losse (zwevende) schijf

the_smoke

Die hard MF'er
21 jun 2002
292
0
Zwijndrecht
Ik heb sinds 3 weken een FZR 600 uit 1990 8-) , nu zit het zwevende gedeelte van de schijf aan de voorkant iets los :?

Ik kan hem een beetje van links naar rechts, en van voor naar achter bewegen. Voor de rest merk ik met remmen niks, ik sta best rap stil!

Zijn er meer mensen met dit probleem, of zal ik er maar naar laten kijken bij de dealer :? ?

Gegroet...
 
Ehm, volgens mij hoort dat... Er zit wat speling op... (daarom heet het zwevend :? dacht ik)

De schijf zit (zweeft) volgens mij op busjes. Doordat ze schijf niet gemonteerd op deze busjes zit, maar er als het ware op ligt, zit er wat speling op. Als je de schijf vastpakt (niet tijdens het rijden natuurlijk :+ ) en je wrikt wat, dan hoor je ook een tik.

Heb ik ook (hopelijk is het dus ook niet erg, anders heb ik ook een probleem)
 
nou, of dat zo hoort...

Bij mij is dat niet zo, ik heb net ff gevoeld, mijn schijven bewegen niet door er met de hand aan te wrikken.. wel met remmen misschien, maar niet speling door met de hand te "wiebelen"...

Anders kijk je een keer bij zo'n zelfde fiets of die dat ook heeft...
 
Move to Techniek

Dat je schijf losser zit dan normaal klopt wel , komt door de warmte, als je nu een paar keer stevig in de ankers bent gegaan dan zit ie weer vaster.
Zoals al meerderen zeggen zwevende schijf zit idd losjes.
Pas wel op, hij is dan errug heet ;)
 
Hij hoort idd wat te kunnen bewegen. Ik heb een keer een duc op de bank zien staan en die was aan het rijden en toen hoorde je gewoon die zwevende schijven rammelen.

Maar als je twijfelt dan rij je toch gewoon even langs een dealer.
 
Bedankt, dit geeft me weer een wat rustiger gevoel, is toch errug belangrijk die voorrem!
Kan ik weer rustig gummen(ahum) en hard remmen :]

Enne, freeman, wanneer laat jij dan is een stoppie zien haha!
 
enig benul van techniek kan geen kwaad, al was het maar om alles uit je fiets te halen...

kzie rossie de pits al inkomen... "ja jongens, hij remt als een tiet, maar kunnen jullie wat aan dat gerammel doen?" })

ROFLOL...

Hij hoort idd los te zitten... Voor dit weekend had ik ook nog een zwevende schijf op me motor zitten en die rammelde ook... kdenk dat je hem aan de buitenkant van de schijf zomaar +2mm heen en weer kon bewegen... Die busjes zitten ook niet erg vast...

Volgens mij is het ervoor dat je schijf zich wat aan kan passen aan de positie (vlakheid) van de remblokken.
 
Enne, freeman, wanneer laat jij dan is een stoppie zien haha!

Tiss dat je van het weekend naar de TT gaat, anders had ik het je graag laten zien. Maarre, mondje dicht tegen het vrouwtje
pippi.gif
, anders verkoopt ze hem onder m'n kont vandaan. ;) En dat wil ik niet
no.gif
 
Terug
Bovenaan Onderaan