpompen die in een tank zitten, zien er zo uit:
2005-04-04%20Fuel%20Pump.jpg


leg jij maar uit hoe je zoiets extern wilt bevestigen.

eikel.
 
zoals eerder al opgemerkt, lekker naar de sloop gaan , de helft van de auto's heeft een externe pomp.
mijn ducati heeft al jaren een pomp uit een citroen BX, als het ding maar 3 bar haalt is het allang goed.
geen zin om naar de sloop te gaan? op marktplaats biedt iemand nieuwe pompen aan voor 60 euro.

de motordealer kun je beter mijden, dezelfde (BX) pomp van een tientje bij de sloop had ik ook bij mijn ducati dealer kunnen halen voor 180 euro.
dan had ik er wel garantie op gehad...
 
Terug
Bovenaan Onderaan