Lotus Motorcycles - Lotus C-01

JaapM31

Die hard MF'er
25 nov 2012
788
0
Sint Jansteen, Zeeland
1011182_146647155524248_373969191_n.jpg


Lotus komt met een motor, de C-01!

1267935_215823501939946_1835217845_o.jpg


Lotus Motorcycles to build its own and first ever motorcycle

Lotus Motorcycles was established to design and build the first motorcycle of the iconic car manufacturer. The bike will be named Lotus C-01 and will be the most impressive appearance on public roads on two wheels. It will reflect a combination of lifestyle, design and high end technology.

Lotus Motorcycles is a joint project of Kodewa, car designer Daniel Simon and the Holzer Group. The Lotus C-01 will be a hyper bike with integrated racing technology. It will be manufactured of materials like carbon, titanium and aerospace quality steel, which are also used in Formula 1. Safety, ergonomics and design are the most important factors the design team has put emphasis on. It will be a state of the art motorbike powered by an approximately 200 horsepower engine.

Kodewa has recently built the new sports car Lotus T128 LMP (Le Mans Prototype) and is running the Lotus LMP2 program in the FIA World Endurance Championship. The team of Kodewa comprises of experts with a lot of knowledge and experience not only in endurance racing but also Formula 1, DTM and lower formulas.

The unique shapes of Lotus Motorcycles will be penned by renowned designer Daniel Simon. Simon, a former designer for Bugatti Automobiles, has lately been responsible for some of the most sophisticated concept vehicles in Hollywood film history. Amongst his most recognizable contributions are the ‘Lightcycle’ in the 2010 Disney motion picture ‘Tron: Legacy’ and the ‘Bubbleship’ used by Tom Cruise in the recent Universal Sci-Fi hit ‘Oblivion’. The German was also designing the famous black and gold livery of the Lotus LMP2 sports cars.

Daniel Simon is known for his clean and holistic concepts. The designer says: "With the Lotus C-01, we have only one ambition: to create a unique state-of-the-art machine that carries its brutal forces with elegance and style, a high-tech monster in a tailored suit. The C-01, with all its top notch components and materials, is first and foremost emotional, heartbreaking, at times playfully retro, and always clearly a Lotus. Lotus is a glamorous name with a rich history, and the C-01 celebrates it proudly: the shapes of the marvelous Lotus 49 were a main inspiration, and all color schemes pay homage to iconic Lotus racing liveries, such as the dashing black and gold. The intersection of past and future never fails to fascinate, and so does the unique idea of the C-01.”
Within the Holzer Group, the Performance GmbH is involved in the development process. The components made of titanium, carbon fibre and aerospace steel will be produced by RPC GmbH, which is also part of Holzer Group and Kodewa. Latest CNC machines linked with CAM workstations ensure highest precision and optimal workflow of the complex procedures. Because of quality inspections before, during and after the production process, a safety-related and faultless production is ensured.

In the next few weeks, images of Lotus Motorcycles will be released and will give a first insight into what to expect from the new Lotus C-01.
 
Laatst bewerkt:
TLDNR. Maar ik herinner me nog een aantal heel erg geslaagde auto concepts die een compleet nieuwe lotus familie moesten voorstellen en die zouden er echt helemaal zeker weten komen.

Hebben we nooit meer wat van gehoord.

Dus eerst maar zien en dan geloven.
 
"In the next few weeks, images of Lotus Motorcycles will be released and will give a first insight into what to expect from the new Lotus C-01."
Laat maar komen! :)

Van wat ik van de tekst begrijp gaan ze zich vooral op het hogere segment richten. Ben benieuwd, beetje hetzelfde als MV Agusta?
 
Oeh deze gaan we even volgen...
Als hun motor net zo fijn op de weg blijft plakken als hun auto's dan moet het helemaal goed komen.
 
Laatst bewerkt:
TLDNR. Maar ik herinner me nog een aantal heel erg geslaagde auto concepts die een compleet nieuwe lotus familie moesten voorstellen en die zouden er echt helemaal zeker weten komen.

Hebben we nooit meer wat van gehoord.

Dus eerst maar zien en dan geloven.

Beknopte samenvatting:

Supersport met 200+ PK en in een lotusjasje wat dus wil zeggen: lekker licht.

Ook iets met Carbon, Titanium en 'Aerospace Quality' staal. Veiligheid, Ergonomie en Design.

we have only one ambition: to create a unique state-of-the-art machine that carries its brutal forces with elegance and style, a high-tech monster in a tailored suit. The C-01, with all its top notch components and materials, is first and foremost emotional, heartbreaking, at times playfully retro, and always clearly a Lotus
 
Laatst bewerkt:
Als ik naar die tank kijk op het plaatje :9~ wordt het eerder een klassiek gelijnde fiets dan een zoveelste superflitsende plastic raket. Meer in het straatje van de Norton Commando of de Horex VR6. Ik ben benieuwd.
 
www.facebook.com/LotusMotorcycles

zie hier wat meer voorbeelden van de designer
www.danielsimon.com
 
Laatst bewerkt:
Die ultieme luchtfietser (Danny Bahar???) is er toch al uitgeknikkerd daar?

Hoop dat dit wat wordt, maar geloof er niets van. Ze hebben nauwelijks centen om auto's te ontwikkelen.
Enige geld wat verdient wordt daar is door hun contract development (dus dingen ontwerpen voor anderen).

Tenminste, dat las ik laatst in een interview met een analist.

Als ik lieg, lieg ik dus in commissie.
(disclaimer)
 
Britse Desmosedici zonder de motorrace historie.

Carbon fiber, 200pk en aerospace metalen betekent peperduur.

Kan desondanks wel heel interessant zijn, niemand had verwacht dat de 675 Daytona zo'n gigantisch succes zou worden in de conceptfase...
 
Kan desondanks wel heel interessant zijn, niemand had verwacht dat de 675 Daytona zo'n gigantisch succes zou worden in de conceptfase...

De ontwikkeling van de 675 had een motorachtergrond, het is de juiste fiets voor de juiste prijs op het juiste moment.

Ik vraag me af of voor die C-01 hetzelfde geldt. Geen motorachtergrond, een ongetwijfeld duur prestige-object in een tijd waarin de hand op de knip rust. Een ontwikkelaar die niet heel dik in de financiën zit. Of je dat nou een "gelukkig gesternte" moet noemen?
 
Laatst bewerkt:
De ontwikkeling van de 675 had een motorachtergrond, het is de juiste fiets voor de juiste prijs op het juiste moment.

Ik vraag me af of voor die C-01 hetzelfde geldt. Geen motorachtergrond, een ongetwijfeld duur prestige-object in een tijd waarin de hand op de knip rust. Een ontwikkelaar die niet heel dik in de financiën zit. Of je dat nou een "gelukkig gesternte" moet noemen?

Ik denk dat Triumph heel bewust en goed die 675 heeft ontwikkelt. Het succes was zeker niet onverwacht.

In het verleden kwamen ze op de proppen met hun modulaire 750/1000 cc drie- en vierpitters en hun 900/1200 drie en vierpitters.
Het succes van toendertijd JUIST de 3 cilinder modellen heeft ze denk ik wel verrast.
Dat zijn ze daarna gaan uitbouwen.

De 675 was niet meer dan een logisch gevolg van hun 3 cilinder strategie.
 
De ontwikkeling van de 675 had een motorachtergrond, het is de juiste fiets voor de juiste prijs op het juiste moment.

Ik vraag me af of voor die C-01 hetzelfde geldt. Geen motorachtergrond, een ongetwijfeld duur prestige-object in een tijd waarin de hand op de knip rust. Een ontwikkelaar die niet heel dik in de financiën zit. Of je dat nou een "gelukkig gesternte" moet noemen?
Het gebrek aan motorachtergrond maak ik me bij Lotus geen zorgen om. Die hebben zat ontwerp-ervaring en kennis in huis dat ze met de juiste testrijder makkelijk een dijk van een motor neer kunnen zetten. Maar inderdaad, de economische tijden zijn momenteel niet de meest optimale voor een project als dit.
Ik wacht af :Y
 
heeft er nou iemand al een plaatje van dat ding dan? ik zit de hele tijd te wachten tot iemand een plaatje post waar ie t halve internet voor doorzocht heeft
 
Laatst bewerkt:
Als je de zaag in die afzichtelijke kuip zet, dan zou het best nog wel wat kunnen worden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan