Losse klep in ZXR750? Hoe te herkennen

Dino

Die hard MF'er
5 feb 2004
264
1
Cuijk
Misschien dat iemand me uit mijn onzekerheid kan helpen...

Ik heb een ZXR750 uit ´93, 36000km.
Ik heb het vermoeden dat ik misschien een losse klep heb. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik hoor een ratelend geluid, wat met het toenemen van de toeren ook toeneemt, tot het moment dat het motor geluid de ratel overstemd.
Nou weet ik dat de ZXR750 kan lopen als een tractor, maar het zit me toch niet lekker, zeker omdat het er eerst niet was. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik vermogen mis etc, maar ik vermoet het wel.

Kan iemand me vertellen hoe een losse klep klint, en waar kan ik dit op andere manieren op controleren? Of kan het iets anders zijn...?

Bij voorbaat dank, Dino
 
Misschien dat iemand me uit mijn onzekerheid kan helpen...

Ik heb een ZXR750 uit ´93, 36000km.
Ik heb het vermoeden dat ik misschien een losse klep heb. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik hoor een ratelend geluid, wat met het toenemen van de toeren ook toeneemt, tot het moment dat het motor geluid de ratel overstemd.
Nou weet ik dat de ZXR750 kan lopen als een tractor, maar het zit me toch niet lekker, zeker omdat het er eerst niet was. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik vermogen mis etc, maar ik vermoet het wel.

Kan iemand me vertellen hoe een losse klep klint, en waar kan ik dit op andere manieren op controleren? Of kan het iets anders zijn...?

En kan je gewoon door rijden met zoiets?

Nokkesaskettingspanner hoor je flink bij het gas afgaan weet ik uit ervaring :P

Bij voorbaat dank, Dino

Mijn zxr tikt ook flink sinds kort, volgens een monteur ook een klep.
Bij een beetje aan het gas draaien hoor je het al. Ben benieuwd of dit makkelijk te fixen is?
 
Ik zou die motor maar niet meer laten draaien!!!!!
Eerst ff fixen, voordat je flinke schade aan je blok veroorzaakt!!
Onderdelen voor die fiets zijn niet goedkoop!
Wel een superfiets!!!
 
Ik heb ook een tikkend geluid, echter alleen bij het koud staan , zodra hij wat warmer word verdwijnd het , zou dus inderdaad alles even open halen voordat hij zichzelf openhaald voor jou.
 
alsje de betreffende klep eenvoudig wilt opsporen zet dan een badmuts op en neem een los(heel belangrijk los dus!) 1mm voelermaat strip en leg die stuk voor stuk tussen elke nok en stelplaatje (strip natuurlijk stevig vasthouden)en start vervolgens telkens eventjes je motor tot je bij een klep zit waarbij de motor zonder getik loopt. *D

ps. kies een mooi grasveldje uit daar vind je de oliespatten niet meer terug :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan