Lotschbergtunnel Zwitserland

pvdz

MF'er
13 mei 2006
121
1
Haarlem
Iemand weleens met de motor op de trein door deze tunnel gegaan?
Hoe gaat dat dan in zijn werking?
 
Ik ben regelmatig met de auto door die tunnel gegaan, maar ik heb nog nooit een motor gezien daar. Ik zou het risico niet nemen gezien het schudden van de trein en je auto (en dus ook motor) staat niet verankerd. Daarbij is de omgeving veel te mooi om door die tunnel te gaan.
 
Dikke pret.

Je blijft op de motor zitten tijdens de rit !

Succes.


toch wel een dieseltrein in de tunnel hoop ik :)

dus gelijk aan de consumptie van 5 pakjes shag in één treinreis?
Toch zou ik idd door Zwitserland rijden ipv de trein nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik ben vorig jaar nog met de motor op de trein door de Lotschbergtunnel gegaan.

Je moet op een aparte baan voorsorteren (staat duidelijk aangegeven). Motoren gaan namelijk, net als fietsen, in de gesloten wagon mee. Je blijft bij je motor, die je op de standaard kan zetten. Vastzetten hoeft niet, maar de trein schudt wel een beetje, dus wel in de gaten blijven houden. De rit duurt maar een kwartier. Het via de zijdeur van de wagon in- of uitrijden kan wat lastig manoevreren zijn en als je over de volle lengte van de trein rijdt moet je opletten dat je je hoofd niet stoot (helm op houden).

Ik vind de Lotschbergtunnel ideaal om snel in Wallis te komen, maar het oostelijke alternatief via de Grimselpas is inderdaad wel mooier. Zie ook het verslag van mijn rit van vorig jaar in het Tenere topic: link.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan