"Loud pipes saves lives" ... of toch niet ...

Geen verkeerd stuk, fijn dat er ook naar het sociaal gerelateerde stukje wordt gekeken.

In de auto hoor je een motor met luide pijpen amper tot dat deze heel dichtbij is, toch denk ik dat loud pipes wel lives saven maar dan meer gericht aan wandelaars/fietsers etc, deze horen je wel degelijk eerder aankomen.

Toegegeven de Varadero is niet stil maar niet overdreven luid, de vtx daarentegen maakt een hoop kabaal zelfs met silencers er in, ik voel me daar toch niet prettig bij, ben je lekker op een dijkje aan het cruisen weet je gewoon dat je wandelaars, de natuur en omwonende op de zenuwen werkt ( al kan ik zeker ook wel genieten van de twin sound), persoonlijk vind ik het leuk om te horen als iemand de motor in de toeren jaagt of een dikke roffel maar als het mijzelf betreft voel ik me toch wat beschaamd.
 
Ik pleit nog steeds voor een soort testdag van politie of whatever. Nu weet ik simpelweg niet of mijn motor (met e-keur Bos dempers) nog aan de wet voldoet of niet (meer door slijtage), terwijl een eventuele boete behoorlijk duur kan worden!

Tjah.. aan de wet voldoen. Ik denk dat je je meer moet afvragen of het beschaafd is of niet?
 
Loud pipes levert enkel irritatie op.

 
Tjah.. aan de wet voldoen. Ik denk dat je je meer moet afvragen of het beschaafd is of niet?
Ik vind van wel, ook als iemand anders op mijn motor langs rijdt.
Maar ik denk dat deze argumenten weinig helpen mocht mijn motor ooit bij controle toch teveel geluid produceren...
 
goed stuk.

ook fijn dat er nu toch echt word aangestreept waar alle comotie vandaan komt: emotioneel vlak (nefom)
het ene oor is natuurlijk het andere niet...

i.c.m. de eerdere controle in samenwerking met de MAG op het traject tussen amerongen en wijk bij duurstede is nu wel te zien dat er gaandeweg
met feiten word gewerkt, en men niet slechts naar de opgeklopte verhalen van de tegenstanders luistert.

goede ontwikkeling!
nu maar afwachten hoe het verder afloopt...
 
Laatst bewerkt:
[...] gehad dat knaapjes ‘rev’n aangaven… [...]
Blijft leuk :P
Op de Kawasaki als ik ermee op de openbare weg rijd gebeurd dat ook wel eens, maar daar ga ik (ook) zelden op in.. Alleen als het wat buiten de bebouwde kom is en rustig enzo, wil ik wel ff aan het gas jengelen :P

Anders nee... Doe ik ook niet aan mee.

Wel goed stuk overigens zo.

Ben er alleen bang voor dat het he-le-maal niets teweeg gaat brengen bij de nay-sayers.
Die zitten al helemaal in de "Whaa nee te veel kabaal verbalizeren alles moet stil oprotten"-sfeer denk ik.
 
Zaterdag na 4 maanden weer 'es op de SP gestapt. Alleen al na het drukken op de startknop kreeg ik een glimlach van oor tot oor, kan er niks aan doen.
Ik vind motorgeluid mooi, of het een grommende Brabus is die voorbij knalt, een oude BMW met een m20 blok, of een dikke fiets.
En ik geniet er van zolang het kan.
 
Zaterdag na 4 maanden weer 'es op de SP gestapt. Alleen al na het drukken op de startknop kreeg ik een glimlach van oor tot oor, kan er niks aan doen.
Ik vind motorgeluid mooi, of het een grommende Brabus is die voorbij knalt, een oude BMW met een m20 blok, of een dikke fiets.
En ik geniet er van zolang het kan.
Ik wacht nog, is mij nog te koud. Enige wat ik afgelopen zaterdag gedaan heb was aan de kleinzoon laten zien dat mijn rode motor herrie maakt maar nu slaapt…:+
 
Ik vind het kraken van een ketting of het piepen van een lager in de trapas van een normale trapfiets al irritant. Het weerhoud me er echter niet van om anderen niet te laten bloeden voor mijn intolerantie.
 
De open uitlaat rijders die het zo 'leuk/stoer' vinden om zo te rijden zijn gewoon te dom om te beseffen wat ze veroorzaken.
Te luid is gewoon niet meer van deze tijd, Nederland is ramvol en er zijn (te)veel mensen die zich ergeren aan het motorgeluid.
Ja, ik heb vroeger ook met brommers en motoren gereden met minimale demping en nu ook een LeoVince erop voor een betere soundtrack maar wel met e-keur db-killer.

Zie DIT stuk waar open dempers toe leiden!

Zeker het gedeelte over Madrid zou voor mij een drama zijn aangezien ik geen auto bezit om naar mn werk te gaan.
Dat in NL ook steeds meer regeltjes komen omdat een klein clubje het verpest is de laatste jaren al flink duidelijk.
Nieuwe en extra regels blijken makkelijker dan handhaven, helaas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan