Losse onderdelen na poetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaaikeT

Rookie
20 mei 2022
3
1
Hallo allen,
Vanochtend haalde ik even een doekje langs mijn Suzuki Gladius SFV650 en kwam ik 3 kleine filtertjes tegen in het doekje (zie bijgevoegde foto).
Ik heb geen idee waar dit vanaf gekomen is, kunnen jullie mij helpen?
 

Bijlagen

  • 20220520_132555.jpg
    20220520_132555.jpg
    325,3 KB · Weergaven: 165
Niet meer rijden!!!!
Het zijn benzine fluctuatiefilters. Zonder deze filters die diep in je brandstoftraject zitten stroomt de benzine met ongereguleerde differentiatie de cilinders in. Dat kan de terugslagventielen zwaar beschadigen en zelfs tot explosies en brand leiden. Zonder filters rijden is eigenlijk motorische zelfmoord. Het enige wat je kunt doen is tijdens een (koelende) hoosbui stapvoets naar de dealer rijden voor een kostbare revisie. Je kunt waarschijnlijk beter tot de winter wachten. Dan heeft de dealer meer tijd en het koelt beter. Maar beslist niet meer dan 1230 toeren draaien.
 
Niet meer rijden!!!!
Het zijn benzine fluctuatiefilters. Zonder deze filters die diep in je brandstoftraject zitten stroomt de benzine met ongereguleerde differentiatie de cilinders in. Dat kan de terugslagventielen zwaar beschadigen en zelfs tot explosies en brand leiden. Zonder filters rijden is eigenlijk motorische zelfmoord. Het enige wat je kunt doen is tijdens een (koelende) hoosbui stapvoets naar de dealer rijden voor een kostbare revisie. Je kunt waarschijnlijk beter tot de winter wachten. Dan heeft de dealer meer tijd en het koelt beter. Maar beslist niet meer dan 1230 toeren draaien.
Ik heb echt alleen de buitenkant schoongemaakt, dus ik kan niet begrijpen hoe zo'n onderdeel los kan komen??
 
Ik heb echt alleen de buitenkant schoongemaakt, dus ik kan niet begrijpen hoe zo'n onderdeel los kan komen??
Ik rij al jaren zonder benzine fluctuatiefilters. De kans dat er iets ernstigs gebeurt tijdens het motorrijden is toch al groot, dan neem ik de kans dat er ongereguleerde differentiatie in de cilinders plaatsvindt maar op de koop toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan